Citat:
Ursprungligen postat av
Rempo
Hur farligt är egentligen Fentanyl? Jag tar ca 7-8 akrylfentanyl 0.75 mg tabbar varje dag sedan cirka en månad. Tidigare körde jag tramadol ca 600-700 mg per dygn, men lyckades inte få tag på det längre. Det lär dock inte vara lika farligt. Efter en trafikolycka för många år sen lider jag av svår värk i kroppen som ständigt förvärras och den hjälp jag får genom sjukvården räcker inte på långa vägar. Jag skulle aldrig injicera eller så, jag fördelar de 7-8 tabbarna ganska jämt, ibland tar jag
1 1/2 och jag sväljer dem alltså som vanlig medicin. Hör överallt hur livsfarligt fentanyl är och Prince dog ju tydligen av det. Även de jag köper av varnar för det. Har dock hittills bara mått bra. Ett liv utan smärtstillande för min del är inte värt att leva.
En bekant till mig var minuter från att dö senast han tog akrylfentanyl (från RC24, eller vad sidan heter). Enligt vad han berättade så hade han konsumerat en flaska tidigare utan problem, men den här gången som han blev medvetslös och slutade andas så tog han, enligt vad han sade, enbart två sprayer. Dagen innan hade han också gjort samma sak; då hann han dock inte sluta andas helt innan ambulans blev tillkallad. När jag hällde ut skiten var flaskan nästan full, så jag tvivlar på att han kan ha tagit mycket mer än 2 sprayer gånger 2 dagar.
I övrigt hade han sin normala dos benzo i sig, vilket han har tagit under många år.