Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja det är faktist rimligt som alpha säger att de som vill ha billiga hyresrätter också tar av sina egna pengar och bygger sådana och hyr ut förslagsvis för en bruksvärdeshyra.
Regeringen gör för övrigt den största felsatsningen ever... Det är inte små lgh det är mest brist på, utan på större lgh så att folk kan flytta vidare. Kollar man i bostadsköns statistik är det tydligt vilka lgh det är längst kö till. Och det är inte till ettor.
Just det, alla som vill ha en lägenhet får bygga den själv ! Liksom vi alltid gör när vi
behöver kläder, då vi syr upp dem själva (egentligen görs det väl i Bangladesh). Och
likaså, om jag blir sugen på en banan så planterar jag ett bananträd.
OBS ! SATIR !
Och så tror mannen som inte tror på köer plötsligt väldigt mycket på köstatistiken ...
Men, den som påstår att det inte är bostadsbrist, kan ju konstigt nog ha rätt. Det finns
inte för få bostäder utan för många människor ! Men om de får bo ute på gatan ett tag
kanske de kommer ner i önskat antal. Tillväxt, vad är det ?