2017-11-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Testa 0.5 mg nästa gång om du känner att 1 mg slår för hårt.

Jag reagerar helt tvärtom, blir snarare pigg och aktiv av 1 mg Alprazolam, och trött/slö av 10 mg Diazepam. Båda fungerar som bra ångestdämpare men Alpran tar helt klart hem priset.

Får du tag i riktiga Bensedine så är det en väldigt schysst medicin mot vardagsångest och social fobi. Känner du att du blir allt för trött av en hel tablett på 10 mg så kan du prova att dela på dom, 5 mg brukar ibland räcka för mig om jag saknar tolerans.

Om nu inte Diazepam skulle bita på din sociala fobi och ångest så tycker jag du ska ge Klonazepam (Iktorivil,Rivotril) ett försök, inte den bästa benson enligt mig men den fungerar på många. Lyrica kan också vara värt ett försök!

tack för svar!

ska testa 0.5mg ksalol....så du föreslår Diazpam över Rivotril i första hand? Förstått att benzo slår olika och är individuellt så man får nog testa sig fram, men man vill ju inte stoppa i sig allt för mycket olika benzo...
Citera
2017-11-22, 01:12
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe13
tack för svar!

ska testa 0.5mg ksalol....så du föreslår Diazpam över Rivotril i första hand? Förstått att benzo slår olika och är individuellt så man får nog testa sig fram, men man vill ju inte stoppa i sig allt för mycket olika benzo...
När jag inte tagit xanor på länge så känns de som att 0,5 är bättre än 1mg,kanske är för man blir lite för flöddrad utan att uppfatta de
Citera
2017-11-22, 09:18
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe13
tack för svar!

Precis, börja med att testa diazepam i första hand. Så länge man håller sin användning vid behov så kommer den fungera som en utmärkt lugnande.
Citera
2017-11-22, 21:02
Medlem
YungGods avatar
Tänkte testa Xanax , bara testa. hur undviker man att inte torska/fasna på det? Mina drogerferheter är bara brunt o grönt! Mvh
Citera
2017-11-22, 21:10
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungGod
Tänkte testa Xanax , bara testa. hur undviker man att inte torska/fasna på det? Mina drogerferheter är bara brunt o grönt! Mvh

Att inte ta det alls, eller att bruka det _väldigt_ sällan. Alltså mer sällan än vad doktorn säger.
Citera
2017-11-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungGod

Veeeeerkligen hålla nere antalet tillfällen. Eftersom 1mg tex inte gör dig väldigt väck är det lätt att man börjar ta inför varje jobbig situation man hamnar i och då är det lätt att fastna. Så ta sällan, väldigt sällan. Max nån gång i månaden så ska det ansolut inte vara någon stor risk.
Citera
2017-11-26, 15:07
Medlem
Dennisdenkos avatar
Tjenare! Jag undrar om det är vanligt att få minnesluckor vid 2mg Xanax blandat med 4-500mg Tramadol? Vet att jag blir lite smått flöddrad och väck men har inte det minsta minne av de 7 senaste avsnitten jag såg på min serie igår när jag var hög. Inte tappat minnet på det viset innan. Kan det bli så efter "långvarig bruk"? (6mån)
Tack på förhand kompisar
Citera
2017-11-26, 17:18
Medlem
Tog xanor depot 1mg igår, första gången på länge som jag käkat depot, men fan va mycket bättre den fungerar som just medicin än snabbverkande vid ihållig ångest! Tycker absolut att snabbverkande har en jävligt bra effekt mot riktigt grov och skarp ångest samt den är bra att flöddra på, men depot fungerade jävligt bra för att bara inte ha ångest av att träffa människor osv samt skönt att slippa fylla på! Synd att jag inte uppskattade dem så mycket när jag hade det på recept...
Citera
2017-11-26, 23:46
Medlem
Hej jag fick tag i 31 st "xanax" stavar... har kollat på google bilder...dem ser exakt ut som dem Amerikanska...

har tagit 12 mg....visst känner mig skön....men hade jag tagit 12 mg Svenska?? då vette fan....hade nog vakna på häktet... lol

har bra toleranz mot benzo väger 116 kg...

men är en van lyrica ätare....korstollerans maybe ??..

Har inte blandat met något just nu utan ligger och medicinerar bort SUB at.....

står xanax på framsidan samt en 2 bakom....om ni vill så kan ni titta här ...för mina ser 100% likadana ut ...

https://www.google.se/search?q=xanax+2+mg+bars&rlz=1C1CHWA_svSE754SE754& source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiuyv_hqN3XAhV kJJoKHRI2DeMQ_AUICigB&biw=1366&bih=662#imgrc=S1Fkd MtKUgy3YM:
Citera
2017-11-28, 11:14
Medlem
zero414s avatar
Har hög benzo tolerans.
Undrar om det är safe att ta 1mg Ksalol mer än 4 timmar efter en mindre dos 2-Me-Maf spray som är utspädd med mer än hälften vatten?
Är för att lindra ångest/oro.
Står på Stesolid schema i vanliga fall men inte fått nya receptet än. Har lite tolerans mot sprayen. Andvänt sen i fredags. I väldigt låga doser dock. Vill inte riskera problem med andningen men vill heller inte ha ångest.
Citera
2017-11-29, 08:51
Medlem
KringExs avatar
Jag tror att försäljningen på Ksalol och Xanor kommer att minska, ganska mkt på vissa shoppar så länge Flualprazolam finns. Eftersom dom är nästan identiskt lika med skillnaden att Flualprazolam oftast är billigare, har längre rus och är mer sederande. Det sistnämnda kanske inte alla tycker är positivt men man sover sjukt bra på Flualprazolam.
Citera
2017-11-29, 11:20
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Har hög benzo tolerans.
Undrar om det är safe att ta 1mg Ksalol mer än 4 timmar efter en mindre dos 2-Me-Maf spray som är utspädd med mer än hälften vatten?
Är för att lindra ångest/oro.
Står på Stesolid schema i vanliga fall men inte fått nya receptet än. Har lite tolerans mot sprayen. Andvänt sen i fredags. I väldigt låga doser dock. Vill inte riskera problem med andningen men vill heller inte ha ångest.

Jag hade blivit bra förvånad om du hade lyckats på andningsdepression av de doserna. Det är lugnt, ta du din ksalol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in