2016-07-08, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Dom hugger av armarna på offrena dom ska våldta. Slår nyfödda i väggen så dom dör.
Tvingar familjen att ligga med sin avkomma.

Det är så vidrigt att vi måste göra något åt det.
Militärt om det behövs.

Låter mycket likt Kristendomen under inquisitionen. Man brände kvinnor barn och män på bål. På tal om all tortyr som hela Europa genomgick.
Citera
2016-07-08, 19:29
Medlem
DenLedes avatar
Säkert.
Man är inte fri från satan om man än vill.
Vad är det som driver dig?
Citera
2016-07-08, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
Låter mycket likt Kristendomen under inquisitionen. Man brände kvinnor barn och män på bål. På tal om all tortyr som hela Europa genomgick.

Okej så du säger till mig det är skillnad och nu drar du fram likheter ?
Vad vill du få fram? Annars går du off-topic i din egna tråd och det är inte heller okej.
Jag tror du bör ta reda på vad ordet moraliskt betyder, det är inte som att det handlar om göra goda gärningar eller rätt tänkande.
Ifall man ska utföra ritualer är det god moral utföra ritualer om så nu ritualer går ut på att dricka urin och offra något spelar ingen roll. En religion har väl inte mer moral än någon annan religion?

Ur vissa perspektiv kan satanism vara den goda som vill få bort begränsningarna samhället och religion gör. Ur den tolkning kan jesus lika gärna vara den som ändrar riktning och får allt kaos fara iväg då han säger allt är förlåtet och han tar på sig all skit alla gör och låter muren falla.
Tidigare vara det andra bullar.

Lucifer är ljuset som med sitt svärd kan tala om vad som är mörker, han slåss med visa vad som är dåligt och pekar inte ut vad som är bra. Lucifer är ljuset och i sin kontrast ska han inte belysa vad som är bra utan ställa sig intill då han bär ljuset inte .
Jesus svärd är hans tunga, hans ord.
Citera
2016-07-08, 19:38
Medlem
Citat:
Säkert.
Man är inte fri från satan om man än vill.
Vad är det som driver dig?

Håll dig till frågeställningarna och samla gärna på erfarenhet om Satanismen för att sedan bedöma det.
Citera
2016-07-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Okej så du säger till mig det är skillnad och nu drar du fram likheter ?
Vad vill du få fram? Annars går du off-topic i din egna tråd och det är inte heller okej.
Jag tror du bör ta reda på vad ordet moraliskt betyder, det är inte som att det handlar om göra goda gärningar eller rätt tänkande.
Ifall man ska utföra ritualer är det god moral utföra ritualer om så nu ritualer går ut på att dricka urin och offra något spelar ingen roll. En religion har väl inte mer moral än någon annan religion?

Ur vissa perspektiv kan satanism vara den goda som vill få bort begränsningarna samhället och religion gör. Ur den tolkning kan jesus lika gärna vara den som ändrar riktning och får allt kaos fara iväg då han säger allt är förlåtet och han tar på sig all skit alla gör och låter muren falla.
Tidigare vara det andra bullar.

Lucifer är ljuset som med sitt svärd kan tala om vad som är mörker, han slåss med visa vad som är dåligt och pekar inte ut vad som är bra. Lucifer är ljuset och i sin kontrast ska han inte belysa vad som är bra utan ställa sig intill då han bär ljuset inte .
Jesus svärd är hans tunga, hans ord.

Bortsett från dina tankar, så saknar du uppenbarligen erfaranhet. Skulle uppskattas om du kunde komma tillbaka om en vecka och diskutera när du har erfarenhet mer än bara svammel.
Citera
2016-07-08, 19:44
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Håll dig till frågeställningarna och samla gärna på erfarenhet om Satanismen för att sedan bedöma det.
Hehe...
Blev tydligen lite känsligt nu när man ser Satans natur.
En lögnare och en mördare.
Citera
2016-07-08, 19:46
Medlem
dstructs avatar
Satanism handlar mycket om egoism och det materiella, en religion för rika pedofiler.
Luciferianism handlar mer om det spirituella och upplysning.

Själv tycker jag alla trossystem och sekter är efterblivna och tror mer på balans och meditation för att nå upplysning. Man kan dock lära sig en hel del av att studera olika religioner.
Citera
2016-07-08, 19:47
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Vad är det du följer egentligen?

Vi måste ju rädda dig från det.
Citera
2016-07-08, 19:54
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Satanism handlar mycket om egoism och det materiella, en religion för rika pedofiler.
Luciferianism handlar mer om det spirituella och upplysning.

Själv tycker jag alla trossystem och sekter är efterblivna och tror mer på balans och meditation för att nå upplysning. Man kan dock lära sig en hel del av att studera olika religioner.
Tankarna i ditt huvud är inte tankar du känner som person.
Kom ihåg att han är en lögnare.
Citera
2016-07-08, 19:57
Medlem
Citat:
Dom hugger av armarna på offrena dom ska våldta. Slår nyfödda i väggen så dom dör.
Tvingar familjen att ligga med sin avkomma.

Det är så vidrigt att vi måste göra något åt det.
Militärt om det behövs.

Citat:
Vad är det du följer egentligen?

Vi måste ju rädda dig från det.

''Vi måste ju rädda dig från det'' Vilka är dessa VI? du är en person inte flera.
Citera
2016-07-08, 19:59
Bannlyst
Citat:
Bortsett från dina tankar, så saknar du uppenbarligen erfaranhet. Skulle uppskattas om du kunde komma tillbaka om en vecka och diskutera när du har erfarenhet mer än bara svammel.

Jag har erfarenhet och jag har träffat olika former av satanister och därför vet att vissa blir förbannade när detta förväxlas.

Den som svamlar är du själv, du har rubriken "vad är satanism?"
Sen allt du har att gå på är en länk och sen påstår du vet hur det ligger till, och talar om för mig att återkomma.

Jag beskrev kaos att så sätt skapar jesus också kaos.
Medans du säger ord som paganistisk, det får dig bara låta som en tonåring som säger Game-a istället för spela.

Det bygger på hedendom säger man på svenska, men du har väl endast läst på en hemsida.
Citera
2016-07-08, 20:30
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Tankarna i ditt huvud är inte tankar du känner som person.
Kom ihåg att han är en lögnare.

Vad har det du skriver med det jag skrev att göra, citerade du fel person? Annars får du förtydliga vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in