Citat:
Ursprungligen postat av
Thirl
Ja, precis. Bara för att en medicin fungerar för en person så kan den ha noll, eller helt omvänd effekt på en annan person.
Tråkigt att höra att Zolpidem har motsatt effekt på dig (men du kanske inte tar den för dess hypnotiska effekt, utan just för att du vet att du reagerar på det sätt du gör?) men skönt att höra att Lyrica var verkningslös! Minns du vilken dos du fick förskriven?
Haha, ja, jag vill tro det i alla fall. De som vet om mitt brukande ser bara positiva effekter dessutom.
Det där med Zolpidem upptäckte jag av misstag, fick det utskrivet i slutet på 90-talet första gången. Fattade inte att den slår på så snabbt, satt fortfarande i soffan och blev jättepigg. Jag borde ha lagt mig redan innan jag tog tabletten.
Använder inte zolpidem längre, det har hänt att jag skaffat det, men då var det inte för att sova. Då fungerar Lergigan bättre för det ändamålet.
Det är så längesedan jag provade Lyrica så jag minns inte vilken dos det var. Innan dess hade jag provat en annan 'antileptika', Neurontin, fungerade inte heller på mig.