Citat:
Ursprungligen postat av
heino
Nej det borde vara de svaga grupperna som får dessa lägenheter. Sedan har man sagt att man skall bygga billiga hyresrätter exv. vid Frihamnen i Göteborg, men vi får se.
Där håller jag med dig, men det kommer inte bli så i gbg. Dessa lgh kommer gå till den som står först i kön oavsett inkomst.
Vänstern vill inte ha inkomsttak av någon outgrundlig anledning....
Därför är det mycket bättre med ett mer generöst bidragssystem än generella subventioner som träffar helt fel.