2015-09-13, 08:32
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Kan någon säga mig om det finns ett bäst-före datum på xanor?

Jag tänkte mer om någon har det på recept, och kan kolla hur länge helt nya piller kan hålla. Handlar det om några år då?

Och vad händer om man skulle ta gamla?

Jag får utskrivet Xanor 2mg (stavar) up94 hämtade 20 igår och dom har satt utgångsdatumet till sista månaden 2016 sen håller dom lätt några år till=)
Citera
2015-09-13, 08:34
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bOnNeSS
tänkte höra om detta är som jag fått för mig, men efter att jag har ätit och känner att jag vill ta två -tre exanor så känns det som att jag inte får den effekten jag skulle fått om jag inte hade ätit, typ tar bort två mg av dom 3 mg jag släng i mig, i effect alltså. Indbillning eller vad tror/vet ni?

P.S käkade en karta Xanor för några månader sen, och då hade dom gått ut 2011 funkade hur bra som helst då=)
Citera
2015-09-13, 08:41
Medlem
bOnNeSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Xanax 2mg från BB funkar riktigt bra! är lite kantiga så blev skeptisk men funkar galant!

smakar dom alpra??
Citera
2015-09-14, 05:05
Medlem
Snoddlans avatar
Jag äter xanor pga ångest men vid vissa doser slutar de ju funka..har 7-7.5 mg i tolerans nu. vara restriktiv verkar inte gå heller för när man har den ångesten jag har så gör man vad som helst för att bli av med den..tar 400 mg också för att inte bli ett totalt psykfall i grunden..kan inte hålla på att ha uppehåll så ofta. blir tokig/förtvivlad
Citera
2015-09-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Jag äter xanor pga ångest men vid vissa doser slutar de ju funka..har 7-7.5 mg i tolerans nu. vara restriktiv verkar inte gå heller för när man har den ångesten jag har så gör man vad som helst för att bli av med den..tar 400 mg också för att inte bli ett totalt psykfall i grunden..kan inte hålla på att ha uppehåll så ofta. blir tokig/förtvivlad
Öh va. Du lär knappast ta 400mg alprazolam då skulle du vara stendöd.
Citera
2015-09-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan

Alltså varför gör så många såhär mot sig själv?. Ta xanor 2 mg 1-2 i veckan så lär man inte bygga upp tolerans och skit.

Ni som tar 7 mg varje dag, hur fan tänker ni?? Klart den slutar ge effekt till slut.

Ta bara 1-2gg i veckan, Ni får helt enkelt leva med att må dålig några dagar i veckan.

Du ska veta att min ångest också är utöver det vanliga, eldklot i kroppen som brinner, hjärtrusning,extraslag och panik. Ändå klarar jag av att hålla fingrarna borta från godispåsen.
Senast redigerad av blaha95 2015-09-14 kl. 18:07.
Citera
2015-09-14, 18:54
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Alltså varför gör så många såhär mot sig själv?. Ta xanor 2 mg 1-2 i veckan så lär man inte bygga upp tolerans och skit.

Ni som tar 7 mg varje dag, hur fan tänker ni?? Klart den slutar ge effekt till slut.

Ta bara 1-2gg i veckan, Ni får helt enkelt leva med att må dålig några dagar i veckan.

Du ska veta att min ångest också är utöver det vanliga, eldklot i kroppen som brinner, hjärtrusning,extraslag och panik. Ändå klarar jag av att hålla fingrarna borta från godispåsen.

Om man vill göra så mot sig själv så fine tycker jag, bara man inte lipar över att man får abstinens sedan... den som ger sig in i leken etc etc

Visst kan man sympatisera med hur jävligt de har det efter att ha käkat hästdoser konstant under en lång tid, men å andra sidan är det inte som att man inte är medveten om nackdelarna, allt man får "gratis" av piller ska ju betalas tillbaka med ränta efteråt, bara att se det som ett litet sms-lån av välmående i förtid, det kommer svida längre fram.

Respekt till alla med svår ångest som ändå klarar av att hålla "fingrarna borta från godispåsen" ja, stark självdisciplin och förmågan att inte ta genvägar till belöning är ju rätt viktiga för att det ska gå någorlunda här i livet, men det är en jäkligt knepig avvägning hur mycket man ska bita ihop stå ut med och hur mycket cash man ska låna av benzogudens bank... lever ju inte förevigt och vill väl gärna ha några bra dagar lite då och då iaf, vem vet vad som händer, blablabla nog flum....
Citera
2015-09-14, 20:04
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Öh va. Du lär knappast ta 400mg alprazolam då skulle du vara stendöd.
nej tram..tar mkt mindre alpra
Citera
2015-09-14, 20:07
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

för ångesten är så stor att man gör vad som helst
Citera
2015-09-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bOnNeSS
smakar dom alpra??
Japp det gör dom första testet innan jag prova dom
Citera
2015-09-14, 22:32
Medlem
Hej. Hur ofta kan man ta Xanor utan att utveckla ett fysiskt beroende? Om man exempelvis tar 0,5mg varannan dag, kommer man då bli beroende? Om ja, om man istället tar var tredje dag? Dvs cirka 2 gånger i veckan, går det?
Citera
2015-09-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankman
Hej. Hur ofta kan man ta Xanor utan att utveckla ett fysiskt beroende? Om man exempelvis tar 0,5mg varannan dag, kommer man då bli beroende? Om ja, om man istället tar var tredje dag? Dvs cirka 2 gånger i veckan, går det?
Skulle tro att största risken är det psykiska beroendet du eventuellt utvecklar om du regelbundet äter. Äter själv regelbundet men känner absolut inget fysiskt beroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in