Citat:
Ursprungligen postat av GirigaJuden
...
Jag gillar dina inlägg i övrigt, du är en skribent som ofta skriver logiskt även om det ibland är självklara saker, här gör du lite av en logisk kullerbytta, massmedia vill inte ha ut den här gubben. Det är ingen slump att de inte klippt bort meningen där Sten Erik gör bort sig om sitt sexuella intresse för barn. Massmedia har stor påverkan på både rättsystem och rättsvårdande myndigheter.
...
Nja, det är ett ganska hypotetiskt medieuppbåd jag tänkte mig. Eriksson gör naturligtvis ett försök i och med intervjun, men han ger ett såpass osympatiskt intryck att det är fullständigt osannolikt att någon stollig journalist skulle ta sig an honom. På 70- eller 80-talet lyckades Clark Olofsson få med sig lite media för sin sak, så man ska aldrig vara helt säker på vad journalister kan hitta på. Fast då är Slarken förstås av en helt annan kaliber.
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Mycket löst tro och tycka i den här tråden. Har rättspsykiatrikerna bedömt honom som farlig så är det så, de har betydligt mer kunskap i ämnet än vad ni har.
Rättspsykiatrikerna har haft fel förr. Snarast är det väl för att de släppt ut farliga personer. Det motsatta är svårare att bedöma. Men naturligtvis är det de som vet bäst, och både ska bedöma och ha ansvaret för dem. Men det hindrar mig inte från att tycka att Eriksson är en riktigt slem figur.