2016-07-07, 16:48
Medlem
Har 2st 3mg Alpratabletter och 3mg åtgången är lite väl mkt (för mig), bra ide att krossa en så har man 3 linor med 1mg vardera och snorta ist? eller göra på annat sätt.
Citera
2016-07-07, 16:54
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Det är en alldeles för hög dos Alprazolam, 6 mg är maxdosen som en läkare kan ordinera. Jag låg på den dosen i 5 år och snacka om vilket helvete att trappa ner, eller sluta med Alprazolam, efter 1 och ett halvt år, kämpar jag fortfarande med nedtrappningen.

Om du nu har bestämt dig för att börja med Alprazolam, ta inte mer än 1mg, det tillsammans med 10 mg Diazepam, borde vara tillräckligt för att hjälpa dig med sömnen.

Om jag ska vara riktigt ärlig tycker jag inte att du ska börja med Alprazolam öht, men det är ditt liv, dina val. Jag kan bara dela med mig av mina egna erfarenheter, och gissa om att jag ångrar att jag började medicinera med alprazolam, även då det var min psykiatiker som ordinerade det.

Alprazolam är den värsta av alla bensodiazepiner, pga den korta halveringstiden, utvecklar man tolerans ganska snabbt och behöver höja dosen för att få samma effekt som tidigare. Och som jag redan nämnt, ett rent helvete att sluta med.

Jag är väl medveten om Alprazolam och alla dess positiva och negativa aspekter. P.g.a. dess korta halveringstid måste man ju "fylla på" med jämna mellanrum för att inte förlora effekten, TROTS att den har som huvudsyfte att avhjälpa panikångestattacker. Detta leder, precis som du säger, till ett väldigt snabbt beroende av preparatet och en snabb doshöjning är närmast oundviklig.

Jag har brukat Alprazolam under en längre tid - dock inte varje dag. Jag kan gå många dagar utan preparatet utan att känna någon som helst abstinens/AT (läkemedel, speciellt bensodiazepiner är ett av mina specialintressen) och jag har prövat mig fram sakta och försiktigt.

Som sagt är jag ganska medicinresistent och en numera "stor kille" (116 kilo) - det krävs 30 mg Zopiklon för att söva mig, i bästa fall. Jag har aldrig tagit mer än fyra dock. Vad gäller Alprazolam så känner jag knappt av 6 mg (OBS! ej Xanor, utan Ksalol, så det går inte med säkerhet fastställa att styrkan är den angivna).

Vad gäller AT och nedtrappning av Alprazolam från min sida så ser jag det (i nuläget) inte som ett problem då jag anser att jag kan behärska det. Mina nära vänner vet om det och jag har givit dem mandat att plocka dem ifrån mig om jag skulle upplevas annorlunda t.ex.
Hur som helst, så OM jag skulle få en AT/abstinensbesvär så kan dessa omöjligt vara värre än dem jag fick av Lyrican som sattes ut i vintras. Dra åt helvete vilket jävla rävgift (för att återknyta till min påstådda medicinresistens så intog jag 2.7 gram Lyrica, helt utan tolerans tidigare i våras, i ren desperation då mina Diazepam var slut och det var någon dag innan nästa uttag kunde göras och ångesten var olidlig. Fick inga som helst negativa effekter förutom att kroppen inte ville lyda (jfr. torrfylla x100) - i övrigt var allt som vanligt. Dessa är nu, efter den incidenten, kasserade och händelseförloppet kommer således inte upprepas. Mina läkarvänner trodde mig inte när jag berättade om dosen jag intagit. Inte heller min psykiatriker. Helt galet.

Ang. dina nedtrappningssvårigheter så kan jag inte göra annat än att beklaga. Jag hade som sagt ett rent helvete med att trappa ut Lyrica efter cirka ett halvårs brukande (även här snabba doshöjningar) så jag är inte avundsjuk direkt.
Känner du att du vill berätta om dina problem med utsättningen av Alprazolam så hör av dig via PM om du inte vill ta det öppet så kanske jag kan komma med några tips.

Väl mött med förhoppning om förbättring.
Citera
2016-07-07, 17:19
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Jag är väl medveten om Alprazolam och alla dess positiva och negativa aspekter. P.g.a. dess korta halveringstid måste man ju "fylla på" med jämna mellanrum för att inte förlora effekten, TROTS att den har som huvudsyfte att avhjälpa panikångestattacker. Detta leder, precis som du säger, till ett väldigt snabbt beroende av preparatet och en snabb doshöjning är närmast oundviklig.

Jag har brukat Alprazolam under en längre tid - dock inte varje dag. Jag kan gå många dagar utan preparatet utan att känna någon som helst abstinens/AT (läkemedel, speciellt bensodiazepiner är ett av mina specialintressen) och jag har prövat mig fram sakta och försiktigt.

Som sagt är jag ganska medicinresistent och en numera "stor kille" (116 kilo) - det krävs 30 mg Zopiklon för att söva mig, i bästa fall. Jag har aldrig tagit mer än fyra dock. Vad gäller Alprazolam så känner jag knappt av 6 mg (OBS! ej Xanor, utan Ksalol, så det går inte med säkerhet fastställa att styrkan är den angivna).

Vad gäller AT och nedtrappning av Alprazolam från min sida så ser jag det (i nuläget) inte som ett problem då jag anser att jag kan behärska det. Mina nära vänner vet om det och jag har givit dem mandat att plocka dem ifrån mig om jag skulle upplevas annorlunda t.ex.
Hur som helst, så OM jag skulle få en AT/abstinensbesvär så kan dessa omöjligt vara värre än dem jag fick av Lyrican som sattes ut i vintras. Dra åt helvete vilket jävla rävgift (för att återknyta till min påstådda medicinresistens så intog jag 2.7 gram Lyrica, helt utan tolerans tidigare i våras, i ren desperation då mina Diazepam var slut och det var någon dag innan nästa uttag kunde göras och ångesten var olidlig. Fick inga som helst negativa effekter förutom att kroppen inte ville lyda (jfr. torrfylla x100) - i övrigt var allt som vanligt. Dessa är nu, efter den incidenten, kasserade och händelseförloppet kommer således inte upprepas. Mina läkarvänner trodde mig inte när jag berättade om dosen jag intagit. Inte heller min psykiatriker. Helt galet.

Ang. dina nedtrappningssvårigheter så kan jag inte göra annat än att beklaga. Jag hade som sagt ett rent helvete med att trappa ut Lyrica efter cirka ett halvårs brukande (även här snabba doshöjningar) så jag är inte avundsjuk direkt.
Känner du att du vill berätta om dina problem med utsättningen av Alprazolam så hör av dig via PM om du inte vill ta det öppet så kanske jag kan komma med några tips.

Väl mött med förhoppning om förbättring.
Det är väl så att våra kroppar och hjärnor reagerar helt olika på mediciner och droger. T.ex insomningmedicinen zolpidem har motsatt effekt på mig, jag blir klarvaken, full av energi och får ork att ta itu med vardagssysslor som jag inte orkat med tidigare. Jag fick Lyrica utskrivet av min läkare 2009, den hade ingen som helst effekt på mig öht, tror jag slängde boxen. Så då satte han in xanor depot igen, och det funkade.

Så summa summarium, vi är alla olika vad som funkar för en, kanske inte har någon effekt alls på någon annan.

Det var inte meningen att agera som "moraltant", jag visste inte om att du redan har erfarenhet av alprazolam, du verkar ha läget under kontroll.

PEACE!
Citera
2016-07-07, 20:11
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Ta en till om du verkligen vill slappna av. Hjälper inte det så ta den andra.

Vill bara tillägga att de här inte var ngåonsuper höjdare egentligen 8mg senare och jag bliurju mer väck av 2mg flunitraziap eller vad dom heter.

Men men alla fungerar ju olika antar jag
Citera
2016-07-07, 23:10
Medlem
jerran777s avatar
Det sägs väl att Ksalol är rätt så potenta? Jag har aldrig provat dem. Har ätit svenska Alprazolam i både vanlig form och depot. De var ok. Amerikanska Xanax. Också ok. Sen har man ju käkat en väldig massa Xanax från Thailand men inte Pfizers eller Upjohn. De var också ok. De amerikanska var nog bäst IMO. Marginellt. Även ätit franska (finns bara i 0.5mg där), lettiska, tjeckiska och tyska. Alla ok. Alla dessa har kommit direkt i min hand över disk på apotek. Mestadels i 1mg men stavar har förekommit från Sverige och USA.

Nu vill jag prova Ksalol 1mg. "Blåbären". De är väl från Serbien va? Tycker ni de är värda att slänga in en order på?
Senast redigerad av jerran777 2016-07-07 kl. 23:20.
Citera
2016-07-07, 23:25
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joddla35
Vill bara tillägga att de här inte var ngåonsuper höjdare egentligen 8mg senare och jag bliurju mer väck av 2mg flunitraziap eller vad dom heter.

Men men alla fungerar ju olika antar jag

Menar du Flunitrazepam (Rohypnol) eller Flunitrazolam (RC-benzo)?
Citera
2016-07-07, 23:42
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Det sägs väl att Ksalol är rätt så potenta? Jag har aldrig provat dem. Har ätit svenska Alprazolam i både vanlig form och depot. De var ok. Amerikanska Xanax. Också ok. Sen har man ju käkat en väldig massa Xanax från Thailand men inte Pfizers eller Upjohn. De var också ok. De amerikanska var nog bäst IMO. Marginellt. Även ätit franska (finns bara i 0.5mg där), lettiska, tjeckiska och tyska. Alla ok. Alla dessa har kommit direkt i min hand över disk på apotek. Mestadels i 1mg men stavar har förekommit från Sverige och USA.

Nu vill jag prova Ksalol 1mg. "Blåbären". De är väl från Serbien va? Tycker ni de är värda att slänga in en order på?
Yes det är värt att köpa ksalol om man gillar alpra. Tyckte dom funkade bra. Smakade alpra och kickade bra, iaf dom jag köpte på BB förut.
Citera
2016-07-08, 01:03
Medlem
jerran777s avatar
Några som provat Canox 2mg Alprazolam? Såg en bild på dem i tråden men kan inte hitta något på nätet om dem...
Citera
2016-07-08, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Några som provat Canox 2mg Alprazolam? Såg en bild på dem i tråden men kan inte hitta något på nätet om dem...
Hemma pressade så inget företag som gjort dom har kollat överallt om dom finns inga patent eller något läkemedelsföretag som gjort dom. Burkarna ser väldigt billigt gjorda ut osså men verkar som folk tycker dom funkar bra men är för nojjig för o vara labbråtta.
Citera
2016-07-08, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Hemma pressade så inget företag som gjort dom har kollat överallt om dom finns inga patent eller något läkemedelsföretag som gjort dom. Burkarna ser väldigt billigt gjorda ut osså men verkar som folk tycker dom funkar bra men är för nojjig för o vara labbråtta.

Har själv testat, och de är bra men väldigt mjöliga. Så vettefan om de är hemmapressade eller inte. Men de är absolut väldigt potenta!

Men Ksalol är ändå min favorit! Självklart kan även de vara hemmapressade.
Senast redigerad av blaha95 2016-07-08 kl. 01:34.
Citera
2016-07-08, 02:05
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Har själv testat, och de är bra men väldigt mjöliga. Så vettefan om de är hemmapressade eller inte. Men de är absolut väldigt potenta!

Men Ksalol är ändå min favorit! Självklart kan även de vara hemmapressade.

Ok tack, det blir Ksalol. Möjligtvis även en mindre beställning Canox för sakens skull. De är ju trots allt lite billigare än Ksalol.
Citera
2016-07-08, 02:07
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30

Ja, det är min uppfattning också. Men smakar de alpra så gör dem. Frågan är bara om de verkligen innehåller 2mg som utlovat. Får testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in