Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-23, 19:41
  #1
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Sten Erik Eriksson våldtog och mördade en åttaårig pojke.
Det var 1967.
Sedan dess har han suttit inlåst.
76-åringen anses fortfarande så farlig att han inte ens får permissioner.

Drömmer om eget boende
Sten Erik Eriksson säger sig vara helt frisk.
Fysiskt stämmer det, han är enligt ett utlåtande ”vid god kroppslig hälsa för åldern”.
Men i övrigt hävdar läkarna att han saknar sjukdomsinsikt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2109221.ab

57 år, aldrig hört om nån som varit intagen lika länge innan..
Vad tycker ni ska en sån här mördare och pedofil släppas ut och få leva sina sista år i frihet, finge jag bestämma kan han gott dö bakom lås och bom..
Citera
2008-03-23, 19:44
  #2
Medlem
itchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
57 år, aldrig hört om nån som varit intagen lika länge innan..
Vad tycker ni ska en sån här mördare och pedofil släppas ut och få leva sina sista år i frihet, finge jag bestämma kan han gott dö bakom lås och bom..

Nja, är skeptisk till att han någonsin skulle klara ett liv i frihet. Han verkar mer än lovligt intresserad av småpojkar ännu så han har det nog bäst där han är. Undar just vad barnleksakerna gör i bakgrunden av den ena bilden....
Citera
2008-03-23, 19:45
  #3
Avstängd
Han sitter ju på rättpsyk och där kan man få sitta hela livet om läkarna tycker att du är för farlig för att släppas.
Citera
2008-03-23, 19:46
  #4
Medlem
tour_de_frances avatar
Jag tycker att han skall spendera sina sista år i fängelse, om han inte var kry när han våldtog och mördade denna pojke - vad säger då att han är det i nuläget?

Visserligen är 57 år en lång tid, men det är bra att visa att man kan sitta så länge. Kanske skrämmer bort eventuella förövare, kanske inte.
Citera
2008-03-23, 19:46
  #5
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itchy
Nja, är skeptisk till att någonsin skulle klara ett liv i frihet. Han verkar mer än lovligt intresserad av småpojkar ännu så han har det nog bäst där han är. Undar just vad barnleksakerna gör i bakgrunden av den ena bilden....

Håller med här, han verkar inte kunna behärska sig. Om man saknar sjukdomsinsikt ska man inte släppas fri. Visst han är gammal som gatan, men hur kul är det för barn att få en blottare på halsen, ev. ännu mer.
Citera
2008-03-23, 19:47
  #6
Medlem
Pu-g-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itchy
Nja, är skeptisk till att han någonsin skulle klara ett liv i frihet. Han verkar mer än lovligt intresserad av småpojkar ännu så han har det nog bäst där han är. Undar just vad barnleksakerna gör i bakgrunden av den ena bilden....

håller med ovanstående... har man suttit inne i 57 år så stannar man nog bäst där sista tiden av sitt liv också, dessutom så tycker jag att han hargjort sig skyldig till ett så grovt brott så att dödsstraff borde övervägas. inlåst på livstid som verkligen är livstid är det enklaste straffet för en sån person....
Citera
2008-03-23, 19:47
  #7
Medlem
itchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Han sitter ju på rättpsyk och där kan man få sitta hela livet om läkarna tycker att du är för farlig för att släppas.
Fast rättspsyk kan lika gärna få för sig att släppa ut folk beroende på dagsform, verkar det som. Mannen måste antingen gjort sig ovän med någon betydelsefull person eller så är han riktigt farlig...
Citera
2008-03-23, 19:48
  #8
Medlem
Cerwins avatar
-67 var 41 år sedan så jag är lite nyfiken på hur det kan bli 57 år?

EDIT: Läste hela artikeln nu.
__________________
Senast redigerad av Cerwin 2008-03-23 kl. 19:54.
Citera
2008-03-23, 19:49
  #9
Medlem
evolutes avatar
Är det bara jag som noterat vad som står på golvet i hans rum på psyket?
Citera
2008-03-23, 19:50
  #10
Moderator
Tystnads avatar
Han sitter på rättpsyk i Växjö ,och jag tror inte det finns någon i Växjö trakten som vill ha gubben på fri fot med tanke på vad han är .
Citera
2008-03-23, 19:51
  #11
Medlem
itchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Är det bara jag som noterat vad som står på golvet i hans rum på psyket?
Nejdå, såg också hans leksaker. Mysig farbror eller så kanske det ingår i hans terapi...
Citera
2008-03-23, 19:51
  #12
Medlem
Pu-g-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
-67 var 41 år sedan så jag är lite nyfiken på hur det kan bli 57 år?
han verkar ha suttit inne förr.. också då för något pedofiliskt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback