2016-08-07, 15:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Så människor som ärver dåliga egenskaper gör det för att det är en evolutionär fördel? Hur korkad är du?

Du är rolig. Tidigare har du skrivit att män inte jobbar för att det är roligt, utvecklande eller för att tjäna mycket pengar. De arbetar för att kunna köpa fitta. Vilket jävla idiotpåstående. Folk arbetar för att kunna försörja sig och eventuellt sin familj om de har någon. Vissa jobbar och sparar för att kunna resa, köpa dyra prylar, för att ha råd med en schysst vardag (exklusiva kläder, bilar, prylar, hobbies, ha råd att gå på fina restauranger, dyrt krogliv etc). Andra arbetar med sånt som är en utmaning eller som kommer andra till gagn, t.e.x genom ideellt arbete. Allt handlar inte om sex.

F.ö. har du några belägg för att iq-testerna har ändrats för att "bli mer pk"? Det är ju fortarande samma sorts tester sm det varit tidigare, ordförståelse, matematik, logik, tredimensionellt tänkande osv.

1) Människor som ärver dåliga egenskaper har dåliga gener och de dåliga egenskaperna var det bästa som de hade i sin lineage.

2) En del män jobbar för att de tycker att det är roligt men det är inte normen obviously.

3) Det är PK idag att säga att kvinnor är lika intelligenta som män. Vad är sannolikheten att en studie eller IQ test som visade att män är mycket mer intelligenta än kvinnor skulle a) göras b) publiceras? 0.

Citat:
Vårdkompetensen får du via utbildning och praktisk erfarenhet. Du underkänner totalt sjuksköterskor och läksre. Verkligen bright. Kirurger brukar/de för övrigt jämföras med slaktare som karvar i kroppen. Det finns mängder av avancerade specialiteer men eftersom du anser att allt som går emot din uppfattning är trams, pk-skit osv så är dt ingen ide att diskutera.

Jag har jobbat på ett ålderdomshem och sett vad personalen gör och det är ingen big deal. Det existerar bara för att kvinnor inte vill arbeta i hemmet.
Citera
2016-08-07, 15:12
Bannlyst
Citat:
Skattepengarna bör ju gå tillbaka till folket, vård, skola, polis och brandkår, försvarsmakten, vägar, kollektivtrafik etc. Det finns grader i helvetet. Man måste inte välja antingen superkapitalism eller nån jävla kommunism som ändå leder till samma sak i slutändan.

Det är en självklarhet som verkar vara svår att omsätta i praktiken.
Citera
2016-08-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Du förnekar dig aldrig. Hur kunde jag ens drömma om att diskutera ekonomiska system med dig. Du får återgår till att studera Venezuela, det är nämligen där fortsättningen av din ekonomiska "teori" tar dig. Precis som Malmö är vart vår nuvarande invandringspolitik tar oss på "lång sikt".

Du kan dock få en annan pärla, hur kunde "The silk road" fungera så otroligt bra helt utan några regleringar och trots att det var helt olagligt? Jag rekommenderar dig den här Ted-talken

Ett 2-min klipp av nobelpristagaren i ekonomi; Milton Friedman. Fundera på vad det är han säger om girighet. Några funderingar?
Citera
2016-08-07, 15:31
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Människor som ärver dåliga egenskaper har dåliga gener och de dåliga egenskaperna var det bästa som de hade i sin lineage.

2) En del män jobbar för att de tycker att det är roligt men det är inte normen obviously.

3) Det är PK idag att säga att kvinnor är lika intelligenta som män. Vad är sannolikheten att en studie eller IQ test som visade att män är mycket mer intelligenta än kvinnor skulle a) göras b) publiceras? 0.

Jag har jobbat på ett ålderdomshem och sett vad personalen gör och det är ingen big deal. Det existerar bara för att kvinnor inte vill arbeta i hemmet.
Bullshit.
Och alla andra som jobbat inom äldreomsorgen och kan berätta motsatsen, de ljuger alltså? Tiousentals personer (svenskar, invandrare, män, kvinnor, tonåringar och äldre) ljuger och du är den ende som talar sanning? Verkar det rimligt?
Citera
2016-08-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Du förnekar dig aldrig. Hur kunde jag ens drömma om att diskutera ekonomiska system med dig. Du får återgår till att studera Venezuela, det är nämligen där fortsättningen av din ekonomiska "teori" tar dig. Precis som Malmö är vart vår nuvarande invandringspolitik tar oss på "lång sikt".

Du kan dock få en annan pärla, hur kunde "The silk road" fungera så otroligt bra helt utan några regleringar och trots att det var helt olagligt? Jag rekommenderar dig den här Ted-talken

Ett 2-min klipp av nobelpristagaren i ekonomi; Milton Friedman. Fundera på vad det är han säger om girighet. Några funderingar?

Nej du klarar bevisligen inte att bemöta mig kring ekonomiska system, är exakt där du alltid lägger dig i debatten oftast i verbala spamser av svammel och påhopp.

Säg mig? Hur mycket planekonomi, och "kommunistiskt" har Grekland varit? eftersom det också är ett exempel på land som brakat rätt åt helvete ekonomiskt? nå?
Och hur kommunistisk är Japan? hmm? ett annat land som typ har större skulder än sin samlade BNP.

och jag har inte gått emot tanken om att kapitalism i långa loppet är bättre än planekonomi, vi har redan kört den…det vi diskuterar här är HUR kapitalism bäst ska ageras…där du säger max frihet och jag säger reformer/ omfördelningspolitik tack, är avsevärt mer lönsamt för samhällen med så små skillnader mellan människors ekonomier som möjligt, samhällen med enorma skillnader, där fåtal badar i pengar medan andra knappt har till mjölk till kaffet är inte bra samhällen, inte för människor och faktiskt heller inte för företag.

Läs lite modern ekonomist forskning i dessa saker Piketty ex.

Ska kolla dina klipp…men nu måste jag sluta…
Senast redigerad av Merapi 2016-08-07 kl. 15:45.
Citera
2016-08-07, 15:43
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Bullshit.
Och alla andra som jobbat inom äldreomsorgen och kan berätta motsatsen, de ljuger alltså? Tiousentals personer (svenskar, invandrare, män, kvinnor, tonåringar och äldre) ljuger och du är den ende som talar sanning? Verkar det rimligt?

Babianen har ju en poäng såtillvida att den offentliga sektorn tillskapat mängder av konstgjorda jobb för kvinnors skull. Bolsjeviken Olof Palme tokhöjde skatterna och expanderade den offentliga sektorn för att tvinga ut kvinnor i arbetslivet. Istället för att vara beroende av mannen så stal staten mannens pengar och gjorde kvinnan beroende av staten.
Citera
2016-08-07, 15:48
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Nej du klarar bevisligen inte att bemöta mig kring ekonomiska system, är exakt där du alltid lägger dig i debatten oftast i verbala spamser av svammel och påhopp.

Säg mig? Hur mycket planekonomi, och "kommunistiskt" har Grekland varit? eftersom det också är ett exempel på land som brakat rätt åt helvete ekonomiskt? nå?
Och hur kommunistisk är Japan? hmm? ett annat land som typ har större skulder än sin samlade BNP.

och jag har inte gått emot tanken om att kapitalism i långa loppet är bättre än planekonomi, vi har redan kört den…det vi diskuterar här är HUR kapitalism bäst ska ageras…där du säger max frihet och jag säger reformer/ omfördelningspolitik tack, är avsevärt mer lönsamt för samhällen med så små skillnader mellan människors ekonomier som möjligt, samhällen med enorma skillnader, där fåtal badar i pengar medan andra knappt har till mjölk till kaffet är inte bra samhällen, inte för människor och faktiskt heller inte för företag.

Läs lite modern ekonomist forskning i dessa saker Piketty ex.

Ska kolla dina klipp…men nu måste jag sluta…

Du är bevisligen en ekonomisk idiot och en idiot i största allmänhet. Naturligtvis är ditt tänkande kommunistiskt och du förstår inte ens något så basalt som att den offentliga sektorn endast kan existera om den tillförs resurser.
Citera
2016-08-07, 15:50
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du är bevisligen en ekonomisk idiot och en idiot i största allmänhet. Naturligtvis är ditt tänkande kommunistiskt och du förstår inte ens något så basalt som att den offentliga sektorn endast kan existera om den tillförs resurser.
Precis, äldrevård o sånt ska vara så billigt som möjligt och det behövs inte läggas onödiga resurser på som kan användas till annat.
Citera
2016-08-07, 16:35
Medlem
Citat:

Bara genom att ta upp Grekland som exempel demonstrerar du min poäng.

Du menar samma Piketty som vi diskuterade när hans bok kom för några år sedan? Då sa jag till dig att det saknades empiriskt stöd för hans påståenden och att man kunde få rakt motsatt resultat bara genom att ändra några antaganden. Nu är ju du ändå faktaresistent så inget förvånande men nu har det kommit in lite mer tester av hans villfarelser: "No Empirical Evidence’ for Thomas Piketty’s Inequality Theory, IMF Economist Argues... Historical data shows he has it all wrong, Carlos Góes says in a new study. Varför är tiden alltid på min sida och visar mig rätt och dig fel? Kanske för att jag ser världen som den är och inte är ideologiskt förblindad? Om vi skulle låta någon oberoende faktagranska våra diskussioner är det inte omöjligt att jag nu skulle närma mig en 3-siffrig ledning.
Citera
2016-08-07, 16:47
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Bara genom att ta upp Grekland som exempel demonstrerar du min poäng.

Du menar samma Piketty som vi diskuterade när hans bok kom för några år sedan? Då sa jag till dig att det saknades empiriskt stöd för hans påståenden och att man kunde få rakt motsatt resultat bara genom att ändra några antaganden. Nu är ju du ändå faktaresistent så inget förvånande men nu har det kommit in lite mer tester av hans villfarelser: "No Empirical Evidence’ for Thomas Piketty’s Inequality Theory, IMF Economist Argues... Historical data shows he has it all wrong, Carlos Góes says in a new study. Varför är tiden alltid på min sida och visar mig rätt och dig fel? Kanske för att jag ser världen som den är och inte är ideologiskt förblindad? Om vi skulle låta någon oberoende faktagranska våra diskussioner är det inte omöjligt att jag nu skulle närma mig en 3-siffrig ledning.

Det där var en riktigt tung sågning från IMF av Merapis ekonomiske profet, Piketty. Men detta är väl egentligen mer regel än undantag. Det är fascinerande hur vänstern alltid försökt att göra det obegripliga vetenskapligt i syfte att legitimera systematisk stöld.
Citera
2016-08-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det där var en riktigt tung sågning från IMF av Merapis ekonomiske profet, Piketty. Men detta är väl egentligen mer regel än undantag. Det är fascinerande hur vänstern alltid försökt att göra det obegripliga vetenskapligt i syfte att legitimera systematisk stöld.

Och man har ju lyckats med detta då en stor del av mäns intäkter omfördelas till kvinnor på ett eller annat sätt.

Nu senast grinar man över att förlossningsvården är eftersatt (eftersatt vad? Motsvarande exklusivt manlig vård?).
Nu vill man ha mer resurser så att varje kvinna ska kunna skaffa barn och föda detta hur som helst, när som helst, i hemmet, sommarstugan eller i ödemarken ska det fan finnas tillgänglig vårpersonal av högsta standard tillgänglig dygnet runt för varje individuell kvinna.

Så jobba lite hårdare och ta din pension några år senare, du hatar väl inte kvinnor?
Citera
2016-08-07, 17:09
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om man har ett fint ansikte behöver man inte hår. Du är bara avundsjuk för att jag är smalare än dig.
Jag är man. Varför skulle jag vara avundsjuk på en utmärglad, snaggad figur som ser ut som en lägerfånge från Auschwitz? Jag tycker snarare synd om dig.

Ditt ansikte är inte särskilt snyggt, inte mer än en average kvinna från Östeuropa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in