2016-07-11, 15:00
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helvetica
Haha, jag har för roligt med det här spelet.. och då är man närmare 30 till åldern. Uppskattar att det bara är första och andra generationens pokemon.
Första bara, du kan bara scrolla till Dratinisen ju, 148 st? Mewtwoo lär ju finnas, men man ser inte den i pokedexen
Citera
2016-07-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Första bara, du kan bara scrolla till Dratinisen ju, 148 st? Mewtwoo lär ju finnas, men man ser inte den i pokedexen

Oh, my bad, men än bättre då.. även om senare generationer lär implementeras över tid.
Senast redigerad av Helvetica 2016-07-11 kl. 15:12.
Citera
2016-07-11, 15:23
Citat:

Din Pokedex går bara upp till det högsta numret du har fångat. Så gissningsvis har du en Dragonair eller sett en sådan. Men ja. Första generationen endast så 151.. Men Moltres, Zapdos, Articuno, Mewtwo och Mew är specialare. Så 146 är siffran att sträva efter idagsläget.
Citera
2016-07-11, 15:30
Medlem
Har spelat i några dagar nu, men i min omgivning finns det fan bara Zubats och Rattatas. Är det bara att lägga alltihop på is tills jag flyttar till Stockholm (jag antar att det är bättre där...)?
Citera
2016-07-11, 15:36
Medlem
Gravers avatar
Gör att morgon och kvällspromenaderna blir lite roligare och jycken blir ju gladare av att vara ute längre.

Synd bara att det verkar bo massa snorisar här, omöjligt att ta över ett gym, de har redan pokemon med över 1'000 i CP. Hur ska en normal människa kunna konkurrera med dessa?

Aja, bara att vänta en vecka och sedan köra över dem, men då tar de väl tillbaka det bara någon timme senare.
Citera
2016-07-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Känns väl spontant som att det är smidigare att gå runt med telefonen än plattan?
Inget av operativsystemen verkar vara direkt svårt att skaffa spelet till. På iOS registrerar du ett nytt appleid i exempelvis Australien, loggar in i app-store med detta och laddar sedan ner spelet. Till android laddar du bara ner apkn (borde finnas på apkmirror.com) och installerar.
Jag har inte testat något av alternativen, men det känns som sagt var inte som något större krångel.
Nytt appleid kan du f.ö skapa här: https://appleid.apple.com/
OMG tack, det funkade. Älskar dig. Nu ska jag spela som fan.
Citera
2016-07-11, 15:52
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Såg ett gult gym i närheten (jag är gul) och tänkte att jag skulle sluta mig till dem. Går dit, där finns en 100-nåt Poliwag, 100-nåt Pidgeotto, och 300+Schyther. Min Gloom är 200+ och kan lätt ta någon av de svagares plats, trodde jag.

Så jag går dit, tar sikte på Poliwag och trycker battle. Vad som händer är att min Gloom får möta alla tre irad, jag tar de två första relativt lätt men Scythern som är mkt högre cp blir alldeles för svår när jag har under halva hp't.
Hur hänger det ihop? Jag trodde det funkade som så att jag bara puttade ut den svagaste och deffade vårt gym istället för honom, but nope. Och vad hade hänt om jag faktiskt vunnit alla fajter?
Citera
2016-07-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Såg ett gult gym i närheten (jag är gul) och tänkte att jag skulle sluta mig till dem. Går dit, där finns en 100-nåt Poliwag, 100-nåt Pidgeotto, och 300+Schyther. Min Gloom är 200+ och kan lätt ta någon av de svagares plats, trodde jag.

Så jag går dit, tar sikte på Poliwag och trycker battle. Vad som händer är att min Gloom får möta alla tre irad, jag tar de två första relativt lätt men Scythern som är mkt högre cp blir alldeles för svår när jag har under halva hp't.
Hur hänger det ihop? Jag trodde det funkade som så att jag bara puttade ut den svagaste och deffade vårt gym istället för honom, but nope. Och vad hade hänt om jag faktiskt vunnit alla fajter?

När man slåss mot ett gym möter man alla monster där, trots att det verkar som om man bara kommer att möta ett. Se: http://www.ign.com/wikis/pokemon-go/Gym_Battles
Citera
2016-07-11, 16:08
Medlem
Inzaits avatar
Citat:

Om du som GUL slåss mot ett GULT gym så "tränar" du bara. När du trycker på den så finns det väl tre knappar. En i mitten, en till vänster som du klickar om du vill lägga till en pokemon hos gymmet och den till höger är om du vill slåss (boxningshandsken). Du kan dock inte slå ut ditt egna lag, så du fick väl typ 150 exp för att du träna (jag fick 50 exp när jag tränade en gång i början mot ett gym med samma färg som jag).
Citera
2016-07-11, 16:16
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Om du som GUL slåss mot ett GULT gym så "tränar" du bara. När du trycker på den så finns det väl tre knappar. En i mitten, en till vänster som du klickar om du vill lägga till en pokemon hos gymmet och den till höger är om du vill slåss (boxningshandsken). Du kan dock inte slå ut ditt egna lag, så du fick väl typ 150 exp för att du träna (jag fick 50 exp när jag tränade en gång i början mot ett gym med samma färg som jag).

Grymt, ni har varit väldigt hjälpsamma.

Vänster-knappen du beskriver fanns inte, antar att det betyder att gymmet är fullt? Lite småsegt att tvingas lämna ditt lags gym fullt med svagisar fast du sitter på en betydligt starkare pokémon. Nåja.. Gymledaren var ju strong i alla fall.

Blir spännande att se vad jag kan hitta för några på jobbet i natt, i hamnen...
Citera
2016-07-11, 16:18
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Grymt, ni har varit väldigt hjälpsamma.

Vänster-knappen du beskriver fanns inte, antar att det betyder att gymmet är fullt? Lite småsegt att tvingas lämna ditt lags gym fullt med svagisar fast du sitter på en betydligt starkare pokémon. Nåja.. Gymledaren var ju strong i alla fall.

Blir spännande att se vad jag kan hitta för några på jobbet i natt, i hamnen...
Kan vara så! Jag bor nere i Skåne vid västkusten, och har stött på Horsea, Seel och Seadra långt ifrån kusten. Väl vid kusten har jagb ara hittat Magikarp, Goldeen, Poliwag och någon till tror jag. Inga stora fancy.
Citera
2016-07-11, 16:24
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
Dom " vuxna " växte upp med det, vet du inte hur jävla stort det var när det kom?.

Jag närmar mig 25 och jag kan själv erkänna att jag smygkollat på serien, mest för nostalgin och dels för att man är en modern nörd.
Jag är bra över 30 och fattade inte hypen när det kom. Jo jag vet mkt väl hur stort det var. Jag minns det tydligt.
Det var fruktansvärt pinsamt då o lika pinsamt nu. Temat alltså.
Små sockersöta monster och stardust....
Själv växte jag upp på NES. Sedan snes. Sedan PC och stannat på pc sedan 94.
Edit: antar du kollar "anime" också som alla andra wannabes/newfags?
Senast redigerad av alienDNA 2016-07-11 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in