Citat:
Ursprungligen postat av
Rokushiki
En härlig lista fylld med nyheter!
http://pokemongolive.com/en/post/raids
Lite kort:
Gymmen kommer fungera på ett helt annat sätt. Du kommer nu kunna snurra på gymmets symbol för att få items. det kommer finnas 6 platser bara, du kommer möta pokemons i samma ordning som dom läggs in. Du kommer dessutom inte kunna lägga in dubletter, alltså kan det bara finnas t ex en Blissey i varje gym. Pokemons kommer ha en mätare som går upp och ner, ge pokemons berries för att få mätaren att gå upp. När mätaren är i botten och pokemon blir utslagen så får du tillbaka den.
Dessutom kommer du nu kunna få gym badges om du slåss mot gym. Dessa kommer du sen kunna få saker av på något sätt.
Raid bossar - ibland kommer det dyka upp ett stort ägg med en timer på ett gym. När timern når 0 så dyker det upp en oerhört stark pokemon (typ Tyranitar med 20 000 CP) och du kan använda ett raidpass (1 per dag från att snurra gym eller köpa fler i store) för att vara med och slåss med upp tll 20 andra spelare.
Slår ni raid bossen så får man speciella items, rare candies som man kan använda på en pokemon för att få fler av den sorten candy, golden razz berries som helt enkelt är bättre än vanliga och Technical MAchines, som man använde för att lära nya attacker!
Jag är så sjuuuuuuuukt taggad inför detta, jag vet inte var jag ska ta vägen, sitter och skakar av iver
Idag hade jag laddat för att äntligen få kunna grinda då allt var perfekt upplagt, men tyvärr råkade jag ut för ett rånförsök, vilket gjorde att jag åkte hem

MEN! jag kläckte en 100 % Larvitar!!!!!! Så jag är så sjukt glad även om jag tappade alla mina chanser för xp grind.. Jag behöver lite råd, ska jag vänta tills uppdateringen kommer innan jag evolvar den, ifall den får möjlighet till nya moves? Såg förövrigt att man kanske kommer att kunna byta moves framöver, och i så fall är det bara att köra, är det så ni tolkar det?