2010-08-17, 22:04
Medlem
Sentrys avatar
Undrar var han är nu. Han borde väl knappast ha någon att vända sig till, eller finns det någon sjuk jävel som han suttit med som sedan blivit släppt?

Annars har han väl kanske gömt sig någonstans eller befinner sig på resa. Är det troligt att han har tillgång till pengar för att använda buss och tåg?
Citera
2010-08-17, 22:05
Medlem
Troians avatar
Jag tror inte han har sprungit från vårdarna, utan typ sagt något i stil med "Jag ska bara gå och kissa, kommer tillbaka snart.", och sedan avvikit.

En sån där lär ju inte klara sig lång tid. Åttio år och troligen utan någon större bekantskapskrets.
Senast redigerad av Troian 2010-08-17 kl. 22:08.
Citera
Medlem
Chopinowskis avatar
Ytterst obehagligt, hoppas verkligen att han åker fast snarast. Det är ju ett hån att en så gammal härk kan skaka av sin ledsagare och rymma.
Citera
Medlem
Tänk, TÄNK om han lyckas åstadkomma någon skada nu under tiden han är borta.

Dom har isåfall hållit honom inlåst i 57 jävla år, för att sedan under hans sista år i livet som gammal gubbe på 80 år klanta sig något så oerhört så han lyckas rymma och skada/döda någon. Det vore ju komiskt och tragiskt på samma gång.
Citera
2010-08-17, 22:07
Medlem
hundensårs avatar
Vilka förbannade klantskallar. Min farsa satt i utskrivningsnämnden på Karsudden på åttitalet, och de permissionerna killen beviljades hade de björnkoll på. Vårdarna var ofta tränade medeldistanslöpare ex.
Uppenbarligen har ngt hänt sedan dess.
Citera
Medlem
R.B.Scotts avatar
Så pinsamt. Vårdarna måste få sparken. Minst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Tänk, TÄNK om han lyckas åstadkomma någon skada nu under tiden han är borta.

Dom har isåfall hållit honom inlåst i 57 jävla år, för att sedan under hans sista år i livet som gammal gubbe på 80 år klanta sig något så oerhört så han lyckas rymma och skada/döda någon. Det vore ju komiskt och tragiskt på samma gång.

Mest komiskt
Citera
2010-08-17, 22:08
Moderator
blomvattnares avatar
Är det inte så att intagna på tvångspsyk eller vad det heter har rätt att ha tillgång till Internet? Om samtliga intagna har rätt till det så kan ju gubben ha skaffat sig ett rejält kontaktnät med likasinnade.

Hoppas att alla småbarnsföräldrar har snappat upp att han är på rymmen...
Citera
2010-08-17, 22:10
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag är dålig i matte, men hur jag gör får jag det inte till 57 år utan bara till 43 år. Ja han borde fortsätta att sitta på livstid.

57 är räknat med den tiden han setat totalt på psyk dvs även för andra brott.

Sjukt. Läste denna tråd för första gången av en slump bara häromdagen och idag rymmer han. Verkligen otippat.

Han måste vara sjukligt besatt av barn förstår man. Och ha noll sjukdomsinsikt.
Men ändå lite förvånad att en så gammal gubbe kan klassas som så farlig. Men det är klart, barn är små.

Det står i expressen. se att han rymde kl 13:00 men att vårdarna inte larmade polisen förens 15:00? Om det stämmer låter det ganska dåligt när han är så farlig. Men han kanske fick lite mer friare tyglar eftersom det var på en gravplats och satt själv ?

Konstigt annars. Vara så gammal och springa ifrån vårdare och sen väntar vårdarna med att larma. Letade de själv eller?
Citera
2010-08-17, 22:11
Medlem
Antagligen hade de väl skickat med 2 fläskiga, kedjerökande kärringar att vakta gubben.
Varför i helvete slog man inte larm förrän efter 2 timmar!?
Citera
2010-08-17, 22:11
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag tror att han redan är död. Självklart kan han inte springa ifrån vårdarna. Snarare är det så att vårdarna har fått lite kosing för att låta han "försvinna", kanske nån i anslutning till Stens offer som betalat för att få skippa egen rättvisa.

Finns inte en chans att han kan hålla sig undan utan pengar eller kontakter och vart ska han ha fått det ifrån?

Nä, han är redan två foot under marken tror jag (och hoppas).
Citera
2010-08-17, 22:12
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Jaha, då har det som inte fick hända alltså hänt, Eriksson är lös. Är inte religiöst lagd men ber en innerlig bön att inget barn råkar ut för honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in