2016-12-12, 23:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Men om jag varit hemma hela dagen då? Ljuger dom inte då? Dom har fått otroligt mkt kritik - no wonder.

Jupp, händer lite då och då att man får en lapp att dom försökt dela ut ett paket men att dom inte kunde nå en/att man inte var hemma när dom i själva verket inte ens försökt.
2016-12-13, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jupp, händer lite då och då att man får en lapp att dom försökt dela ut ett paket men att dom inte kunde nå en/att man inte var hemma när dom i själva verket inte ens försökt.

Usch. Sånt gillas inte!
2016-12-13, 01:59
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Helt inkorrekt. Ifall kuriren lämnat en lapp på dörren, så försökte dem givetvis leverera paketet. Under årets gång förs statistiker på hur stor % av totala sändningar som levererats vid första försök m.m. Denna datan jämförs i nivå mdd anställda/externa kurirer som i tur leder till konsekvenser ifall resultaten inte är tillfredsställande. Ingen transportör önskar returnerade sändningar till lager/point station, eftersom det är kostar tid och resurser, vilket betyder pengar.
Senast redigerad av Rabbah 2016-12-13 kl. 02:05.
2016-12-13, 02:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Helt inkorrekt. Ifall kuriren lämnat en lapp på dörren, så försökte dem givetvis leverera paketet. Under årets gång förs statistiker på hur stor % av totala sändningar som levererats vid första försök m.m. Denna datan jämförs i nivå mdd anställda/externa kurirer som i tur leder till konsekvenser ifall resultaten inte är tillfredsställande. Ingen transportör önskar returnerade sändningar till lager/point station, eftersom det är kostar tid och resurser, vilket betyder pengar.

Är ju jäkligt konstigt att jag missade "utdelningsförsöket" men inte att dom la lappen i inkastet.

Oftast så får jag dock en lapp tex på tisdag att dom försökt dela ut paketet på måndag (och jag vet mycket väl att dom inte försökt dela ut det då jag inte varit utanför dörren på hela dagen).
2016-12-13, 10:30
Medlem
Beställde en tröja för någon vecka sedan och när jag spårar paketet står det " The parcel has been delivered at the GLS ParcelShop "

Har inte fått något Sms eller Mail att det går att hämta ut heller, vad innebär detta?
2016-12-13, 11:04
Medlem
Bigtimepommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Beställde två saker i torsdags, ett ifrån Sverige och det andra från Spanien. Idag fick jag en avi tillhörande försändelsen från Spanien men fortfarande inget spår av det inhemska brevet som för övrigt ej skall vara skrymmande. Är det incidenten i sthlm som ger ringar på vattnet? Någon mer som haft problem just denna veckan?
Har väntat på paket som legat i sthlm i sju arbetsdagar utan uppdateringar.
Såg detta på postnord nu:
http://www.postnord.se/sv/Sidor/vikt...rmation-3.aspx

Dock står det inget om sthlm.
2016-12-13, 11:20
Medlem
swebarbs avatar
Fyfan va sega posten är nu i juletider, även nåt man beställt från sverige så kan det ta nästan 1 vecka innan det kommer
2016-12-13, 11:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigtimepommes
Har väntat på paket som legat i sthlm i sju arbetsdagar utan uppdateringar.
Såg detta på postnord nu:
http://www.postnord.se/sv/Sidor/vikt...rmation-3.aspx

Dock står det inget om sthlm.

Jag har en bunt utlandspaket som ska anlända mellan den 7e och den 28e men jag räknar inte med att nåt av dom ska komma före nyår, och troligtvis inte fören efter trettondan.
2016-12-13, 17:51
Medlem
Jag har skickat ett paket till USA, men det har inte varit någon aktivitet på spårningen sen i torsdags då det tydligen ska ha lämnat landet via UPK Malmö (Toftanäs). Kommer det synas endast när paketet har nått USA, eller kan jag se vilken väg paketet tar? Eftersom det inte har varit någon aktivitet på ett tag, samt att senaste aktiviteten var tämligen sent förra veckan så undrar jag om det är så att paketet sitter och väntar på frakt till en förutbestämd flygplats eller till första bästa flygplats, eller om det är på väg men Postnord har inte fått information om det av olika skäl (eller i värsta fall att paketet har kommit bort).
Senast redigerad av Simonsko 2016-12-13 kl. 17:54.
2016-12-13, 22:58
Medlem
Gregory.Houses avatar
Beställde en parfym flaska som skulle ta 3 dagars frakt nu har det gått 1 vecka.
2016-12-13, 22:59
Medlem
ibland är det post stämplar på breven och ibland inte. Med städer alltså. Undrar bara varför och om man kan göra nåt särskilt om maninte vill att det ska synas vilken stad det är postad.
2016-12-14, 00:50
Medlem
rakapparats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonsko
Jag har skickat ett paket till USA, men det har inte varit någon aktivitet på spårningen sen i torsdags då det tydligen ska ha lämnat landet via UPK Malmö (Toftanäs). Kommer det synas endast när paketet har nått USA, eller kan jag se vilken väg paketet tar? Eftersom det inte har varit någon aktivitet på ett tag, samt att senaste aktiviteten var tämligen sent förra veckan så undrar jag om det är så att paketet sitter och väntar på frakt till en förutbestämd flygplats eller till första bästa flygplats, eller om det är på väg men Postnord har inte fått information om det av olika skäl (eller i värsta fall att paketet har kommit bort).

Testa att söka på amerikanska postens hemsida, https://www.usps.com/. Som jag har förstått det "avslutas" spårningen på PostNords hemsida så fort paketet lämnar Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in