2016-07-26, 01:01
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myskosnubben
Känner mig tjatig som fan och det här är sista gången jag kommer att fråga om saken i tråden.

Var kan man med störst chans fixa studentbostad med 100 köpoäng? Alltså vilka områden, studentstaden, tybble etc.
Asplunds
Melins
John Ekström bygg
Örebro Studentkår / lägenhet

Undvik: Vivalla, Oxhagen, Varberga och Baronbackarna. Om inte annat så för att de ligger långt bort.
Citera
2016-07-26, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
100 dagar låter VÄLDIGT lite för att få en lägenhet/korridor. Tror snarare det kommer krävas strax över 300.

Några företag värda att kolla upp för studentbostad:
Svenska studenthus
Asplunds fastigheter
John ekströms
Husherren
Behrn fastigheter
Svenska kyrkan
Kolla källan jag gav dig, du märker att det är ungefär ~100 dagars kötid.
Citera
2016-07-26, 07:38
Medlem
Myskosnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Asplunds
Melins
John Ekström bygg
Örebro Studentkår / lägenhet

Undvik: Vivalla, Oxhagen, Varberga och Baronbackarna. Om inte annat så för att de ligger långt bort.

Okej tack. Men så då har jag i princip 0 chans att fixa genom öbo?
Citera
2016-07-26, 14:39
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Okej tack. Men så då har jag i princip 0 chans att fixa genom öbo?
Även om chansen är liten så kan det löna sig att söka allt i de intressanta områdena. Det händer att de före i kön hoppar av eller att de hittar lägenhet genom vänner.
Citera
2016-07-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randalicious
Kolla källan jag gav dig, du märker att det är ungefär ~100 dagars kötid.

Har inte fått något, men tror jag vet vilken du menar. Kan lova dig att 100 dagar in stämmer. Jag fick med nöd och näppe ett korridorsrum på studentgatan lagom till terminen förra hösten med cirka 350 poäng.

Men sök ändå, för det är bostadsgaranti. Men för att få ta del av den måste man söka aktivt
Citera
2016-07-28, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Har inte fått något, men tror jag vet vilken du menar. Kan lova dig att 100 dagar in stämmer. Jag fick med nöd och näppe ett korridorsrum på studentgatan lagom till terminen förra hösten med cirka 350 poäng.

Men sök ändå, för det är bostadsgaranti. Men för att få ta del av den måste man söka aktivt
Är det bostadsgaranti på Örebro universitet i närheten av Örebro? Vill liksom inte pendla 10 mil varje dag om det är ett måste... Vilka lägenheter får man vid bostadsgaranti?
Citera
2016-08-01, 11:34
Medlem
Myskosnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Även om chansen är liten så kan det löna sig att söka allt i de intressanta områdena. Det händer att de före i kön hoppar av eller att de hittar lägenhet genom vänner.

Du som verkar vara insatt i detta, är det lätt att fixa lägenhet efter bostadsgarantin gått ut?
Citera
2016-08-01, 13:55
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Du som verkar vara insatt i detta, är det lätt att fixa lägenhet efter bostadsgarantin gått ut?
Det råder bostadsbrist i stan och det har blivit längre kö trots att det byggs många nya lägenheter. Bostadsgarantin kan innebära att du hyr ett rum i en lägenhet eller ett rum i ett hus och beroende på hur bra man trivs blir köpoängen därefter. Det finns kreativa lösningar där två eller fler studenter går ihop och hyr en nybyggd och dyr lägenhet som på grund av den dyra hyran har lägre köpoäng. Kön till studentlägenheter verkar vara närmare 1.5- 2 år nu. Men många hoppar av redan efter höstterminen och kön borde då krympa rejält till straxt efter nyår.
Citera
2016-08-12, 15:09
Medlem
Läser i denna tråd och har hört lite överallt att Vivalla inte är det bästa området att bo i, men hur kommer det sig?
Citera
2016-08-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randalicious
Är det bostadsgaranti på Örebro universitet i närheten av Örebro? Vill liksom inte pendla 10 mil varje dag om det är ett måste... Vilka lägenheter får man vid bostadsgaranti?

Vad jag vet är allt i Örebro. Alla jag känner som fått boende via garantin har fått i Brickebacken
Citera
2016-08-13, 22:09
Medlem
vivalagurkans avatar
Det är så att jag börjar plugga i Örebro till hösten, känns som de trådar jag kan hitta är ganska oaktiva. Boende redan löst.
Så jag vill gärna höra lite "uppdaterad" fakta.

Hur är Universitetet i allmänhet?
Vilka områden bor flest studenter?
Hur är är festlivet? Båda för vanligt folk och för studenter.

Ja ni fattar, jag vill veta det mesta om min framtida stad.

Tack på förhand
Citera
2016-10-08, 08:27
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Aha, nice

Hittade en på drottninggatan...poäng plats 10 typ kring 4000 :/

Verkar vara svårt att få tag på vanligt boende i ö-o.

Vad menas det med "Poäng plats 10"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in