2012-08-20, 20:08
  #625
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Måste nog erkänna att Sesams nollning inte ser så himla jätterolig ut. Varför alla dessa teman?
https://docs.google.com/document/d/1I_on7AgTSebY9S68XMqD8EJwLx4uIM9QUb6HoEZplbo/edit?pli=1
De verkar vilja att hela studielånet ska gå till kostymer...

Det blir nog bra, bara min börja skolan-stress som gör mig lite negativ. Fått en lägenhet nu i alla fall.
Citera
2012-08-21, 00:15
  #626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Måste nog erkänna att Sesams nollning inte ser så himla jätterolig ut. Varför alla dessa teman?
https://docs.google.com/document/d/1I_on7AgTSebY9S68XMqD8EJwLx4uIM9QUb6HoEZplbo/edit?pli=1

Vi har roligaste nollningen på hela skolan... Skulle du hellre vilja att det var 10st exakt likadana fester?

Och nej ni behöver inte klä ut er eller vara med på temat men någon gång kanske ni kan måla er lite i ansiktet eller nåt annat kul.
Citera
2012-08-21, 00:19
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Måste nog erkänna att Sesams nollning inte ser så himla jätterolig ut. Varför alla dessa teman?
https://docs.google.com/document/d/1I_on7AgTSebY9S68XMqD8EJwLx4uIM9QUb6HoEZplbo/edit?pli=1

När du engagerar dig på din fritid och lägger ned timmar med gratis arbete för att skapa roliga saker för dina medstudenter kan du ha synpunkter

Istället för att klaga i förtid kan du väl tänka på att Jorden inte kretsar kring dig.
Citera
2012-08-21, 00:22
  #628
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidtort
Vi har roligaste nollningen på hela skolan... Skulle du hellre vilja att det var 10st exakt likadana fester?

Och nej ni behöver inte klä ut er eller vara med på temat men någon gång kanske ni kan måla er lite i ansiktet eller nåt annat kul.
Gärna för mig. En eller två teman är helt okej men nu blev det lite väl många. Framförallt när man inte heller äger något plagg dom passar något av teman.

Sen får ni gärna kalla mig tråkig men jag tror faktiskt inte festerna blir roligare bara för att man klär ut sig till smurf
Citera
2012-08-21, 00:23
  #629
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden
När du engagerar dig på din fritid och lägger ned timmar med gratis arbete för att skapa roliga saker för dina medstudenter kan du ha synpunkter

Istället för att klaga i förtid kan du väl tänka på att Jorden inte kretsar kring dig.
Man kan ha synpunkter ändå.

Var anser du att jag tror att den gör det?
Citera
2012-08-21, 00:56
  #630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Gärna för mig. En eller två teman är helt okej men nu blev det lite väl många. Framförallt när man inte heller äger något plagg dom passar något av teman.

Sen får ni gärna kalla mig tråkig men jag tror faktiskt inte festerna blir roligare bara för att man klär ut sig till smurf

Dem blir roligare, helt meningslöst om alla fester skulle vara likadana! Du får bjuda lite på dig själv och lägga ner en obetydlig summa om du behöver köpa dig ett billigt plagg någon gång. Att det sedan är tema betyder inte att du ska komma helklädd från topp till tå (det är ingen student som badar i pengar utan det kan räcka med en klisterlapp på kinden eller ett svartmålat öga till piratfesten exempelvis). Men du kommer märka att somliga satsar mer än andra.

Du får gärna komma helt neutral men du kommer nog tycka det är lite trist när dem flesta är positiva till temat och du sedan märker att du kanske är den enda "tråkiga" på förkröket.
Citera
2012-08-21, 01:26
  #631
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidtort
Dem blir roligare, helt meningslöst om alla fester skulle vara likadana! Du får bjuda lite på dig själv och lägga ner en obetydlig summa om du behöver köpa dig ett billigt plagg någon gång. Att det sedan är tema betyder inte att du ska komma helklädd från topp till tå (det är ingen student som badar i pengar utan det kan räcka med en klisterlapp på kinden eller ett svartmålat öga till piratfesten exempelvis). Men du kommer märka att somliga satsar mer än andra.

Du får gärna komma helt neutral men du kommer nog tycka det är lite trist när dem flesta är positiva till temat och du sedan märker att du kanske är den enda "tråkiga" på förkröket.
Du missförstår. Jag bjuder gärna på mig själv men det känns som jag kommit förbi åldern där det är roligt att klä ut sig till smurf. Dessutom tycker jag det lätt blir hattigt med för många olika teman.
Obetydlig och obetydlig, får inge studiemedel denna termin så kommer inte köpa något plagg som jag enbart kommer använda till en kväll.
Citera
2012-08-21, 01:47
  #632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Du missförstår. Jag bjuder gärna på mig själv men det känns som jag kommit förbi åldern där det är roligt att klä ut sig till smurf. Dessutom tycker jag det lätt blir hattigt med för många olika teman.
Obetydlig och obetydlig, får inge studiemedel denna termin så kommer inte köpa något plagg som jag enbart kommer använda till en kväll.

Kom som du vill sen da spelar ingen roll. Du kan skippa sittningarna också. Gick endast på en sittning så, omoget med alla töntiga ramsor o skit som man sjunger vid bordet. Kom på efterfesterna. Turligt nog är alkoholen mycket billigare i Öre än vad man är van vid också
Citera
2012-08-21, 02:19
  #633
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidtort
Kom som du vill sen da spelar ingen roll. Du kan skippa sittningarna också. Gick endast på en sittning så, omoget med alla töntiga ramsor o skit som man sjunger vid bordet. Kom på efterfesterna. Turligt nog är alkoholen mycket billigare i Öre än vad man är van vid också
Nu pratar vi samma språk
Citera
2012-08-21, 07:35
  #634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Man kan ha synpunkter ändå.

Frågan är ju varför någon ska bry sig.

Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Var anser du att jag tror att den gör det?

Att du lägger fram din åsikt som en universell sanning, att du tror att du är mognare ("jag har kommit förbi åldern där det är roligt att klä ut sig till smurf") och att du utgår från att alla aktiviteter ska passa dig (du verkar inte ha reflekterat kring att gå på 2 fester och inget mer).

Tråkigt att du är i ett stadie där du känner att du måste leva upp till någon sorts bild av din ålder och inte därför inte vill klä ut dig. På ett universitetet är det annars rätt vanligt att folk är mer frigjorda och gör det som faller dem in, oavsett ålder. Det finns ingen magisk ålder då man inte längre tycker det är kul att klä ut sig.
Citera
2012-08-21, 07:54
  #635
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HearthOfSweden
Frågan är ju varför någon ska bry sig.



Att du lägger fram din åsikt som en universell sanning, att du tror att du är mognare ("jag har kommit förbi åldern där det är roligt att klä ut sig till smurf") och att du utgår från att alla aktiviteter ska passa dig (du verkar inte ha reflekterat kring att gå på 2 fester och inget mer).

Tråkigt att du är i ett stadie där du känner att du måste leva upp till någon sorts bild av din ålder och inte därför inte vill klä ut dig. På ett universitetet är det annars rätt vanligt att folk är mer frigjorda och gör det som faller dem in, oavsett ålder. Det finns ingen magisk ålder då man inte längre tycker det är kul att klä ut sig.
Om du nu bara tänker misstolka allt bara för att få gnälla så tänker jag inte diskutera det här med dig då det ändå inte kommer leda någon vart
Citera
2012-08-21, 11:37
  #636
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Om du nu bara tänker misstolka allt bara för att få gnälla så tänker jag inte diskutera det här med dig då det ändå inte kommer leda någon vart

http://www.youtube.com/watch?v=zqw_-1Aqxpc

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in