2016-10-19, 17:50
  #1237
Medlem
vivalagurkans avatar
Det betyder att den på plats 10 i bostadskön har exempel 500 poäng/dagar. Det finns alltså 9 andra som också sökt lägenheten som har mer. Så ingen idé att söka om du ligger på exempelvis 200 poäng/dagar.
Citera
2016-10-19, 19:39
  #1238
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalagurkan
Det betyder att den på plats 10 i bostadskön har exempel 500 poäng/dagar. Det finns alltså 9 andra som också sökt lägenheten som har mer. Så ingen idé att söka om du ligger på exempelvis 200 poäng/dagar.


lite korkat?
varför inte bara skriva hur många köpoäng den som har mest har?
Citera
2016-10-31, 22:46
  #1239
Medlem
vivalagurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
lite korkat?
varför inte bara skriva hur många köpoäng den som har mest har?
jadu, inte helt optimalt system kanske
Citera
2017-03-27, 21:23
  #1240
Medlem
Kan jag registrera mig i ÖBO:s kö redan nu om jag tänkt söka ett program där i höst, eller är det först efter antagningsbesked? Fråga två: om jag kan göra det, kan jag då använda mina köpoäng till att söka "vanliga" bostäder också? Finns en viss risk att jag inte kommer in på programmet nämligen, och följdfrågan som uppstår är om jag ställer mig i den vanliga bostadskön då inte kan söka studentbostäder om jag blir antagen.

Hjälp uppskattas.
Citera
2017-04-29, 17:53
  #1241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nachtzeit
Kan jag registrera mig i ÖBO:s kö redan nu om jag tänkt söka ett program där i höst, eller är det först efter antagningsbesked? Fråga två: om jag kan göra det, kan jag då använda mina köpoäng till att söka "vanliga" bostäder också? Finns en viss risk att jag inte kommer in på programmet nämligen, och följdfrågan som uppstår är om jag ställer mig i den vanliga bostadskön då inte kan söka studentbostäder om jag blir antagen.

Hjälp uppskattas.

Du kan ställa dig i kön när som helst och i registreringen så väljer du vilka köer du vill stå i. Jag står t.ex. i kön för studentbostad samt lägenhet, men inte i kö för parkeringsplats. Jag har stått i dessa köer sen 2014 och ska plugga i Örebro nu i höst så ställ dig redan nu. Du kanske inte får något vettigt hos ÖBO till hösten om du inte har ställt dig i kön ännu.
Citera
2017-05-08, 16:11
  #1242
Medlem
Hur ser det ut med bostäder som inte är student? Ska flytta med min flickvän och kan därför inte bo i korridor, kan man bo i studentlägenhet även fast hon inte ska plugga?
Citera
2017-05-08, 16:21
  #1243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
lite korkat?
varför inte bara skriva hur många köpoäng den som har mest har?

för att det är otroligt irrelevant vad den som har flest köpoäng har, eftersom ca 10 personer får erbjudande. då är det kanske bättre att veta om man kan tänkas hamna bland de första 10 som får gå på visning - no?
Citera
2017-05-08, 16:22
  #1244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fouks
Hur ser det ut med bostäder som inte är student? Ska flytta med min flickvän och kan därför inte bo i korridor, kan man bo i studentlägenhet även fast hon inte ska plugga?

ja. det är bara en person som står på kontraktet (den med kötid), och det är endast den personen som behöver vara student.
Citera
2017-05-08, 16:36
  #1245
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropitbitch
Du kan ställa dig i kön när som helst och i registreringen så väljer du vilka köer du vill stå i. Jag står t.ex. i kön för studentbostad samt lägenhet, men inte i kö för parkeringsplats. Jag har stått i dessa köer sen 2014 och ska plugga i Örebro nu i höst så ställ dig redan nu. Du kanske inte får något vettigt hos ÖBO till hösten om du inte har ställt dig i kön ännu.
Gjorde själv samma misstag och gick därmed miste om över 2000 poäng.

Det är så enkelt att man bara klickar i ett kryss i en ruta när man är inloggad. Kostar inget att stå i den kön heller. Kan som sagt var vara bra att ha efter studierna när kön lätt kan vara uppemot två år.
Citera
2017-06-07, 16:47
  #1246
Medlem
bluemores avatar
Kommer ha runt 450 köpoäng när jag söker studentbostad. Vad tror folket om min chans att slippa bo i korridor?
Citera
2017-06-08, 00:04
  #1247
Medlem
vivalagurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluemore
Kommer ha runt 450 köpoäng när jag söker studentbostad. Vad tror folket om min chans att slippa bo i korridor?
chansen finns absolut att du slipper korridor. Men sökt en så snart som möjligt.
Citera
2017-06-08, 21:31
  #1248
Medlem
bluemores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalagurkan
chansen finns absolut att du slipper korridor. Men sökt en så snart som möjligt.

De som finns att söka nu har inflyttningsdatum 20 juni och liknande - jag vill inte flytta in förrän i slutet av augusti. Har jag missförstått hur det fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in