Citat:
Nu har man väl som vanligt pratat med folk efter dom röstat för att få en uppfattning.Självklart så är skälen individuella till varför man röstar ja eller nej och jag ogillar att generalisera.
Fast nu tycks det ju vara så att äldre och folk med lägre utbildning har röstat ut yngre och mer högutbildade ur EU. Det måste man väl kunna vara ärlig med ifall det är så?
Sen hoppas jag alla fattar att lång ifrån alla stämmer in i den bilden.
I övrigt delar jag din syn på det mesta och absolut angående att man ska ha svensk lön om man jobbar här m.m.
Om jag förstått saken rätt och även vad jag hört från brexit-förespråkande britter jag känner, så är det just att det kommer jävligt mycket folk från öststaterna(Polen) och jobbar för slavlöner, som folk från arbetarklassen retar sig på, då det konkurrerar ut inhemsk arbetskraft.
Fast nu tycks det ju vara så att äldre och folk med lägre utbildning har röstat ut yngre och mer högutbildade ur EU. Det måste man väl kunna vara ärlig med ifall det är så?
Sen hoppas jag alla fattar att lång ifrån alla stämmer in i den bilden.
I övrigt delar jag din syn på det mesta och absolut angående att man ska ha svensk lön om man jobbar här m.m.
Om jag förstått saken rätt och även vad jag hört från brexit-förespråkande britter jag känner, så är det just att det kommer jävligt mycket folk från öststaterna(Polen) och jobbar för slavlöner, som folk från arbetarklassen retar sig på, då det konkurrerar ut inhemsk arbetskraft.
Men att du är äldre eller inte har en högskoleutbildning innebär inte att du är mindre vetande eller insatt i politiken vilket media i princip säger...
Att tro att man kan avgöra en persons IQ beroende på hans utbildningslängd bevisar bara att man kanske inte har så hög IQ själv.
Att klara en lång utbildning handlar om motivation, studieteknik, bra minne och ekonomiska möjligheter att fullfölja utbildningen.
Själv har jag 12,5 års utbildning, detta innebär inte att jag är någon Albert Einstein utan att jag har lätt för att lära.
Vem som helst kan lära sig hantera en glödlampa, men vem som helst hade inte klarat att uppfinna glödlampan...det finns en betydlig skillnad på att forska fram något eller läsa in resultatet av forskningen och memorera det.
Det kan säkert stämma att äldre och folk med lägre utbildning i större utsträckning röstat för utträde, detta beror på att dom tror att detta skulle gynna dom inte på att dom är "korkade".
Skottarna(drygt 60%) röstade för att stanna...förmodligen för att dom är stora mottagare av bidrag från EU...skottarna är inte högutbildade eller rikare än vad engelsmän är generellt.
Att utmåla dom som röstat för utträde som lågutbildade(korkade losers) är jävligt fel...
] ha ökat valdeltagandet bland Brexit-anhängare/minskat bland Remain. Nu hetsar [