2016-07-08, 02:10
Medlem
Så länge de funkar så klagar inte jag fejk eller inte, skitsamma.
Senast redigerad av blaha95 2016-07-08 kl. 02:12. Anledning: Skrev fel
Citera
2016-07-08, 13:18
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Det är väl så att våra kroppar och hjärnor reagerar helt olika på mediciner och droger. T.ex insomningmedicinen zolpidem har motsatt effekt på mig, jag blir klarvaken, full av energi och får ork att ta itu med vardagssysslor som jag inte orkat med tidigare. Jag fick Lyrica utskrivet av min läkare 2009, den hade ingen som helst effekt på mig öht, tror jag slängde boxen. Så då satte han in xanor depot igen, och det funkade.

Så summa summarium, vi är alla olika vad som funkar för en, kanske inte har någon effekt alls på någon annan.

Det var inte meningen att agera som "moraltant", jag visste inte om att du redan har erfarenhet av alprazolam, du verkar ha läget under kontroll.

PEACE!

Ja, precis. Bara för att en medicin fungerar för en person så kan den ha noll, eller helt omvänd effekt på en annan person.

Tråkigt att höra att Zolpidem har motsatt effekt på dig (men du kanske inte tar den för dess hypnotiska effekt, utan just för att du vet att du reagerar på det sätt du gör?) men skönt att höra att Lyrica var verkningslös! Minns du vilken dos du fick förskriven?

Haha, ja, jag vill tro det i alla fall. De som vet om mitt brukande ser bara positiva effekter dessutom.
Citera
2016-07-08, 13:54
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Ja, precis. Bara för att en medicin fungerar för en person så kan den ha noll, eller helt omvänd effekt på en annan person.

Tråkigt att höra att Zolpidem har motsatt effekt på dig (men du kanske inte tar den för dess hypnotiska effekt, utan just för att du vet att du reagerar på det sätt du gör?) men skönt att höra att Lyrica var verkningslös! Minns du vilken dos du fick förskriven?

Haha, ja, jag vill tro det i alla fall. De som vet om mitt brukande ser bara positiva effekter dessutom.
Det där med Zolpidem upptäckte jag av misstag, fick det utskrivet i slutet på 90-talet första gången. Fattade inte att den slår på så snabbt, satt fortfarande i soffan och blev jättepigg. Jag borde ha lagt mig redan innan jag tog tabletten.

Använder inte zolpidem längre, det har hänt att jag skaffat det, men då var det inte för att sova. Då fungerar Lergigan bättre för det ändamålet.

Det är så längesedan jag provade Lyrica så jag minns inte vilken dos det var. Innan dess hade jag provat en annan 'antileptika', Neurontin, fungerade inte heller på mig.
Citera
2016-07-10, 16:34
Bannlyst
Upplever att jag får ökat röksug på alpra - Placebo?

Hur funkar det att knulla på alpra?
Citera
2016-07-10, 22:10
Medlem
Vad tycker folket om Conax, 2mgarna?
EDIT: sökte lite, å såg några inlägg, är förvånad över att inte fler har skrivit om dom faktiskt.
Senast redigerad av Fiktivajag 2016-07-10 kl. 22:17.
Citera
2016-07-10, 22:24
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiktivajag
Vad tycker folket om Conax, 2mgarna?
EDIT: sökte lite, å såg några inlägg, är förvånad över att inte fler har skrivit om dom faktiskt.

Tycker dom är riktigt bra faktiskt. Fina piller är det. Kan ta en halv så är ångesten som bortblåst och det fina lugnet infinner sig som alrapzolam ska göra Schysst att det är brytskåra på dem så det är lätta att dela.

Jo, håller med dig. Skumt att inte fler skriver om dessa.

Vad tycker du själv om dom då?
Citera
2016-07-10, 22:29
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Upplever att jag får ökat röksug på alpra - Placebo?

Hur funkar det att knulla på alpra?

Känner samma jag med att rök suget blir ökat vid intag av alprazolam.
Det fungerar precis som vanligt att knulla på alpra så det bara gå loss i sängen det.
Citera
2016-07-10, 22:31
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joddla35
Vill bara tillägga att de här inte var ngåonsuper höjdare egentligen 8mg senare och jag bliurju mer väck av 2mg flunitraziap eller vad dom heter.

Men men alla fungerar ju olika antar jag

Du kanske fick tag på en dåligt batch ksalol, vem vet liksom. Eller så är det som du säger och jag håller med att alla fungerar ju olika gällande medicin.
Citera
2016-07-10, 23:17
Medlem
Doleos avatar
Nu har jag googlat på ordet Canox - Resultat: Bara några få inlägg från FB

Sökord: Canox, Alprazolam, Xanax

Resultat 1: Ännu fler inlägg från FB.
Det finns inget generisk alprazolam som heter canox
https://www.drugs.com/availability/generic-xanax.html

Resultat 2: MedIndia, läs listan själva.
http://www.medindia.net/drugs/trade-names/alprazolam.htm

Däremot hittade jag en läcker kaffemugg som jag skulle vilja ha:
https://www.flickr.com/photos/59827335@N04/10170562786

Så var de kommer ifrån, vad de innehåller, osv, är fortfarande ett mysterium.
Citera
2016-07-11, 00:23
Medlem
Hur ska jag övertyga min läkare att byta från stesolid till xanor eller iktrovil? Jag är trött på att inte ha någon effekt av dessa.. och nej jag har inte tolerans, dom funkade inte sen dag 1. Ibland vill jag känna den där lyckokänslan xanor ger, är riktigt nere idag
Citera
2016-07-11, 00:32
Medlem
Kan någon lite kort förklara skillnaden mellan ksalol (Alprazolam), Stess/Bensedin, Xanor och ikto?

Vad är skillnaden i känslan på ksalol (aldrig testat nämligen)?

Och vilken av dessa är tex bäst att landa från ett halvjobbigt tjack-race?
Citera
2016-07-11, 00:45
Medlem
Secretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amnesia7
Kan någon lite kort förklara skillnaden mellan ksalol (Alprazolam), Stess/Bensedin, Xanor och ikto?

Vad är skillnaden i känslan på ksalol (aldrig testat nämligen)?

Och vilken av dessa är tex bäst att landa från ett halvjobbigt tjack-race?

tror rätt säkert att folk skulle rekommendera just ksalol efter ett affe race, det e mkt bra ryck i dem små blåbären
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in