Citat:
Ursprungligen postat av
TheWindCriesMary
Har haft en hård helg och är trött, trasig och sliten och har letat i timmar efter ett enkelt litet svar på följande fråga:
Hur skickar man ett normalt, oskyldigt litet brev med endast ett hopvikt A4-papper till USA? - Behövs det fler frimärken än inrikes?
- Är det samma sorts frimärken som inrikes?
- Behöver man fylla i något sorts dokument överhuvudtaget och klistra på kuvertet?
- Är det nödvändigt att skriva avsändaruppgifter på brevet? Om så fallet är, vilka uppgifter krävs?
- Gäller tulldeklarationer (CN22, antar jag?) endast brev/paket med varor i och alltså inte mitt brev i det här fallet?
- Behöver man klistra på en Prioritaire-etikett på kuvertet? Om så fallet är, kostar etiketterna något hos postombud?
- Lägger man brevet i vanliga gula postlådan eller måste man lämna in det hos ett ombud?
- Finns det något enkelt namn på brevklassen jag ska skicka i den här gången? (Ekonomi, 1:a klass etc.)
Vad i helvete gäller egentligen?

// Vilsen själ
* Två Frimärken (om brevet väger mer än 50g behövs fler)
* Prioritaire-etikett rekommenderas (men inte ett måste), finns att få gratis på postombudet
* Avsändare rekommenderas (namn, adress, land), men inte ett krav
* 1:a-klassbrev utrikes – utanför Europa
Dvs du behöver egentligen bara 2st frimärken (värde 13kr) och brevet postar du i valfri gul postlåda eller lämnar hos postombudet.