2016-06-21, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loveisallthereis.
Helvetet existerar inte, enbart för de som är kristna och där det kristna kommer.

"Accept a little part of hell as real, and you have damned your eyes and cursed your sight" - Jesus
Citera
2016-07-08, 16:45
Medlem
Vad är Satanism?

Satanism innehåller många olika aspekter som t.ex meditation, magi, ritualer, kunskap, demoner etc. Det finns också olika grenar av Satanism där varje gren har en egen unik uppfattning. Den Satanism som jag personligen utövar är Paganistsk spirituell Satanism. Den innehåller meditationer, ritualer, yoga, chigong, kundalini yoga etc.

Meningen med religionen är att hela tiden sträva efter att bli bättre mentalt, fysiskt och sprituellt. Det klingar naturligt i öronen om man tänker på hur människan är i sin natur. Människan strävar kontinuerligt efter att förbättra sig själv vare sig det må vara mot ett bra eller dåligt resultat så förblir motivet densamma FÖRBÄTTRING.

Min erfarenhet med Satanistiska medtiationer har gjort att jag har kunnat smälta mitt dåliga förflutna, det har utvecklat Siddhis förmågor. Jag har fått min självkänsla tillbaka, vilket är en väldigt konstig upplevelse. Att få tillbaka självkänslan känns som att få damm bortblåst från sitt sinne. Ens rationella tänkande kommer tillbaka, onödvändig förakt/avund försvann, minnet blev bättre, energin ökar, självtilliten kommer tillbaks, kritik hanteras bättre.

Jag har förmågan att utföra svart och vit magi. Jag har kunnat med vit magi läka min familj från ett disfunktionellt mönster till ett fungerande. Att ha en funktionell familj, att ha kärlek i familjen det är så fundamentalt viktigt för hälsan och dina relationer med andra människor.

Jag tror att människorna som propagerar om Satanismen, de som driver dem religiösa organisationerna, media, bokförlag, utbildning är medvetna om att vad Satanismen verkligen är och försöker undanhålla det från människor. Varför?

Därför att det innebär att dem kan hålla folk på en låg sprituell och mental nivå och blir enklare att kontrollera. Det handlar i grund och botten om makt. Dem önskar kontrollera människors trosystem så att det gagnar dem helt enkelt.

Vem kan säga att systemet inte luktar konstigt? Väll dem som känner av lukten har bra instinkter och dem som inte gör det väll synd för dem.

Mina källor är från - Joyofsatan.org Exposingchristianity.com

Min frågeställningar är: Vad har ni trott att Satanism är för något? Har ni haft egna erfarenheter?
Senast redigerad av Tunggrabben 2016-07-08 kl. 16:59.
Citera
2016-07-08, 17:08
Medlem
Jag vet egentligen inte så mycket. Jag har en fråga åt dig.

Vad är din syn på Magick?
Citera
2016-07-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Jag vet egentligen inte så mycket. Jag har en fråga åt dig.

Vad är din syn på Magick?

Jag utgår från att du menar min inställning på magi. Min syn på magi är att det är en naturlig aspekt av människans sinne, som alla som är villiga att jobba för att utveckla har rätt att använda sig av.
Citera
2016-07-08, 17:18
Bannlyst
Säga att satanismen har undergrenar som gör olika religioner är väl som säga kristendom också är satanism?

Det påminner inte ens om varandra eller ens är besläktade med allt som kallas satanism.
En del ser ju lucifer/satan som god medans en annan del följer satan i tanken som ond, och en ytterligare del är endast till för att vara provokativ och inte andlig.
Men jag antar att allt som är en motståndare till den kristna tron är satanism enligt vissa.
Citera
2016-07-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Säga att satanismen har undergrenar som gör olika religioner är väl som säga kristendom också är satanism?

Det påminner inte ens om varandra eller ens är besläktade med allt som kallas satanism.
En del ser ju lucifer/satan som god medans en annan del följer satan i tanken som ond, och en ytterligare del är endast till för att vara provokativ och inte andlig.
Men jag antar att allt som är en motståndare till den kristna tron är satanism enligt vissa.

Nej det är det inte. Läs källan jag länkat till angående kristendomen om du önskar få en klarare bild av vad kristendomen verkligen är.

Ja det är en massa olika åsikter och uppfattningar kring Satanismen. Mycket av det är från vad media och religiösa organisationer vill få en att tro. Deras argument om Satanism är inte baserat på något annat än påhitt. Satanismen som jag känner till är snarare åt det motsatta hållet. Vetenskap och fakta hålls i starkt ljus.
Senast redigerad av Tunggrabben 2016-07-08 kl. 17:40.
Citera
2016-07-08, 17:57
Medlem
DenLedes avatar
Anser att satanism handlar om att bejaka djuret hos människan.
Blir väldigt kladdigt och omoraliskt när man gör så.

Såg ett program som handlade om Kongo. Människan tar ju vidrigheterna till en annan nivå. Handlar ju inte ens om överlevnad längre.

Vi är bättre än så.
Citera
2016-07-08, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
Nej det är det inte. Läs källan jag länkat till angående kristendomen om du önskar få en klarare bild av vad kristendomen verkligen är.

Ja det är en massa olika åsikter och uppfattningar kring Satanismen. Mycket av det är från vad media och religiösa organisationer vill få en att tro. Deras argument om Satanism är inte baserat på något annat än påhitt. Satanismen som jag känner till är snarare åt det motsatta hållet. Vetenskap och fakta hålls i starkt ljus.

Jag menade inte att kristendomen är satanism, jag menar att den innehåller samma moment sen att den har en annan vinkel.
Vad jag exakt menar är att satanism inte är en familj eller en religion som förgrenat sig, det är ett missledande begrepp, och när det är så missledande kan man slänga in kristendomen där också.

Det är ungefär som alla trådar på Flashback som haft rubriken "hjälp! " , alla vill inte ha hjälp med samma sak bara för det skriver hjälp det kan vara extrem variation.
Med satanism får man ingen direkt bild om vilken religion du talar om.

Den satanismen du känner till var en god anledning till att starta tråden "vad är satanism?"?
Det låter mer som du saknar bred kunskap, precis som alla andra.
Citera
2016-07-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Anser att satanism handlar om att bejaka djuret hos människan.
Blir väldigt kladdigt och omoraliskt när man gör så.

Såg ett program som handlade om Kongo. Människan tar ju vidrigheterna till en annan nivå. Handlar ju inte ens om överlevnad längre.

Vi är bättre än så.

Jag håller med att det är kladdigt och omoraliskt när det kommer till offer. Det är en vidrig form av voodo som jag har för mig att de utövar. Sådan Satanism som jag känner till, Spirituell Satanism är till för att förbättra en individ moraliskt.
Citera
2016-07-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag menade inte att kristendomen är satanism, jag menar att den innehåller samma moment sen att den har en annan vinkel.
Vad jag exakt menar är att satanism inte är en familj eller en religion som förgrenat sig, det är ett missledande begrepp, och när det är så missledande kan man slänga in kristendomen där också.

Det är ungefär som alla trådar på Flashback som haft rubriken "hjälp! " , alla vill inte ha hjälp med samma sak bara för det skriver hjälp det kan vara extrem variation.
Med satanism får man ingen direkt bild om vilken religion du talar om.

Den satanismen du känner till var en god anledning till att starta tråden "vad är satanism?"?
Det låter mer som du saknar bred kunskap, precis som alla andra.

Vad menar du med moment? Utveckla gärna.
Citera
2016-07-08, 18:23
Bannlyst
Citat:
Vad menar du med moment? Utveckla gärna.

kristen teologi har Lucifer identifierats med Satan.
Utveckla gärna vad du vill ska utvecklas, men det innehåller samma karaktärer men en annan vinkel och nästan som ett försvarstal som menar att den guden i kristendom är den onda och allt är bakvänt, sen finns det varianten där man inte vrider historien utan hejar på ondskan.

Anton lavey är bara en mupp som inte ens har med saken att göra ändå har han fångat uppmärksamhet.
Citera
2016-07-08, 18:33
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Jag håller med att det är kladdigt och omoraliskt när det kommer till offer. Det är en vidrig form av voodo som jag har för mig att de utövar. Sådan Satanism som jag känner till, Spirituell Satanism är till för att förbättra en individ moraliskt.
Dom hugger av armarna på offrena dom ska våldta. Slår nyfödda i väggen så dom dör.
Tvingar familjen att ligga med sin avkomma.

Det är så vidrigt att vi måste göra något åt det.
Militärt om det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in