Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
En kvart i en 250 ger ju inget rankingsprång direkt, och han har knappt slagit vad man kan kalla för ATP-spelare, men jag tror ändå det är viktigt för självförtroendet nu när grussäsongen går mot sitt slut. Sen så är det väl hans första kvartsfinal. Vann två matcher i Barcelona ifjol men det var i 64-lottning.
Verkar dock som han stannar på gruset ytterligare några challengers innan det blir USA. Så lite grus kvar.
Men tycker han gjort det bra ändå, för slagit 2 bra servare , ingen av dom var särskilt lätt bryta, sett bägge matcherna, tror höga höjden vässar serven ännu lite till, tycker jag sr positiva bitar i veckan ändå, serven tycker jag han utvecklat väldigt mycket, den är inte alls dålig, bara förbättra 2:a slaget lite grann så,eller det är mest att han slarvar på dom och missar ibland.sen tycker jag han är mycket aggressivare när det blir spel om bollen också, går för mer vinnare,men det gör väl det blir lite mer misstag också.följer med mer på nät också.
Så kanske så smått börjar sätta sig.
Sen undrar jag om han har någon ny tränare, hörde under matchen att någon satt stötta honom ,särskilt när han brände matchbollar " ta nästa ,kom igen " och så vidare.
Misstänker det var samma som var med i Båstad ,hörde nämligen en liten pojke också
edit: får ju ändå 45 pinnar för en kvart, lite mer än att kvala in i en grand slam trotts allt.
edit 2:Tycker nästan Elias kan skippa HC ,han har inte varit bra där tidigare alltså :P,klart kan han serva bra kan han ju plocka poäng.