Citat:
Jag tycker att lasternassumma är oerhört pedagogisk och kunnig(precis som Xenonen, en nivå milsvida över min egen) . Länkar ofta till läsvärda artiklar som i samband med sina uttalanden också. Det enda lasternassumma copy/pastar är länkar till källor i stort sett. Det kan det knappast bli för mycket av. Förståelsen för grundprincipen är onekligen väldigt hög och även för detaljer. Det tyckte jag var ett väldigt omotiverat påhopp. Tror inte Bottenslam är i behov av "ryggdunkar", han/hon sopar banan med de flesta motståndarnas argumentation. Plus till Dig och Xenonen som iaf försöker hålla en någorlunda hygglig nivå på det hela till skillnad från Lasternassumma som högst når en copy/paste nivå utan att uppvisa någon som helst förståelse för grundprinciperna.
Lite förvånande att ni på klimatalarmisternas sida inte slår in den öppna dörren som Bottenslam lämnar i sina argument. Inte för att den iaf i dagsläget skulle ta och förklara en katastrofisk temperaturhöjning men lite anmärkningsvärt är att ingen ens har nämnt den ännu.
Lite förvånande att ni på klimatalarmisternas sida inte slår in den öppna dörren som Bottenslam lämnar i sina argument. Inte för att den iaf i dagsläget skulle ta och förklara en katastrofisk temperaturhöjning men lite anmärkningsvärt är att ingen ens har nämnt den ännu.
Bottenslam har lämnat en hel del öppna dörrar där många har försökts stängas försiktigt så att bottenslam ska kunna reparera sin okunnighet. Detta brukar dock oftast besvaras med invektiv. Xenonen postade tidigare en youtubelänk där någon hävdade att 3*13 =28, eller något sådant. Det tycker jag är en bra beskrivning av en diskussion med bottenslam. Det går liksom inte att förklara något eftersom bottenslam är omöjlig att lära något som hen redan har en (felaktig) uppfattning om.
Detta är anledningen att bottenslam inte besvaras(av andra än mig, emellanåt, när jag är väldigt uttråkad) . Det ger ingenting. Det bästa man kan få tillbaka är liksom ett "pisstomte".
Konstigt nog är det bara vi på denna sida som verkar se hålen och missförstånden i resonemangen trots att det är så enkelt som att bryta ut epsilon ur P/a=sigma *epsilon *T^4. Detta är jag uppriktigt förundrad över.
Växthuseffekten uppstår alltså när en kropp (jorden exvis) besitter en atmosfär som isolerar stora delar av strålning i de våglängder som planeten strålar ut(större del av det utgående bandet än det inkommande) , men är transparent för den strålning som kroppen absorberar(från solen). Co2 är en sådan gas. Det är lite som med evolutionsteorin, med slumpvisa förändringar, ett urval och reproduktion direkt måste leda till evolution. Orsak och verkan ligger så nära varandra. Påsamma logiska sätt måste en växthuseffekt leda till att mindre strålning flyr kroppens yta/det som strålar mot växthusgasen i de våglängder som växthusgasen absorberar. Det borde liksom vara så enkelt.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2016-07-03 kl. 22:54.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2016-07-03 kl. 22:54.