Citat:
Ursprungligen postat av
Tunggrabben
Nej det är det inte. Läs källan jag länkat till angående kristendomen om du önskar få en klarare bild av vad kristendomen verkligen är.
Ja det är en massa olika åsikter och uppfattningar kring Satanismen. Mycket av det är från vad media och religiösa organisationer vill få en att tro. Deras argument om Satanism är inte baserat på något annat än påhitt. Satanismen som jag känner till är snarare åt det motsatta hållet. Vetenskap och fakta hålls i starkt ljus.
Jag menade inte att kristendomen är satanism, jag menar att den innehåller samma moment sen att den har en annan vinkel.
Vad jag exakt menar är att satanism inte är en familj eller en religion som förgrenat sig, det är ett missledande begrepp, och när det är så missledande kan man slänga in kristendomen där också.
Det är ungefär som alla trådar på Flashback som haft rubriken "hjälp! " , alla vill inte ha hjälp med samma sak bara för det skriver hjälp det kan vara extrem variation.
Med satanism får man ingen direkt bild om vilken religion du talar om.
Den satanismen du känner till var en god anledning till att starta tråden "vad är satanism?"?
Det låter mer som du saknar bred kunskap, precis som alla andra.