Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag är dålig i matte, men hur jag gör får jag det inte till 57 år utan bara till 43 år. Ja han borde fortsätta att sitta på livstid.
57 är räknat med den tiden han setat totalt på psyk dvs även för andra brott.
Sjukt. Läste denna tråd för första gången av en slump bara häromdagen och idag rymmer han. Verkligen otippat.
Han måste vara sjukligt besatt av barn förstår man. Och ha noll sjukdomsinsikt.
Men ändå lite förvånad att en så gammal gubbe kan klassas som så farlig. Men det är klart, barn är små.
Det står i expressen. se att han rymde kl 13:00 men att vårdarna inte larmade polisen förens 15:00? Om det stämmer låter det ganska dåligt när han är så farlig. Men han kanske fick lite mer friare tyglar eftersom det var på en gravplats och satt själv ?
Konstigt annars. Vara så gammal och springa ifrån vårdare och sen väntar vårdarna med att larma. Letade de själv eller?