Citat:
Ursprungligen postat av
pungspark63
Är du en del av propagandamaskineriet eller är du bara korttänk och lättlurad?
Skälen till att stanna eller lämna, vara för eller emot invandring etc är många och högst individuella.
Nu vill propagandaapparaten förknippa dom som vill lämna med låg utbildning, låg intelligens, rasism och korttänkthet.
Precis vad vår media sysslat med när det gäller SD, alla som röstar på SD är lågpannade bönder med keps som dreglar snus och kör EPA-traktor...du vill väl inte vara en idiot så rösta på något annat.
Proggrörelsen och vänstern kidnappade på sin tid fredsrörelsen och gjorde den till "sin", var du för fred så var man vänster...för att ha pengar och önska fred funkar tydligen inte.
Idag svälter 40 miljoner människor på Afrikas horn, Sveriges hjälp är så liten att den knappt existerar...hade vi stängt gränsen 2015 och lagt pengarna där hade Sverige ensamt kunna lösa svälten.
I Sverige körs långtradare av rumäner och bulgarer, byggnadsarbetarna är från Polen och Baltikum och svenska bönder får bidrag för att inte odla mat när halva världen svälter...maten skall importeras från låglöneländer och tredje världen då detta blir billigare(läs större vinst för storföretagen)
I fattigare länder i Afrika har dom svårt att odla för att försörja sig själva, vid torka blir det svält.
Om dom stora företagen köper upp stora mängder i Afrika stiger priserna och lokalbefolkningen har inte råd att äta sig mätta utan får svälta.
Jag röstar inte SD eller V, är inte rasist och har jobbat drygt 2 år i Afrika i flyktingläger och krigszoner.
Jag är för demokrati och emot låglönesatsningar, jobbar du i Sverige skall man ha svensk lön och inga av tokliberaler bestämda slavlöner.
Min utbildning ligger på 12,5 år och min lön överstiger miljonen...jag är emot EU av ovan nämnda orsaker.
Du är verkar helt klart vara för EU, av vilken anledning och vad har du för utbildning och inkomst?
Självklart så är skälen individuella till varför man röstar ja eller nej och jag ogillar att generalisera.
Fast nu tycks det ju vara så att äldre och folk med lägre utbildning har röstat ut yngre och mer högutbildade ur EU. Det måste man väl kunna vara ärlig med ifall det är så?
Sen hoppas jag alla fattar att lång ifrån alla stämmer in i den bilden.
I övrigt delar jag din syn på det mesta och absolut angående att man ska ha svensk lön om man jobbar här m.m.
Om jag förstått saken rätt och även vad jag hört från brexit-förespråkande britter jag känner, så är det just att det kommer jävligt mycket folk från öststaterna(Polen) och jobbar för slavlöner, som folk från arbetarklassen retar sig på, då det konkurrerar ut inhemsk arbetskraft.