2016-06-27, 12:13
  #865
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Och där har vi en lögn från Sten Erik. Betalade han mammans gravplats kanske, för det är den enda "hyra" han kan ha betalat med hjälp av skadeståndet.

Mamman dog 5/7 1998 och det var året innan man kunde ansöka om skadestånd för att man hade blivit tvångssteriliserad.
Man kunde ansöka mellan 1999-2002 och troligen utbetalades skadeståndet under dom åren med.
Men det lät väl bra att säga så...

Lögnen...
"När han varit 21 år bestämde läkarna att han skulle tvångssteriliseras. För några år sedan var han en av flera som fick skadestånd av staten på grund av ingreppet.
– Jag fick 175 000. Jag köpte kläder, klockor och gav en del till morsan. Jag hjälpte henne med hyran och så."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11376265.ab

Fakta:
"1999 beslöt riksdagen, med stöd av en statlig utredning, att offren för tvångssteriliseringarna skulle beviljas ekonomisk ersättning om 175 000 kronor vardera.
När ansökningstiden gick ut den sista december i fjor, (2002), hade 2 100 skadeståndskrav inkommit, betydligt fler än väntat.
http://www.sydsvenskan.se/2003-04-20/1-600-tvangssteriliserade-har-fatt-skadestand

Ja, "pengar till mamma" ingick som sagt i snyftvalsen. Nån mer som vill propagera för att det är synd om Eriksson, att han kan förväntas hålla sig till sanningen eller att han inte gör vad han kan för att manipulera sin omgivning?
Citera
2016-07-01, 01:42
  #866
Medlem
Skaraborg2s avatar
Eriksson sitter bra där han sitter.

Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Ja, "pengar till mamma" ingick som sagt i snyftvalsen. Nån mer som vill propagera för att det är synd om Eriksson, att han kan förväntas hålla sig till sanningen eller att han inte gör vad han kan för att manipulera sin omgivning?

Nej det vill jag verkligen inte!

Eriksson sitter bra där han sitter och där skall han förbli livet ut.

En sådan person skall inte vara ute i frihet bland andra människor.
Citera
2016-07-01, 02:11
  #867
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det vill jag verkligen inte!

Eriksson sitter bra där han sitter och där skall han förbli livet ut.

En sådan person skall inte vara ute i frihet bland andra människor.


Jag kan inte låta bli att dra en jämförelse med sexualsadisten och förre polischefen Göran Lindberg som förstört så många unga tjejers liv med organiserade sadistiska "gangbangs" med 50+ gubbar och kärringar i hela landet som fick förlusta sej med trasiga flickor under några timmar per tillfälle- hur länge satt han? Har ni sett några uppföljande reportage om hur han klarar frigången? En sexualsadist blir inte "botad" och har man så mäktiga vänner som G.L så är förstås allting redan som det var innan han åkte dit. Jag vet inte - vem tycker ni är värst - Göran eller Sten-Erik?
Sexualsadister blir aldrig för gamla - när inte kuken funkar använder de verktyg för att plåga sina offer.
Citera
2016-07-01, 11:34
  #868
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Jag vet inte - vem tycker ni är värst - Göran eller Sten-Erik?

Jag tror inte jag behöver gå in närmare på vad jag anser om "kapten klänning". Men han har mig veterligt vare sig dödat någon eller gett sig på barn i lågstadieåldern. Du kanske håller med om att det är avsevärda skillnader jämfört med Eriksson?
Citera
2016-07-01, 15:43
  #869
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Jag tror inte jag behöver gå in närmare på vad jag anser om "kapten klänning". Men han har mig veterligt vare sig dödat någon eller gett sig på barn i lågstadieåldern. Du kanske håller med om att det är avsevärda skillnader jämfört med Eriksson?

Kapten Klänning är fascinerande att andra orsaker. På sitt sätt kan man tycka att han, eller snarare fenomenet, är värre eftersom han hade stöd i samhällstoppen.
Citera
2016-07-04, 15:23
  #870
Medlem
Man ryser ju när Sten - Erik börjar fråga ut reportern om hans barn och ja , det känns rimligt att han suttit inlåst alla dessa år . Gubbfan verkar ju fortfarande sukta efter pojkar möjligt att han är virrig i dagsläget och detta avtagit till viss del . Men man vågar väl knappast ta risken?
Citera
2016-07-05, 22:07
  #871
Medlem
laserlasses avatar
Finns en som heter Lennart ring har varit inlåst sedan 1949 först ryhov sedan falbygdskleniken vet ej om han lever men 94 var han vid liv
Citera
2016-09-16, 12:59
  #872
Medlem
Tänk såhär: den åttaåriga pojkens sista stunder i livet. Skräcken. Ångesten. Smärtan. Förtvivlan. En liten grabb, ena stunden leker och busar han. Nästa stund VÅLDTAS han. STRYPS TILL DÖDS.

Det jävla aset som tog hans liv på det sättet ska inte leva.

Det enda rätta straffet är dödsstraff. Då kanske han får känna lite av pojkens ångest: om gubbfan spänns fast i elektriska stolen eller får snaran tillrättalagd runt sin hals.

Barnamördare har ingen rätt att leva.

Ska våra skattepengar försörja det där ruttna aset några år till, fatta vad han kostat i alla år.
Citera
2016-09-16, 19:18
  #873
Medlem
Studsbolls avatar
Fan också. Varje gång jag ser att något nytt skrivits i tråden hoppas jag att fanskapet äntligen haft vett att dö. Med tanke på att han är lika sjuk i huvudet idag som för femtio jävla år sedan undrar man varför de måste hålla liv i honom.
Citera
2016-09-16, 19:35
  #874
Medlem
Som pappa till två små barn har jag rätt att tycka till här. Även om man skulle kunna säga att han nu suttit av straffet och bör släppas tycker jag inte det.

Kontrasten mellan året han låstes in och nu ute i samhället är så stor att han aldrig kommer kunna anpassa sig till nånting.
Vi gör därför honom en tjänst att låta honom stanna där han alltid bott, det enda han känner till.
Citera
2016-09-17, 00:07
  #875
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Som pappa till två små barn har jag rätt att tycka till här. Även om man skulle kunna säga att han nu suttit av straffet och bör släppas tycker jag inte det.

Kontrasten mellan året han låstes in och nu ute i samhället är så stor att han aldrig kommer kunna anpassa sig till nånting.
Vi gör därför honom en tjänst att låta honom stanna där han alltid bott, det enda han känner till.

Hans eventuella problem att anpassa sig till ett modernt samhälle är inte problemet. Att han när man frågar honom vad han skall göra när han blir fri svarar " ha sex med småpojkar" är problemet. Sten-Erik har ett enda positivt drag: han är oförmögen att dölja sina önskningar och perversa lustar.
Citera
2016-09-17, 01:40
  #876
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Som pappa till två små barn har jag rätt att tycka till här. Även om man skulle kunna säga att han nu suttit av straffet och bör släppas tycker jag inte det.

Kontrasten mellan året han låstes in och nu ute i samhället är så stor att han aldrig kommer kunna anpassa sig till nånting.
Vi gör därför honom en tjänst att låta honom stanna där han alltid bott, det enda han känner till.

Rätt att tycka till har vi alla. Som Studsboll påpekat, det primära är inte Erikssons väl och ve utan att han inte ska komma åt fler barn och åstadkomma mer skada än han redan gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in