2016-07-16, 16:45
  #9037
Medlem
heinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Om du tycker att det är bra att sådana finns, skulle du ju kunna bygga hyreshus och hyra ut till låg hyra.

Eller ser du något problem med det?
Det har vi gjort. Sossarna byggde dessa hus. Ser du ngt problem med det, återigen?
Citera
2016-07-16, 17:13
  #9038
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Det är inte konstigt att folk är ute efter billiga lägenheter. Och det är inte dumt att det finns sådana heller, eller?

Ja det är väl inget fel på det i sig. Men problemet uppstår när utbudet av billiga hyresrätter är begränsat och inte räcker till alla.

Nya billiga hyresrätter kommer aldrig att byggas eftersom hyresrätten är den dyraste boendeformen av alla egentligen
Citera
2016-07-16, 17:32
  #9039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Det har vi gjort. Sossarna byggde dessa hus.
Vad är "dessa"?
Du är väldigt otydlig när du ska redogöra för de hus som Socialdemokratiska partiet byggt för sin partikassa.
Kan du lista upp vilka hyreshus de byggt de senaste 10 åren. Jag tvivlar faktiskt på att du kan lista ett enda.

Citat:
Ursprungligen postat av heino
Ser du ngt problem med det, återigen?
Jag ser snarare att du har problem med redogörelserna.
Citera
2016-07-16, 20:53
  #9040
Medlem
heinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Vad är "dessa"?
Du är väldigt otydlig när du ska redogöra för de hus som Socialdemokratiska partiet byggt för sin partikassa.
Kan du lista upp vilka hyreshus de byggt de senaste 10 åren. Jag tvivlar faktiskt på att du kan lista ett enda.


Jag ser snarare att du har problem med redogörelserna.
Vad skall jag redogöra? Hört talas om folkhemshus, miljonprogrammen? Sossarna byggde dessa hus och satte brukshyror på dom. Bara att gilla läget.
Citera
2016-07-16, 20:56
  #9041
Medlem
heinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det är väl inget fel på det i sig. Men problemet uppstår när utbudet av billiga hyresrätter är begränsat och inte räcker till alla.

Nya billiga hyresrätter kommer aldrig att byggas eftersom hyresrätten är den dyraste boendeformen av alla egentligen
Nej det borde vara de svaga grupperna som får dessa lägenheter. Sedan har man sagt att man skall bygga billiga hyresrätter exv. vid Frihamnen i Göteborg, men vi får se.
Citera
2016-07-16, 21:37
  #9042
Bannlyst
Det är Miljöpartiet vi skall skuldbelägga för bostadsbristen . Det är Fridolin och hans ondska som har gjort att de inte finns några bostäder i Sverige.
__________________
Senast redigerad av 53280 2016-07-16 kl. 21:42.
Citera
2016-07-16, 21:41
  #9043
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Nej det borde vara de svaga grupperna som får dessa lägenheter. Sedan har man sagt att man skall bygga billiga hyresrätter exv. vid Frihamnen i Göteborg, men vi får se.

Där håller jag med dig, men det kommer inte bli så i gbg. Dessa lgh kommer gå till den som står först i kön oavsett inkomst.

Vänstern vill inte ha inkomsttak av någon outgrundlig anledning....

Därför är det mycket bättre med ett mer generöst bidragssystem än generella subventioner som träffar helt fel.
Citera
2016-07-16, 22:08
  #9044
Medlem
Många hyreslägenheter är billiga främst för att de är gamla hus. Byggda för 30-50 år sedan, dvs både före den kostnadstegring vi sett och även att när man har äldre hus så är investeringarna till största delen redan betalda.

Den enda stora orosmomentet för 50-, 60- och 70-talets hus är behovet av renovering som då genast gör att man måste höja hyran.

Här är Sveriges fattiga i kläm eftersom man behöver göra omfattande renoveringar samtidigt som man behöver bygga väldigt mycket nytt. Båda ger betydligt dyrare boenden.
Citera
2016-07-16, 22:55
  #9045
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Många hyreslägenheter är billiga främst för att de är gamla hus. Byggda för 30-50 år sedan, dvs både före den kostnadstegring vi sett och även att när man har äldre hus så är investeringarna till största delen redan betalda.

Den enda stora orosmomentet för 50-, 60- och 70-talets hus är behovet av renovering som då genast gör att man måste höja hyran.

Här är Sveriges fattiga i kläm eftersom man behöver göra omfattande renoveringar samtidigt som man behöver bygga väldigt mycket nytt. Båda ger betydligt dyrare boenden.

Precis så, utom i dumvänsterns värld där de felaktigt fått för sig att hyresrätten är den billigaste boendeformen...

Men de lär bli varse förr eller senare...
Citera
2016-07-17, 12:23
  #9046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hur mycket tjänar staten på kapitalinkomster då, det är den andra sidan av myntet. Det är vi med kapitalinkomster som betalar ränteavdragen, inte vanliga människor som inte har inkomst av kapital.

Tråkigt att du har så höga kapitalinkomster ...
Citera
2016-07-17, 12:25
  #9047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Venezuela öppnar äntligen gränsen mot Colombia så att befolkningen äntligen kan äta...

http://louderwithcrowder.com/colombia-venezuela-border-opens/#.V4ZUffReCnN

När ska vänstern inse att samma princip gäller för hyresrätter och att socialism inte gagnar befolkningen i stort. Leder bara till brist och svartmarknad...

Kurtan tar sig en tripp till Sydamerika ! Venezuela eller Colombia ? Olja eller koks ?
Svårt val ...

http://www.dn.se/nyheter/varlden/har-star-striden-om-vilka-som-ska-bo-i-berlin/

Samma strid här som där, Kurtan. Du hade inte behövt åka så långt ...
Citera
2016-07-17, 12:45
  #9048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Vad skall jag redogöra? Hört talas om folkhemshus, miljonprogrammen? Sossarna byggde dessa hus och satte brukshyror på dom. Bara att gilla läget.

Allmännyttan är en socialdemokratisk nyttighet som håller på att plockas bort lite här
och var av politiker på den andra kanten ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in