2016-07-01, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Secretzzz
vad är det för rus man egentligen ska känna av på Alpra?
har enbart testat ksalol som kommit i blister. Jag tog för 3 timmar sen 3st och det händer ingenting.

måste man dricka alkohol för att flöddra? dricker generellt inte tyvärr
mvh

Har du grov ångest annars känner van typ lite skön bara.

Har slängt i mig 6stavar 6-8c1mg nu kan ja diskutera på Flashback
Min ångest är ett mörkt hot mot mig och har sömnparalyer utan benzo.
Du tror du ska dö för ett mötker med flera andra skugg. Monster kommer närmare och man är klar vaken men lan inte skrika ellerröra dig.
Det ligger på min topplista högst upp.
Det är så sjukt äkligt när dom står över en

Ni som inte haft kommer få. Det är med bevisat. Finns en fet dokumentär om det och dom har fångar det exakt. SE DEN.
Citera
2016-07-06, 11:25
Medlem
Är det bara jag som vaknar extremt utvilad för en gångs skull när man intagit lite alpra innan sömnen? Långt ifrån extrema mängder, blev cirka 0,5mg runt klockan 05 imorse, och precis som igår känner jag mig för en gångs skull inte som en halvdöd pensionär när man vaknar. Känns faktiskt fantastiskt då preparatet annars inte är något jag har någon direkt användning för.
Citera
2016-07-06, 11:43
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Är det bara jag som vaknar extremt utvilad för en gångs skull när man intagit lite alpra innan sömnen? Långt ifrån extrema mängder, blev cirka 0,5mg runt klockan 05 imorse, och precis som igår känner jag mig för en gångs skull inte som en halvdöd pensionär när man vaknar. Känns faktiskt fantastiskt då preparatet annars inte är något jag har någon direkt användning för.
Förmodligen för att Alprazolam har en kort halveringstid, 12 timmar, hjälper dig att sova hela natten och du slipper vara "drowsig" när du vaknar. Insomningtabletter som zolpidem och imovane har en mycket kortare halveringstid, risken då är att om man vaknar, kan det vara svårt att somna om igen.
Citera
2016-07-06, 12:34
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:

Jovisst, jag vaknar ofta utvilad tack vare alprazolam
Citera
2016-07-06, 20:08
Medlem
Thirls avatar
Jag ska efter era erfarenheter börja experimentera med Alprazolam innan läggdags, då jag sällan vaknar och känner mig utvilad. Förmodligen p.g.a. ökad depression den senaste tiden.

Jag har under cirka 13 års tid haft insomningsproblem och sömnproblem. Mest är det insomnia som kommer i skov, men emellanåt vaknar jag upp på "natten" (läs: tidig morgon) och kan inte somna om, bara för att däcka i x antal timmar framåt eftermiddagen och sätta dygnsrytmen ur spel.

Jag har zopiklon på recept, men är ganska medicinresistent och vill inte ta dessa alltför ofta p.g.a. korstoleransen. Jag sover hellre dåligt och slipper ångest än tvärtom.

Så, kanske 4-6 mg Alprazolam i kombination med 10 mg Diazepam fungerar bäst. Återkommer med svar imorgon (om jag kommer ihåg det).

Alprazolam är en klar favorit bland bensodiazepiner. En, enligt min mening, "oh shit"-tablett med snabb verkningsmekanism och kort halveringstid. Alprazolam i kombination med Diazepam ger mig den bästa ångestlindringen.
Citera
2016-07-06, 20:35
Medlem
Secretzzzs avatar
Citat:

Det är just den effekten jag fick av ksalol, jag tog för många(15st) och va däckad i 1,5 dagar... ingen tolerans

det började ju med 0,5 först... det funkade inte med att hålla dem inlåsta i skåpet.
Citera
2016-07-07, 05:51
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Jag ska efter era erfarenheter börja experimentera med Alprazolam innan läggdags, då jag sällan vaknar och känner mig utvilad. Förmodligen p.g.a. ökad depression den senaste tiden.

Jag har under cirka 13 års tid haft insomningsproblem och sömnproblem. Mest är det insomnia som kommer i skov, men emellanåt vaknar jag upp på "natten" (läs: tidig morgon) och kan inte somna om, bara för att däcka i x antal timmar framåt eftermiddagen och sätta dygnsrytmen ur spel.

Jag har zopiklon på recept, men är ganska medicinresistent och vill inte ta dessa alltför ofta p.g.a. korstoleransen. Jag sover hellre dåligt och slipper ångest än tvärtom.

Så, kanske 4-6 mg Alprazolam i kombination med 10 mg Diazepam fungerar bäst. Återkommer med svar imorgon (om jag kommer ihåg det).

Alprazolam är en klar favorit bland bensodiazepiner. En, enligt min mening, "oh shit"-tablett med snabb verkningsmekanism och kort halveringstid. Alprazolam i kombination med Diazepam ger mig den bästa ångestlindringen.
Det är en alldeles för hög dos Alprazolam, 6 mg är maxdosen som en läkare kan ordinera. Jag låg på den dosen i 5 år och snacka om vilket helvete att trappa ner, eller sluta med Alprazolam, efter 1 och ett halvt år, kämpar jag fortfarande med nedtrappningen.

Om du nu har bestämt dig för att börja med Alprazolam, ta inte mer än 1mg, det tillsammans med 10 mg Diazepam, borde vara tillräckligt för att hjälpa dig med sömnen.

Om jag ska vara riktigt ärlig tycker jag inte att du ska börja med Alprazolam öht, men det är ditt liv, dina val. Jag kan bara dela med mig av mina egna erfarenheter, och gissa om att jag ångrar att jag började medicinera med alprazolam, även då det var min psykiatiker som ordinerade det.

Alprazolam är den värsta av alla bensodiazepiner, pga den korta halveringstiden, utvecklar man tolerans ganska snabbt och behöver höja dosen för att få samma effekt som tidigare. Och som jag redan nämnt, ett rent helvete att sluta med.
Citera
2016-07-07, 09:51
Medlem
joddla35s avatar
Okej gänget! Denna del av drogforumet är inte riktigt min. Har nu slängt i mig 2st 1mg alprazolam och händer mig bara lite vinglig (ja ivsst ångensten har försvunnit lite och bakfyllan som jag hade imorse finns inte längre.

MEN nu vill jag ta 2st mg till dock inte däcka och sova bort hela dagen. Vad säger ni, onödigt? möjligt? Får jag ett starkare rus (flrutom att vingla runt med en motorik som en 5 åring)

tacksam för svar.

<kan även tillägga att jag har 0 benso tolerans, verkligen 0
Citera
2016-07-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joddla35
Okej gänget! Denna del av drogforumet är inte riktigt min. Har nu slängt i mig 2st 1mg alprazolam och händer mig bara lite vinglig (ja ivsst ångensten har försvunnit lite och bakfyllan som jag hade imorse finns inte längre.

MEN nu vill jag ta 2st mg till dock inte däcka och sova bort hela dagen. Vad säger ni, onödigt? möjligt? Får jag ett starkare rus (flrutom att vingla runt med en motorik som en 5 åring)

tacksam för svar.

Vad är ditt syfte. Att knarka eller behandla ångesten?
Citera
2016-07-07, 10:38
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joddla35

tacksam för svar.

Ta en till om du verkligen vill slappna av. Hjälper inte det så ta den andra.
Citera
2016-07-07, 11:13
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Vad är ditt syfte. Att knarka eller behandla ångesten?

Just nu vet jag itne ens vad ångest betyder! Så nästa steg är att knarka haha
Citera
2016-07-07, 11:14
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Ta en till om du verkligen vill slappna av. Hjälper inte det så ta den andra.

Låter heeelt förnuftigt!! Slänger i mig 1 en till, och ser vad som händer. Inget däckade bara, enda jag är orolig över :P Tack för hhjälpen alla!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in