2016-07-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Man går till det utlämningsställe/kontor som lagrar posten, visar leg och får posten i handen.

Jaha men vad smidigt!
Blev lite osäker då jag aldrig använt tjänsten tidigare.
2016-07-04, 13:50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tshako
Jaha men vad smidigt!
Blev lite osäker då jag aldrig använt tjänsten tidigare.

Så funkade det iaf när jag hade det, bör inte ha ändrats så mycket.

Det knepiga var att få tjänsten till att börja med
2016-07-04, 14:03
Medlem
Citat:
Så funkade det iaf när jag hade det, bör inte ha ändrats så mycket.

Det knepiga var att få tjänsten till att börja med

Hur menar du?
Och förresten, måste man boka något för att få det skickat eller är det bara att skriva Poste Restante på sitt brev och vara nöjd sen?
2016-07-04, 14:09
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Hur menar du?
Och förresten, måste man boka något för att få det skickat eller är det bara att skriva Poste Restante på sitt brev och vara nöjd sen?

Det är bara vissa kontor som erbjuder Poste Restante, vilka finns angivet på postens hemsida.
2016-07-04, 14:21
Medlem
Citat:
Det är bara vissa kontor som erbjuder Poste Restante, vilka finns angivet på postens hemsida.

Jo jo det vet jag.
Undrade mest om man behöver boka något eller om det bara är att skicka brevet dit det finns ett kontor som erbjuder PR.
2016-07-04, 14:22
Medlem
anonymess avatar
hämta ut paket, har inte fått brev

Det är så att jag har varit på semester i 9 dagar och så dum som jag är beställde jag skor på nätet. Fick ett sms 27 juni om att jag kan hömta mitt paket på ica och i smset stod också löpnr. Nu undrar jag om det är tönkt att jag ska få hem en avi med posten och hur ska jag veta när sista dagen är? Är det försent nu att hämta ut paketet?
2016-07-04, 14:23
Medlem
anonymess avatar
Det är så att jag har varit på semester i 9 dagar och så dum som jag är beställde jag skor på nätet. Fick ett sms 27 juni om att jag kan hömta mitt paket på ica och i smset stod också löpnr. Nu undrar jag om det är tönkt att jag ska få hem en avi med posten och hur ska jag veta när sista dagen är? Är det försent nu att hämta ut paketet?
2016-07-04, 14:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jo jo det vet jag.
Undrade mest om man behöver boka något eller om det bara är att skicka brevet dit det finns ett kontor som erbjuder PR.

Osäker på exakt hur det funkar nu, men när jag hade det så var man tvungen att köpa lagringstjänsten (kostade typ 50kr/mån).
2016-07-04, 14:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymes

Ett paket ligger normalt kvar 14 dagar innan det returneras.
2016-07-04, 14:31
Medlem
Citat:
Osäker på exakt hur det funkar nu, men när jag hade det så var man tvungen att köpa lagringstjänsten (kostade typ 50kr/mån).

Jaha okej.
Jag pratade lite med kundtjänst idag och dom la bara på luren innan jag kunde fråga den frågan.
Lite dåligt utav dom och känner inte för att spendera 20 minuter i telefonkö igen för att få svaret.
Så hoppades på att någon här kanske hade någon aning

Men tack så mycket för det infon du delat med dig av, uppskattas!
2016-07-04, 15:59
Medlem
Citat:
Enklast är nog att ta med brevet till ditt lokala postombud så kan dom fixa allt det där åt dig, sätta på rätt märken osv.

Citat:
Ursprungligen postat av ..FAN..
* Två Frimärken (om brevet väger mer än 50g behövs fler)
* Prioritaire-etikett rekommenderas (men inte ett måste), finns att få gratis på postombudet
* Avsändare rekommenderas (namn, adress, land), men inte ett krav
* 1:a-klassbrev utrikes – utanför Europa

Dvs du behöver egentligen bara 2st frimärken (värde 13kr) och brevet postar du i valfri gul postlåda eller lämnar hos postombudet.
Stort tack till er båda för svar, upplever tillvaron som mer harmonisk nu.
2016-07-04, 21:06
Medlem
Bumpar mitt inlägg lite grann ifall det är någon som vet ifall Poste Restante tjänsten kostar något eller om det är gratis att skickas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in