Citat:
Ursprungligen postat av
DrugsBunny7
Behöver hjälp med att välja utbildning. Vet att jag kommer in på alla som jag sökt så vilken ska jag ta helst av följande:
Systemvetenskap i högskolan i Borås, högskolan i Dalarna eller linneuniversitetet? Högskolan i Borås och dalarna verkar ha mycket programmering vilket är bra? Linneuniversitetet har en termin praktik vilket jag tycker verkar bra. Så vilken skulle ni ta?
Nu har jag inte personligen läst det utan en vän och han låter meddela att utbildningen i borås är rätt dålig samt flummig... Noterbart är att man majoriteten av åren kan räkna antalet som tar examen på ena handen och att utbildningen tar in i princip alla som söker den (ofta har det räckt med 0.1 i hp) gör att många är folk som bara vill göra något om dagarna.
faktum är att dem många år till och med fått ställa in praktikdelen som utförs på företag för att dem inte hittat några som vill ta emot studenterna pga studenterna haft så låg nivå och dåligt rykte..
noterbart är även att dem till skillnad mot dem större skolorna inte ens har arbetsmarknadsdagar mm så utbildningen har noll koppling till verkliga livet..
Vill du veta mer om skolan kan du roa dig med att googla resultatet är typ bara klagomål på skolan...