2016-07-17, 12:48
  #9049
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Kurtan tar sig en tripp till Sydamerika ! Venezuela eller Colombia ? Olja eller koks ?
Svårt val ...

http://www.dn.se/nyheter/varlden/har-star-striden-om-vilka-som-ska-bo-i-berlin/

Samma strid här som där, Kurtan. Du hade inte behövt åka så långt ...

Ja det var ju dyrt med 7200 för en trea på 75 m^2. 2400 kr per person om tre delar på den = hela 80 kr om dagen

Men det är klart att anarkister inte vill betala vad det kostar och det är det hela "debatten" handlar om.
Citera
2016-07-17, 13:22
  #9050
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Tog en ur högen. Finns fler att ta. (Vad gäller andra hand så måste fantasierna gått på högvarv. Hur skulle det gå att hyra ut i andra hand när man kan välja första hand ur en lång lista)?


Finns massor i Köpenhamn också. Men vill du bo där många andra vill bo så får man betala mer. (För den som inte förstår det är det bara att titta på villapriserna i Bromma).
Men tillgänglighet finns. Och så blir det när folket får sköta saker själva utan att du ska släpa in Mona Sahlin/Rossana Dinamarca-typer som ska styra och ställa.

Riktigt hur någon kan få för sig att det blir bättre när Rossana Dinamarca ska styra och ställa, är obegripligt?
Men ni inom vänstern kan ju ordna det själva. Det är fullt möjligt i ett nyliberalt samhälle. Ni bara betalar till Rossana Dinamarca och så gör ni som hon säger.

(Och vi andra sköter våra egna affärer).


https://boligsurf.dk/sv/hyresbostader/1-vaerelses-lejlighed-i-kobenhavn-c3dcd8e8-8419-40bb-b327-faa5b1d04563
6500/mån för 72 kvm i Köpenhamn. Tillträde omgående.
(Översatt till SEK blir det 1463/kvm och år. Låter som väldigt lågt om man jämför med boendekostnad för en BR i Stockholm).


Huslejenævnet finns i alla kommuner.

När du nämner Norge så påminner det om när du berättade i denna tråd om hur det gick till när du skulle flytta till Norge och jobba där. Du betedde dig så illa att dom vägrade hyra ut till dig. Och inte lyckades du få dig ett jobb heller. Utan fick åka tillbaka med svansen mellan benen.
Ska du göra ett nytt misslyckande i Danmark nu. Och börjar i vanlig ordning med att gnälla på dom.


Det var ett annat exempel på statlig styrning som leder till köer och lidande för folket.
Märkte inte att du valde mellan a) och b). Blev det svårt kanske.


Det är tvärtom så att vi svarar. Du ser ju själv att du smiter ifrån att svara på vilket alternativ som stämde. Det är just du som ska svara på det.


Du kan skriva vad du vill och även försök gå till något klent försök till personangrepp och skam över min livssituation som ni liberaler och statusknarkare alltid gör som riktiga psykopat svin i försök att förminska ens status och därmed talan. det ligger i en primtiva rovgiriga falska rivalitets natur att bete er på detta sätt.

Faktum kvarstår.
Det är marknadshyror i danmark. fakta. Det är kö och omöjligt hitta lägenhet precis som i Stockholm skriver människor som bor där och jobbar där i Köpenhamn. Du har fel att marknadshyror löser bostadsbristen vi ser i Stockholm då den inte gjort det i köpenhamn. Punkt. När ska du erkänna att du har fel och du är ute efter marknadshyror i Sverige pga av andra mörka skäl? När ger du upp?
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-07-17 kl. 13:26.
Citera
2016-07-17, 13:25
  #9051
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Du kan skriva vad du vill och även försök gå till något klent försök till personangrepp över min livssituation som ni liberaler och statusknarkare alltid gör som riktiga psykopat svin i försök att förminska ens status och därmed talan. det ligger i en primtiva rovgiriga falska rivalitets natur att bete er på detta sätt.

Det är marknadshyror i danmark. fakta. Det är kö och omöjligt hitta lägenhet precis som i Stockholm skriver människor som bor där och jobbar där i Köpenhamn. Du har fel. Punkt. När ska du erkänna att du har fel och du är ute efter marknadshyror i Sverige pga av andra mörka skäl? När ger du upp?
Ja det är klart att det är svårt att få en hyresrätt när man inte vill betala vad det kostar.

Och det är just det som är vänstertomtarnas affärsidé... Nån annan ska stå för notan och levnadsomkostnaderna.
Citera
2016-07-17, 13:29
  #9052
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det är klart att det är svårt att få en hyresrätt när man inte vill betala vad det kostar.

Och det är just det som är vänstertomtarnas affärsidé... Nån annan ska stå för notan och levnadsomkostnaderna.

Du och alpha har fel, bostadsbristen är lika hög i köpenhamn som i sthlm trots era marknadshyror. Det är dags och ställa er vid skampålen och bli piskade, era nidingar.
Citera
2016-07-17, 13:29
  #9053
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Faktum kvarstår.
Det är marknadshyror i danmark. fakta.

Så varför höjer inte hyresvärdarna hyrorna då om det finns många som är beredda att betala mer och inget hindrar dem från att höja?
Citera
2016-07-17, 13:35
  #9054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Vad skall jag redogöra? Hört talas om folkhemshus, miljonprogrammen? Sossarna byggde dessa hus och satte brukshyror på dom. Bara att gilla läget.
Du skulle redogöra för de hyreshus som Socialdemokraterna byggt och är hyresvärd för.

De du nämnder har vare sig (S) byggt eller hyr ut. Där är det andra som byggt och hyr ut. Om (S) har betalt en enda krona till det tvivlar jag starkt på. Du får gärna hala upp bevis på det.

I stället har staten plundrat folket och delat ut i subventioner. Dvs samma skadliga verksamhet som i Venezuela, Nordkorea och Sovjet.

Det är inte det detta handlar om utan att du, eller (S) om du så vill, tagit av era egna pengar och byggt. Det stod klart och tydligt att det var egen finansiering som gällde.
Citera
2016-07-17, 13:39
  #9055
Medlem
slemhogs avatar
Med ett system med marknadshyror klarar danskarna ens inte lösa bostadsbristen i köpenhamn trots dom inte haft nämnvärd massinvandring medans socialdemokratin svalt hundratusentals u-landsmänniskor med bruksvärdessystemet. Ännu ett kollosalt slag från verkligheten mot marknadsförespråkarna. Vilket jävla skämt.

Det är cashen dessa svennebanan, kurtsune och alpha är ute efter och skapa en ny slum för arbetare, invandrare och klassskillnader så dom kan glänsa. Behovet av det är oerhört stort för dessa högerkretiner och dom är beredda att gå över lik för att uppnå det.

Att utnyttja andra för deras primärbehov genom ägande och hyra ut dyrt genom att lågt utbud.
Socialdemokratin har försökt motverka skillnader i standard på primärbehoven människan såsom sjukvård, boende etc i mer än 50 års tid. Socialdemokratin accepterar bara klasskillnader i sekundära behov såsom nöjen, transport, kapitalvaror som inte är nödvändiga för ens överlevnad och rättigheter. Ett mycket bra och fint system värdigt den moderna progressiva människan precis som demokratin.
Citera
2016-07-17, 13:39
  #9056
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Du och alpha har fel, bostadsbristen är lika hög i köpenhamn som i sthlm trots era marknadshyror. Det är dags och ställa er vid skampålen och bli piskade, era nidingar.

Nej man får alltid brist på sådant som är under marknadspris, dvs den kostnadsnivå ni kommunister anser godtyckligt är rimligt.
Citera
2016-07-17, 13:42
  #9057
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Allmännyttan är en socialdemokratisk nyttighet som håller på att plockas bort lite här
och var av politiker på den andra kanten ...

För vem då egentligen? Inte för bostadslösa längst bak i kön iaf.

Så sossarna är "på andra kanten" själva?


http://www.proletaren.se/inrikes-socialt/lulea-saljer-ut-allmannyttan
Citera
2016-07-17, 13:45
  #9058
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För vem då egentligen? Inte för bostadslösa längst bak i kön iaf.

Så sossarna är "på andra kanten" själva?


http://www.proletaren.se/inrikes-socialt/lulea-saljer-ut-allmannyttan


Vi utvisar 80% av alla bidragstagande utomeuropeer som Sverige tagit in sen 1995 och som du betalar miljarder för på skatten och som du röstat för sen får vi se hur mycket köer det är kvar Vågar du betta på att köerna består?

När vi endå diskuterar orealistiska hypotetiska scenarion tex införandet av marknadshyror så kan vi lika gärna diskutera detta scenario.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-07-17 kl. 13:48.
Citera
2016-07-17, 13:47
  #9059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Du kan skriva vad du vill och även försök gå till något klent försök till personangrepp och skam över min livssituation som ni liberaler och statusknarkare alltid gör som riktiga psykopat svin i försök att förminska ens status och därmed talan. det ligger i en primtiva rovgiriga falska rivalitets natur att bete er på detta sätt.
Nja, stora delar av dina inlägg brukar vara personangrepp, påhopp och förklenande av andra. Så du borde väl snarare uppskatta ifall någon skriver på samma sätt till dig. Eller ?

Nu gjorde jag dock inget personangrepp utan relaterade bara vad du själv skrivit i tråden. Är det ett problem?

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Faktum kvarstår.
Det är marknadshyror i danmark. fakta.
http://www.oresunddirekt.se/bil-bostad/bostadstyper/hyresbostad
Citat:
I ett privat hyreshus regleras förhållandet mellan hyresgäst och hyresvärd av den privata hyreslagen. Där finns bland annat regler om hur hög hyra hyresvärden kan kräva och regler kring uppsägning av hyresavtal.
Du har ingen koll här heller.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Det är kö och omöjligt hitta lägenhet precis som i Stockholm skriver människor som bor där och jobbar där i Köpenhamn. Du har fel att marknadshyror löser bostadsbristen vi ser i Stockholm då den inte gjort det i köpenhamn. Punkt. När ska du erkänna att du har fel och du är ute efter marknadshyror i Sverige pga av andra mörka skäl? När ger du upp?
Om vi bara tar och negerar det du skriver så stämmer det ganska bra med verkligheten.
Citera
2016-07-17, 19:20
  #9060
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så varför höjer inte hyresvärdarna hyrorna då om det finns många som är beredda att betala mer och inget hindrar dem från att höja?
Byggbar och planlagd mark, att ta ut höga hyror hjälper inte om folk inte har råd att betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in