2017-01-29, 13:44
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Minns alla som tyckte han skulle lägga av
Never give up!
Citera
2017-01-29, 15:26
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Wawrinka upp på 3:e plats, Nadal ny 6:a och Federer tillbaka topp 10 på rankingen.
Citera
2017-01-29, 15:45
Medlem
Ymer lirar mot Smyczek i Dallas förstaomgång. Tufft, men vinner han är han favorit i andraomgången. Själv har jag lite svårt att se hur Elias ska bryta trenden genom att spela två stentuffa amerikanska challengers på hardcourt, så som han såg ut i Australien. Tror mer på ett steg tillbaka, två steg framåt. Hoppas att jag har fel.

Lucas Renard(trodde inte han spelade längre) kvalar förresten till samma turnering och vann första kvalmatchen.
Senast redigerad av frankkk 2017-01-29 kl. 15:48.
Citera
2017-01-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ymer lirar mot Smyczek i Dallas förstaomgång. Tufft, men vinner han är han favorit i andraomgången. Själv har jag lite svårt att se hur Elias ska bryta trenden genom att spela två stentuffa amerikanska challengers på hardcourt, så som han såg ut i Australien. Tror mer på ett steg tillbaka, två steg framåt. Hoppas att jag har fel.

Lucas Renard(trodde inte han spelade längre) kvalar förresten till samma turnering och vann första kvalmatchen.

Tror han får bra träning i USA, får träna mot bra spelare, tror det är så han tänker.
Kanske en del atp-spelare är på plats redan också?

edit: kan man börja oroa sig för Mikael nu? du sa om han inte spelat innan februari
Citera
2017-01-30, 20:55
Medlem
Monster35s avatar
Serena Wiliams verkar oövervinnlig just nu eller vad säger ni?
Citera
2017-01-30, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monster35

Steroidpumpad hermafrodit. Glädjens dag när SIRena lägger av.
Citera
2017-01-30, 21:31
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:

Damtennisen är ett jävla skämt för tillfället. Har egentligen varit så sedan Henin och Clijsters la racket på hyllan. Kerber? Visst men för ojämn

Federer vinnare på herrsidan. Är det 2007 eller? Känns som tiden stått stilla.
Senast redigerad av Castlevania 2017-01-30 kl. 21:33.
Citera
2017-01-30, 23:43
Medlem
Så ja!! Elias slår Smyczek 7-6 (8-6) 6-3 , skönt med en seger för han, tycker han spela riktigt bra i första när han gick från underläge 0-3 till 4-4 och hade ett par breakbollar där ,då spela han nästan som när han var som bäst, sen gick han ner sig rätt mycket men knep set:et ändå,hade 2 setbollar mot sig vid 4-5,sen i andra var det väl ingen stor tennis men tror denna seger kan ha varit sjukt viktig.
Bra.
Citera
2017-01-30, 23:44
Medlem
Ymer med årets första seger mot Smyczek. 7-6, 6-3. Första kunde varit större siffror också, men han hade en lite seg start och räddade samtidigt ett 0-40 sent i setet. Det absolut bästa var att han spelade med något slags grundspel igen, och inte missade alltför överlag.
Citera
2017-01-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ymer med årets första seger mot Smyczek. 7-6, 6-3. Första kunde varit större siffror också, men han hade en lite seg start och räddade samtidigt ett 0-40 sent i setet. Det absolut bästa var att han spelade med något slags grundspel igen, och inte missade alltför överlag.

Ja det var bättre lir, bra driv i slagen när han gick från 0-3 till 4-4 ,men sen tyckte jag han tappa lite igen,men överlag bättre.
Citera
2017-01-31, 15:51
Medlem
Citat:

Nej hon är inte oövervinnelig. Det är ingen och i synnerhet inte Serena Williams, hon har visat många gånger att hon kan floppa rejält. I årets första grand slam så skötte hon sig dock utmärkt. Men då ska sägas att hon inte bjöds på särskilt bra motstånd. De enda potentiellt farliga spelarna hon mötte var i de första två rundorna men båda dessa är helt ur form nu så det var inga problem.

Hon kommer nog att vinna ett par GS-titlar till i alla fall och gå upp som ensam ledare i den kategorin. Som sagt, det är inte så hård konkurrens på damtouren just nu, tyvärr.

Victoria Azarenka såg ut att bli den som skulle ta över tronen för några år sedan. Men då kom en långtidsskada och vägen tillbaka var inte lätt och nu har hon väl skaffat barn om jag inte är helt fel ute. Så det ser inte ut att bli något tronskifte där i alla fall. Känns som att hon är lite som damtourens Del Potro, fast med skillnaden att hon inte verkar vara motiverad längre.
Citera
2017-01-31, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Damtennisen är ett jävla skämt för tillfället. Har egentligen varit så sedan Henin och Clijsters la racket på hyllan. Kerber? Visst men för ojämn

Federer vinnare på herrsidan. Är det 2007 eller? Känns som tiden stått stilla.

Det säger ju endel att det var just två belgiskor som utmanade köttklumpen från Compton.

Jag har sagt det tidigare, damtennisen behöver mer manliga steorider, alla vet att Chris Evert, Martin Navratilova, Steffe Graf, Mons Seles, Armando Sanchez, Gabriel Sabbatini och Martin Hingis byggde sina karrärer på tungt dopingmissbruk.

Idag tar helt enkelt inte tjejerna tillräckligt mycket steorider, titta bara på hon Muguruza, med lite manliga steorider hade hon dominerat som självaste Steffe Graf, jag lovar

Förresten, jag undrar om inte Agassi tar den i tvåan från Steffe, hen lär ha en rejäl klubba mellan benen.
Senast redigerad av Gincan 2017-01-31 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in