2016-06-26, 00:09
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Håller med om allt - jag är mycket imponerad över Britterna som stått emot alla påtryckningar om att stanna kvar. Det andra alternativet är att detta är en "folkomröstning" som redan var förutbestämd av eliten - bara oklart hur det ska vändas till deras fördel just nu. Jag hoppas verkligen inte det - svensk makt och media är i alla händelser totalt frustrerade över resultatet och alla mina grannar tror att slutet är nära. Hjärntvätt på hög nivå!

Rätt intressant hur flocken följer varandras åsikter, ingen är fritänkare längre utom ett fåtal och anledningen till att vi hamnat där vi är idag i kombination med att folk generellt idag är rätt dumma i skallen, åk bara till närmaste köplada fullt med folk
Citera
2016-06-26, 00:10
Medlem
Man kunde idag läsa att flera miljoner engelsmän ångrar att de röstade för en brexit.
Kan någon bekräfta att det stämmer?
Citera
2016-06-26, 00:29
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack
Finland

Överväger inte det, utan riksdagen måste debattera om ett medborgarinitiativ men den kommer att avslå det.
Citera
2016-06-26, 00:33
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daloon
Man kunde idag läsa att flera miljoner engelsmän ångrar att de röstade för en brexit.
Kan någon bekräfta att det stämmer?
Det låter ytterst märkligt att det skulle handla om miljoner. Varför skulle man ändra sin röst till motsatsen bara 24 timmar senare, är britterna besatta av borderline mån tro?
Nej, det är säkert dåliga förlorare som nu går ut i naiva och agendasättande media och påstår att nu när de ser konsekvenserna av Brexit ångrar de sig och vill ha en till folkomröstning. Man gör alltså allt för att skylla förlusten på högerextrema krafter som "lurade" dem att rösta Brexit, men i själva verket röstade de Bremain och kunde inte acceptera att de var i minoritet.
Citera
2016-06-26, 00:34
Medlem
Politice-Rectams avatar
Om galluper visar att globalistsidan vinner och oglobalisterna vinner är det inget konstigt med det. Och om globalisterna vinner är det alltid judens och elitens manipulation av omröstningen. Ni som är anti-EU, var resultatet i detta fall då för elitens fördel?
Citera
2016-06-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Om galluper visar att globalistsidan vinner och oglobalisterna vinner är det inget konstigt med det. Och om globalisterna vinner är det alltid judens och elitens manipulation av omröstningen. Ni som är anti-EU, var resultatet i detta fall då för elitens fördel?

Hur menar du nu????
undrar uppriktigt nyfiken
Citera
2016-06-26, 00:44
Medlem
Man tar ett kortare fall i ekonomin för att vinna flera generationers självständighet.
Inget svårt val.
Deras barn och deras barn kommer ha en ärlig chans att motarbeta islam utan EU.s doktrin och domstolar.
Sverige däremot ser ut att få det tufft...
Citera
2016-06-26, 00:54
Medlem
Innan var jag för EU och i teorin är jag det fortfarande.
Dock är det olämpligt att ha system som ger människor känslan att deras självbestämmande tas ifrån dem. Allt snack om MR (mänskliga rättigheter), man borde ha med autonomi också som en sådan sak människor strävar efter.Möjligheten att påverka de beslut som är avgörande för ens liv och välmående

Jag satt och mös när kommentatorn i SVT talade om att detta är en kollaps för EU-samarbetet. Detta är faktiskt det bästa som kunde hända. Den lilla ekonomiska nedgång det troligen innebär är inget jämfört med de påfrestningar som oreglerad invandring kan innebära.

Det är som att jämföra en familj med 8 barn med en familj med 2. Den med 8 barn har ju högre produktionsvärde, men också större risk för trångboddhet och mindre pengar per barn. Invandringsvurmare ser bara till produktionsvärdet och inte till människors välmående och människors behov av att känna att de har kontroll över sin tillvaro.

Grattis UK !! Ni går räddat er för ett tag framöver. Och ni har visat EU och kanske världen vad en politiskt bestämd oreglerad invandring kan resultera i.

Det måste vara varje lands rättighet att få bestämma över sina gränser. Hade inte EU tillåtit Sverige att ha gränskontroller hade vi också varit tvungna att lämna EU. Och om andra länder drabbas av massiv östeuropeisk invandring, som UK har, så kommer fler länder att börja lämna.

De ekonomiska problem det medför att lämna är för UK kraftigt överdriva. UK ger pengar till EU och betalar en massa i bidrag till invandrande östeuropéer. Jämfört med Sveriges ekonomiska svårigheter är UKs problem minimala. UKs bnp/capita har sjunkit relativt till andra länder under en lägre tid, och de har också sjunkit i olika välmåenderankingar. Nu har de möjlighet att bli bättre igen.

Frihandel är dock bra, och jag förstår inte varför man inte bara kan behålla detta. Både UK och EU tjänar ju på det. Detta var EUs ursprungliga idé och den de borde fokuserat på. EU har växt till att bli ett monster och jag är rädd att det kommer utvecklas till att bli som i Usa, där man har en grupp som röstar för större stat (demokrater) och en grupp som röstar för mindre (republikaner). Alla andra frågor är sekundära.

Folket har talat.
Folket kan inte ignoreras hur länge som helst.
Hade UK inte gjort detta nu så hade de varit fast för alltid.
Citera
2016-06-26, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Innan var jag för EU och i teorin är jag det fortfarande.
Dock är det olämpligt att ha system som ger människor känslan att deras självbestämmande tas ifrån dem. Allt snack om MR (mänskliga rättigheter), man borde ha med autonomi också som en sådan sak människor strävar efter.Möjligheten att påverka de beslut som är avgörande för ens liv och välmående

Jag satt och mös när kommentatorn i SVT talade om att detta är en kollaps för EU-samarbetet. Detta är faktiskt det bästa som kunde hända. Den lilla ekonomiska nedgång det troligen innebär är inget jämfört med de påfrestningar som oreglerad invandring kan innebära.

Det är som att jämföra en familj med 8 barn med en familj med 2. Den med 8 barn har ju högre produktionsvärde, men också större risk för trångboddhet och mindre pengar per barn. Invandringsvurmare ser bara till produktionsvärdet och inte till människors välmående och människors behov av att känna att de har kontroll över sin tillvaro.

Grattis UK !! Ni går räddat er för ett tag framöver. Och ni har visat EU och kanske världen vad en politiskt bestämd oreglerad invandring kan resultera i.

Det måste vara varje lands rättighet att få bestämma över sina gränser. Hade inte EU tillåtit Sverige att ha gränskontroller hade vi också varit tvungna att lämna EU. Och om andra länder drabbas av massiv östeuropeisk invandring, som UK har, så kommer fler länder att börja lämna.

De ekonomiska problem det medför att lämna är för UK kraftigt överdriva. UK ger pengar till EU och betalar en massa i bidrag till invandrande östeuropéer. Jämfört med Sveriges ekonomiska svårigheter är UKs problem minimala. UKs bnp/capita har sjunkit relativt till andra länder under en lägre tid, och de har också sjunkit i olika välmåenderankingar. Nu har de möjlighet att bli bättre igen.

Frihandel är dock bra, och jag förstår inte varför man inte bara kan behålla detta. Både UK och EU tjänar ju på det. Detta var EUs ursprungliga idé och den de borde fokuserat på. EU har växt till att bli ett monster och jag är rädd att det kommer utvecklas till att bli som i Usa, där man har en grupp som röstar för större stat (demokrater) och en grupp som röstar för mindre (republikaner). Alla andra frågor är sekundära.

Folket har talat.
Folket kan inte ignoreras hur länge som helst.
Hade UK inte gjort detta nu så hade de varit fast för alltid.

Väl talat! Låt oss hoppas att detta inte är någon slags del i elitens maktkonspiration. Vad händer nu konkret? Med exempelvis tiggarna? STÄNGER MAN GRÄNSERNA PÅ ROT NU?
Citera
2016-06-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Är du en del av propagandamaskineriet eller är du bara korttänk och lättlurad?
Skälen till att stanna eller lämna, vara för eller emot invandring etc är många och högst individuella.
Nu vill propagandaapparaten förknippa dom som vill lämna med låg utbildning, låg intelligens, rasism och korttänkthet.
Precis vad vår media sysslat med när det gäller SD, alla som röstar på SD är lågpannade bönder med keps som dreglar snus och kör EPA-traktor...du vill väl inte vara en idiot så rösta på något annat.
Proggrörelsen och vänstern kidnappade på sin tid fredsrörelsen och gjorde den till "sin", var du för fred så var man vänster...för att ha pengar och önska fred funkar tydligen inte.

Idag svälter 40 miljoner människor på Afrikas horn, Sveriges hjälp är så liten att den knappt existerar...hade vi stängt gränsen 2015 och lagt pengarna där hade Sverige ensamt kunna lösa svälten.
I Sverige körs långtradare av rumäner och bulgarer, byggnadsarbetarna är från Polen och Baltikum och svenska bönder får bidrag för att inte odla mat när halva världen svälter...maten skall importeras från låglöneländer och tredje världen då detta blir billigare(läs större vinst för storföretagen)
I fattigare länder i Afrika har dom svårt att odla för att försörja sig själva, vid torka blir det svält.
Om dom stora företagen köper upp stora mängder i Afrika stiger priserna och lokalbefolkningen har inte råd att äta sig mätta utan får svälta.

Jag röstar inte SD eller V, är inte rasist och har jobbat drygt 2 år i Afrika i flyktingläger och krigszoner.
Jag är för demokrati och emot låglönesatsningar, jobbar du i Sverige skall man ha svensk lön och inga av tokliberaler bestämda slavlöner.
Min utbildning ligger på 12,5 år och min lön överstiger miljonen...jag är emot EU av ovan nämnda orsaker.
Du är verkar helt klart vara för EU, av vilken anledning och vad har du för utbildning och inkomst?

Självklart så är skälen individuella till varför man röstar ja eller nej och jag ogillar att generalisera.
Fast nu tycks det ju vara så att äldre och folk med lägre utbildning har röstat ut yngre och mer högutbildade ur EU. Det måste man väl kunna vara ärlig med ifall det är så?
Sen hoppas jag alla fattar att lång ifrån alla stämmer in i den bilden.
I övrigt delar jag din syn på det mesta och absolut angående att man ska ha svensk lön om man jobbar här m.m.
Om jag förstått saken rätt och även vad jag hört från brexit-förespråkande britter jag känner, så är det just att det kommer jävligt mycket folk från öststaterna(Polen) och jobbar för slavlöner, som folk från arbetarklassen retar sig på, då det konkurrerar ut inhemsk arbetskraft.
Citera
2016-06-26, 01:06
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det låter ytterst märkligt att det skulle handla om miljoner. Varför skulle man ändra sin röst till motsatsen bara 24 timmar senare, är britterna besatta av borderline mån tro?
Nej, det är säkert dåliga förlorare som nu går ut i naiva och agendasättande media och påstår att nu när de ser konsekvenserna av Brexit ångrar de sig och vill ha en till folkomröstning. Man gör alltså allt för att skylla förlusten på högerextrema krafter som "lurade" dem att rösta Brexit, men i själva verket röstade de Bremain och kunde inte acceptera att de var i minoritet.
Lite lustigt det där med "högerextrema krafter", aftonbladet fick tag på en invandrare(svart) som förklarade att han röstat för utträde...motiveringen var att arbetarklassen fått det sämre efter inträdet i EU.
http://www.expressen.se/nyheter/svenskar-i-london-oroliga-efter-brexit/
Citat:
"Skolor och vård har blivit sämre, dom rika bryr sig inte dom sätter sina barn på privatskolor.
Vad spelar det för roll om en tysk bil ökar i pris med 15%, vi har inte råd att köpa någon ändå.
Vad gör det oss om bostadspriserna sjunker, då kanske vi har råd att köpa en bostad.
Blev detta ett brutalt uppvaknande för den lilla blonda kaviarkommunisten?
Motståndare till EU skall ju vara vita cis-män...högerextremister och nazister och inte arbetarklass.
Anhängare av EU är kaviarkommunister och storfinans/globalister...
I HBTQ/hipster/kaviarkommunistiska kretsar är arbetarklassen nazister...att vänstern och MP når över 4% spärren beror nog på en kvaddad svensk psykvård.
Citera
2016-06-26, 01:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Lite lustigt det där med "högerextrema krafter", aftonbladet fick tag på en invandrare(svart) som förklarade att han röstat för utträde...motiveringen var att arbetarklassen fått det sämre efter inträdet i EU.
http://www.expressen.se/nyheter/svenskar-i-london-oroliga-efter-brexit/
Ja, detta startar denna typiska kognitiva dissonans hos journalister. "En svart man som vill stänga gränserna? Det måste finnas en logisk förklaring till detta, högerextrema krafter måste ha lurat honom!"
Citat:
Blev detta ett brutalt uppvaknande för den lilla blonda kaviarkommunisten?
Motståndare till EU skall ju vara vita cis-män...högerextremister och nazister och inte arbetarklass.
Anhängare av EU är kaviarkommunister och storfinans/globalister...
I HBTQ/hipster/kaviarkommunistiska kretsar är arbetarklassen nazister...att vänstern och MP når över 4% spärren beror nog på en kvaddad svensk psykvård.
Jag hörde någonstans att 30% av Labour-anhängare röstade på Brexit, så nu har journalister lite svårt att skylla Brexit på enbart högerextrema krafter.

Det är en fantastiskt tid vi lever i! Journalisters huvuden imploderar och européerna tar tillbaka sina länder från monstret i Bryssel.
Senast redigerad av Libertarismus 2016-06-26 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in