2016-07-20, 17:08
Medlem
En kvart i en 250 ger ju inget rankingsprång direkt, och han har knappt slagit vad man kan kalla för ATP-spelare, men jag tror ändå det är viktigt för självförtroendet nu när grussäsongen går mot sitt slut. Sen så är det väl hans första kvartsfinal. Vann två matcher i Barcelona ifjol men det var i 64-lottning.

Verkar dock som han stannar på gruset ytterligare några challengers innan det blir USA. Så lite grus kvar.
Citera
2016-07-20, 17:26
Medlem
Tycker det var starkt av Cornelia Lister att ta ett set mot Kerber, oavsett dennes koncentrationsnivå. 88-94 i vunna bollar är också bra. Ingen svensk herre rankad 600 som tagit 88 bollar mot Murray, så mycket kan jag säga..
Citera
2016-07-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
En kvart i en 250 ger ju inget rankingsprång direkt, och han har knappt slagit vad man kan kalla för ATP-spelare, men jag tror ändå det är viktigt för självförtroendet nu när grussäsongen går mot sitt slut. Sen så är det väl hans första kvartsfinal. Vann två matcher i Barcelona ifjol men det var i 64-lottning.

Verkar dock som han stannar på gruset ytterligare några challengers innan det blir USA. Så lite grus kvar.

Men tycker han gjort det bra ändå, för slagit 2 bra servare , ingen av dom var särskilt lätt bryta, sett bägge matcherna, tror höga höjden vässar serven ännu lite till, tycker jag sr positiva bitar i veckan ändå, serven tycker jag han utvecklat väldigt mycket, den är inte alls dålig, bara förbättra 2:a slaget lite grann så,eller det är mest att han slarvar på dom och missar ibland.sen tycker jag han är mycket aggressivare när det blir spel om bollen också, går för mer vinnare,men det gör väl det blir lite mer misstag också.följer med mer på nät också.
Så kanske så smått börjar sätta sig.
Sen undrar jag om han har någon ny tränare, hörde under matchen att någon satt stötta honom ,särskilt när han brände matchbollar " ta nästa ,kom igen " och så vidare.
Misstänker det var samma som var med i Båstad ,hörde nämligen en liten pojke också

edit: får ju ändå 45 pinnar för en kvart, lite mer än att kvala in i en grand slam trotts allt.

edit 2:Tycker nästan Elias kan skippa HC ,han har inte varit bra där tidigare alltså :P,klart kan han serva bra kan han ju plocka poäng.
Senast redigerad av pederN 2016-07-20 kl. 17:45.
Citera
2016-07-20, 17:42
Medlem
Kan nämna också att Eriksson är klar för kvart i Tampere challenge, 2 segrar mot spelare runt 200,bra gjort av honom.
Citera
2016-07-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elias möter Feliciano Lopez nu i kvart, blir intressant se vad han kan göra, troligen ingenting dock.

F.Lopez har en otroligt låg lägsta nivå, så är han på den nivån så vinner Ymer lätt.

F.Lopez är en sån där spelare som kan göra helt obegripligt dåliga matcher. Sen kan han visserligen göra nästan exakt lika obegripligt bra matcher också. Men det är definitivt en bra lott i en kvartsfinal. Jag minns att japanen Nishioka slog honom för några månader sedan. Anledningen till att jag kommer ihåg det var för att en kompis (som inte är så insatt i tennis) spelade på Nishioka av rent misstag då han trodde det var Nishikori. Ungefär precis så lönsamt kan det vara att tippa emot F.Lopez
Citera
2016-07-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
F.Lopez har en otroligt låg lägsta nivå, så är han på den nivån så vinner Ymer lätt.

F.Lopez är en sån där spelare som kan göra helt obegripligt dåliga matcher. Sen kan han visserligen göra nästan exakt lika obegripligt bra matcher också. Men det är definitivt en bra lott i en kvartsfinal. Jag minns att japanen Nishioka slog honom för några månader sedan. Anledningen till att jag kommer ihåg det var för att en kompis (som inte är så insatt i tennis) spelade på Nishioka av rent misstag då han trodde det var Nishikori. Ungefär precis så lönsamt kan det vara att tippa emot F.Lopez

Jag tror det kan bli jämnt iallafall om Elias är med bättre i början , som sagt inte så lätt bryta i den där turneringen , hög höjd och bollen flyger lite hit och dit om man inte är noga med fotarbetet, plus att serven verkar bita bättre.

Ha ha ha ,vilken rolig historia.
Citera
2016-07-20, 19:49
Medlem
Citat:
Jag tror det kan bli jämnt iallafall om Elias är med bättre i början , som sagt inte så lätt bryta i den där turneringen , hög höjd och bollen flyger lite hit och dit om man inte är noga med fotarbetet, plus att serven verkar bita bättre.

Ha ha ha ,vilken rolig historia.

Elias servar mycket bra även han. Det jag är mest orolig över är Lopez förmåga att slica, hur hanterar Elias det t.ex. Det var ett tag sedan jag såg Ymer spela nu men jag har sett honom mycket och är det något han är dålig på så är det låga bollar som är nära nätet.
Citera
2016-07-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Elias servar mycket bra även han. Det jag är mest orolig över är Lopez förmåga att slica, hur hanterar Elias det t.ex. Det var ett tag sedan jag såg Ymer spela nu men jag har sett honom mycket och är det något han är dålig på så är det låga bollar som är nära nätet.

Men tycker han blivit bättre på det faktiskt,det är ju svårt slå en dödande på en slice dock.oftast blir det väl en slice tillbaka,sliceduell helt enkelt.
får man en kort slice går det ju dock slå en stoppboll tex.ganska effektivt slag egentligen ,inte konstigt han är bra på gräs.

edit: han är äcklig Lopez ändå, jobbig spelstil
Senast redigerad av pederN 2016-07-20 kl. 20:06.
Citera
2016-07-20, 21:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Jag tycker Lopez spelar vacker tennis. Fin teknik och allt han gör på banan ser väldigt elegant ut. Kan tänka mig att Lopez kommer attackera Elias andra serve en hel del och försöka stressa honom. Tur att det är grus och inte gräs, att slå Lopez på gräs är inte det lättaste. Det är dock ingen omöjlig uppgift Elias har bevisat att han kan spela tennis på väldigt hög nivå när han är på humör och Lopez är lite upp och ner i sitt spel så chans på en liten skräll finns absolut.
Citera
2016-07-20, 21:50
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
JARÅ ,Elias nere 2-6 2-4 lyckas vända vinner 2-6 7-6 (7-5) 7-5, tror han hade 3 matchbollar i Ryssen:s serve och 8:a i egen serve ,tappade ändå till 5-5 ,låste sig något, bröt direkt igen ,oerhört starkt.

Inte första gången han vänder underläge när det ser kört ut. Elias har vinnarskalle och det är bra.

Skulle vilja se höjdpunkter från den där dramatiska matchen. Han vann alltså på sin tolfte matchboll, snacka om dramatik.
Citera
2016-07-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Inte första gången han vänder underläge när det ser kört ut. Elias har vinnarskalle och det är bra.

Skulle vilja se höjdpunkter från den där dramatiska matchen. Han vann alltså på sin tolfte matchboll, snacka om dramatik.

ha ha jo,han spela bra fram till matchbollarna, sen missa han väldigt enkelt, något stelt, han gorde ett dubbelfel som jag tror är det grövsta jag sett , träffa domarstolen ha ha
Citera
2016-07-20, 22:03
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
ha ha jo,han spela bra fram till matchbollarna, sen missa han väldigt enkelt, något stelt, han gorde ett dubbelfel som jag tror är det grövsta jag sett , träffa domarstolen ha ha

Va fan!!!! Publiken fick åtminstone valuta för pengarna.

Apropå ruttna servar, här har du en video med fantastiskt roliga felträffar.

https://www.youtube.com/watch?v=47TA-oV1Blk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in