Citat:
Ursprungligen postat av
blaha95
Alltså varför gör så många såhär mot sig själv?. Ta xanor 2 mg 1-2 i veckan så lär man inte bygga upp tolerans och skit.
Ni som tar 7 mg varje dag, hur fan tänker ni?? Klart den slutar ge effekt till slut.
Ta bara 1-2gg i veckan, Ni får helt enkelt leva med att må dålig några dagar i veckan.
Du ska veta att min ångest också är utöver det vanliga, eldklot i kroppen som brinner, hjärtrusning,extraslag och panik. Ändå klarar jag av att hålla fingrarna borta från godispåsen.
Om man vill göra så mot sig själv så fine tycker jag, bara man inte lipar över att man får abstinens sedan... den som ger sig in i leken etc etc
Visst kan man sympatisera med hur jävligt de har det efter att ha käkat hästdoser konstant under en lång tid, men å andra sidan är det inte som att man inte är medveten om nackdelarna, allt man får "gratis" av piller ska ju betalas tillbaka med ränta efteråt, bara att se det som ett litet sms-lån av välmående i förtid, det kommer svida längre fram.
Respekt till alla med svår ångest som ändå klarar av att hålla "fingrarna borta från godispåsen" ja, stark självdisciplin och förmågan att inte ta genvägar till belöning är ju rätt viktiga för att det ska gå någorlunda här i livet, men det är en jäkligt knepig avvägning hur mycket man ska bita ihop stå ut med och hur mycket cash man ska låna av benzogudens bank... lever ju inte förevigt och vill väl gärna ha några bra dagar lite då och då iaf, vem vet vad som händer, blablabla nog flum....