2017-06-19, 15:39
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
En härlig lista fylld med nyheter!

http://pokemongolive.com/en/post/raids

Lite kort:
Gymmen kommer fungera på ett helt annat sätt. Du kommer nu kunna snurra på gymmets symbol för att få items. det kommer finnas 6 platser bara, du kommer möta pokemons i samma ordning som dom läggs in. Du kommer dessutom inte kunna lägga in dubletter, alltså kan det bara finnas t ex en Blissey i varje gym. Pokemons kommer ha en mätare som går upp och ner, ge pokemons berries för att få mätaren att gå upp. När mätaren är i botten och pokemon blir utslagen så får du tillbaka den.

Dessutom kommer du nu kunna få gym badges om du slåss mot gym. Dessa kommer du sen kunna få saker av på något sätt.

Raid bossar - ibland kommer det dyka upp ett stort ägg med en timer på ett gym. När timern når 0 så dyker det upp en oerhört stark pokemon (typ Tyranitar med 20 000 CP) och du kan använda ett raidpass (1 per dag från att snurra gym eller köpa fler i store) för att vara med och slåss med upp tll 20 andra spelare.

Slår ni raid bossen så får man speciella items, rare candies som man kan använda på en pokemon för att få fler av den sorten candy, golden razz berries som helt enkelt är bättre än vanliga och Technical MAchines, som man använde för att lära nya attacker!

Fan, det låter fint! Spännande

edit: Det stod inte hur lång tid uppdateringen kommer ta?
Citera
2017-06-19, 15:39
Medlem
Etrades avatar
Niantic verkar ha ändrat spawn-points för första gången på väldigt länge!!

Jag kunde fånga 2 st pokemons nyss på jobbet, vid samma klockslag tidigare dagar har det inte varit några spawns!

Håll gärna koll på detta om ni är lika nördiga som jag är som noterar spawn-points och spawn-times på ställen jag ofta sitter fast på (typ jobb och hem)
Citera
2017-06-19, 15:50
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Lite kort:
Gymmen kommer fungera på ett helt annat sätt. Du kommer nu kunna snurra på gymmets symbol för att få items. det kommer finnas 6 platser bara, du kommer möta pokemons i samma ordning som dom läggs in. Du kommer dessutom inte kunna lägga in dubletter, alltså kan det bara finnas t ex en Blissey i varje gym. Pokemons kommer ha en mätare som går upp och ner, ge pokemons berries för att få mätaren att gå upp. När mätaren är i botten och pokemon blir utslagen så får du tillbaka den.

Dessutom kommer du nu kunna få gym badges om du slåss mot gym. Dessa kommer du sen kunna få saker av på något sätt.

Raid bossar - ibland kommer det dyka upp ett stort ägg med en timer på ett gym. När timern når 0 så dyker det upp en oerhört stark pokemon (typ Tyranitar med 20 000 CP) och du kan använda ett raidpass (1 per dag från att snurra gym eller köpa fler i store) för att vara med och slåss med upp tll 20 andra spelare.

Slår ni raid bossen så får man speciella items, rare candies som man kan använda på en pokemon för att få fler av den sorten candy, golden razz berries som helt enkelt är bättre än vanliga och Technical MAchines, som man använde för att lära nya attacker!
Wow!! Det blir mycket nytt att lära sig här alltså..
Citera
2017-06-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

Jag kunde fånga 2 st pokemons nyss på jobbet, vid samma klockslag tidigare dagar har det inte varit några spawns!

Håll gärna koll på detta om ni är lika nördiga som jag är som noterar spawn-points och spawn-times på ställen jag ofta sitter fast på (typ jobb och hem)
Märkte det också precis, trodde jag var full och helt lost på kartan men nya spwanpunkter verkar det som
Citera
2017-06-19, 16:53
Medlem
Mackan1992s avatar
Fick ÄNNU ett 10km nyss. Kläckte ett för en stund sen, fick Suudowoodo
Citera
2017-06-19, 16:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Samma här, nya spawnpoints... nu vet man inte längre vart pokemons är, förut kunde man alla spawnpoints där man spelade
Citera
2017-06-19, 16:59
Medlem
Citat:

Lite kort:

Underbart, jag hade inga förväntningar på gym-reworken men det här verkar faktiskt riktigt bra!
Ett item som gör att man kan byta moves är sjukt efterlängtat.
Citera
2017-06-19, 17:05
Medlem
NirvanAs avatar
Summary of gym and raid update

Gyms can now be spinned for item rewards, similar to PokéStops
Gyms will now feature six permanent slots that can be filled by the controlling team’s Pokémon, and opposing teams will battle Pokémon in the order they were assigned to the Gym.
Trainers will receive Gym Badges are rewards for fighting at the Gym
Gym Defenders will lose motivation over time and when being defeated
Gym Defenders require Berry upkeep
Trainers will have the opportunity to virtually team up with others nearby and work together to defeat extremely powerful Pokémon known as Raid Bosses.
Before a Raid Battle begins, all Pokémon assigned to the Gym will return to their Trainers, and a large Egg will appear atop the Gym. When the countdown above the Egg reaches zero, the Raid Boss will be revealed.
Raid Boss rewards include: Rare Candies, Golden Razz Berries, and two types of Technical Machines—Fast and Charged
Raids have a 20 Player Limit and 5 Minute timer
Friends can also create Private Raid groups via a customizable code system that allows Trainers to invite their friends to a specific Raid group.
Technical Machines are items you can use to permanently teach a Pokémon a new Fast Attack or Charged Attack.

Frågan är, hur ofta blir ett sånt tillfälle, är det ett tillfälle per dag och gym eller? Isf kan man ju bara ha pokemons i gym under en dag, för de återvänder till tränaren när raid bossen dyker upp....

Frågan är hur TMs kommer fungera, är den TMn specifik, eller bara man får en TM så kan man välja valfri move, isf kommer ju alla sitta med bästa moveset på alla sina gympokemons ganska snabbt? (minns ej hur de funkade i originalspelen dock)

Vet inte om jag gillar det där med invita sina vänner och göra exklusiv raid grupp, då kommer ju de stora hardcoregrupperna av spelare kunna ta upp alla platser att battla raidboss mot och således få fler items snabbare och dra fördel av detta
Citera
2017-06-19, 17:14
Medlem
swebarbs avatar
ja fan gymmen låter ju riktigt roliga när det väl släpps, antar cp inte kommer spela roll längre då eller?
Citera
2017-06-19, 17:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja fan gymmen låter ju riktigt roliga när det väl släpps, antar cp inte kommer spela roll längre då eller?
Jo CP spelar roll eftersom ju högre CP desto starkare pokemon och ju mer tålig är den att tappa motivation... har man en 3500 tyranitar så efter halva motivationen är borta borde CPt vara högre än en 2500 tyranitar vars motivation är på samma nivå

Hoppas de höjer itemsboxen för man kommer behöva massor av mer Razzberries och plats för nya items....
Senast redigerad av NirvanA 2017-06-19 kl. 17:25.
Citera
2017-06-19, 17:57
Medlem
Citat:

Jag nördar också i sånt, har märkt små förändringar också!
Citera
2017-06-19, 18:02
Medlem
Citat:

Lite kort:

Jag är så sjuuuuuuuukt taggad inför detta, jag vet inte var jag ska ta vägen, sitter och skakar av iver

Idag hade jag laddat för att äntligen få kunna grinda då allt var perfekt upplagt, men tyvärr råkade jag ut för ett rånförsök, vilket gjorde att jag åkte hem MEN! jag kläckte en 100 % Larvitar!!!!!! Så jag är så sjukt glad även om jag tappade alla mina chanser för xp grind.. Jag behöver lite råd, ska jag vänta tills uppdateringen kommer innan jag evolvar den, ifall den får möjlighet till nya moves? Såg förövrigt att man kanske kommer att kunna byta moves framöver, och i så fall är det bara att köra, är det så ni tolkar det?
Senast redigerad av Tyranitar 2017-06-19 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in