2016-06-19, 12:38
Medlem
Tjabba. Knyckte ett Fentanyl Ratiopharm 50mkg plåster av morsan och har precis satt på mig det.
När borde jag känna av något? Har läst runt lite men har inte fått en klar uppfattning... vissa säger att dem känner efter ett dygn och vissa säger efter en timme osv. Kommer jag klara av att jobba imorgon?

Edit: borde jag klippt o tuggat det istället? kommer inte röka eller skjuta skiten
Senast redigerad av gamlav 2016-06-19 kl. 12:42.
Citera
2016-06-20, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gamlav
Tjabba. Knyckte ett Fentanyl Ratiopharm 50mkg plåster av morsan och har precis satt på mig det.
När borde jag känna av något? Har läst runt lite men har inte fått en klar uppfattning... vissa säger att dem känner efter ett dygn och vissa säger efter en timme osv. Kommer jag klara av att jobba imorgon?

Edit: borde jag klippt o tuggat det istället? kommer inte röka eller skjuta skiten

Uppdatera. Blev du bäng?
Citera
2016-06-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Uppdatera. Blev du bäng?

om han nu inte dog... nä de tror jag inte men endå vi vet ju ej vad han hade i kroppen när han satte på sig det. och var det alkohol eller bens eller nått som pillar på gaba receptorerna så är risken hög att han inte han ta av sig plåstret i tid :/

dessutom sista inloggning igår strax efter han skrev de meddelandet
Citera
2016-06-20, 23:50
Medlem
Hur farligt är egentligen Fentanyl? Jag tar ca 7-8 akrylfentanyl 0.75 mg tabbar varje dag sedan cirka en månad. Tidigare körde jag tramadol ca 600-700 mg per dygn, men lyckades inte få tag på det längre. Det lär dock inte vara lika farligt. Efter en trafikolycka för många år sen lider jag av svår värk i kroppen som ständigt förvärras och den hjälp jag får genom sjukvården räcker inte på långa vägar. Jag skulle aldrig injicera eller så, jag fördelar de 7-8 tabbarna ganska jämt, ibland tar jag
1 1/2 och jag sväljer dem alltså som vanlig medicin. Hör överallt hur livsfarligt fentanyl är och Prince dog ju tydligen av det. Även de jag köper av varnar för det. Har dock hittills bara mått bra. Ett liv utan smärtstillande för min del är inte värt att leva.
Citera
2016-07-01, 10:14
Medlem
Doleos avatar
Livsfarlig drogspray säljs lagligt på nätet

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/livsfarlig-drogspray-saljs-lagligt-pa-natet
Citat:
Nu går polisen ut och varnar för en variant av Fentanyl som sprayas i näsan och som säljs helt lagligt på nätet. Bara det senaste året har enligt polisen minst 130 personer dött när de missbrukat smärtlindringsmedicinen.
Jag undrar vilken sorts variant av Fentanyl som de syftar på, flaskan på bilden liknar den Akrylfentanyl som RC24 säljer.
Senast redigerad av Doleo 2016-07-01 kl. 10:19. Anledning: Edit
Citera
2016-07-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo

Jag undrar vilken sorts variant av Fentanyl som de syftar på, flaskan på bilden liknar den Akrylfentanyl som RC24 säljer.

Eftersom den är laglig kan vi nog utgå från att det är akrylfentanyl. I dödssiffran ingår nog alla varianter inkl fentanyl självt.
Citera
2016-07-01, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
om han nu inte dog... nä de tror jag inte men endå vi vet ju ej vad han hade i kroppen när han satte på sig det. och var det alkohol eller bens eller nått som pillar på gaba receptorerna så är risken hög att han inte han ta av sig plåstret i tid :/

dessutom sista inloggning igår strax efter han skrev de meddelandet

Ingen aktivitet sedan det inlägget.. Vila i frid.
Citera
2016-07-01, 23:07
Medlem
Enegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo

Vad är skillnaden på Fentanyl och Akrylfentanyl? Varför är den ena olaglig men inte den andra?
Citera
2016-07-02, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eneg
Vad är skillnaden på Fentanyl och Akrylfentanyl? Varför är den ena olaglig men inte den andra?

Gör man en liten ändring på molekylen så räknas det som en ny substans. Titta på länken så förstår du hur liten skillnad det kan vara. https://www.unodc.org/LSS/Announcement/Details/62499db1-e8c9-4515-a28c-50bbcbff658b Effekten och farligheten är dock fortfarande väldigt lik. Vissa analoger är lite svagare och andra är starkare. För akrylen är troligen den största skillnaden att den förmodligen är mer cancerframkallande. Svårt att veta med ett helt oprövat preparat. Vad du sen egentligen får i flaskan när du beställer har du heller ingen aning om då de svenska återförsäljarna inte labbtestar det de säljer. Både fentanyl och akrylfentanyl tillverkas av samma kineser och de har inte alltid koll/bryr sig om vilken påse de slevar upp ur.

Varför är akrylen då laglig? Helt enkelt för att alla nya substanser måste utredas och sedan föras upp på narkotikalistan efter beslut av regeringen. Denna process tar minst ett halvår.
Citera
2016-07-02, 10:25
Medlem
Enegs avatar
Trodde mer Akrylen var var en variant av Piperanilider som t.ex. Sufentanil är. Att det är cancerframkallande var ju inget bra. Tanken jag hade är att om man tar små doser kan man då ha det som ett lätt smärtlindrande? Att det är lagligt är ju en stor fördel. Finns trots allt föredelar men den korrupta sosse-byråkratin.
Citat:
Piperanilider: Fentanyl · Alfentanil · Sufentanil · Remifentanil · Karfentanil · Ketobemidon

Sufentanil, summaformel C22H30N2O2S, är ett smärtstillande preparat som tillhör gruppen opioider. Sufentanil blev syntetiserat vid Janssen Pharmaceutica 1974.

Preparatet är ungefär 5 till 10 gånger mer potent än fentanyl och används främst på sjukhus vid svåra smärttillstånd där läkare kan övervaka patienten då preparatet kan orsaka andningsdepression vid för höga doser. Sufentanilplåster är för närvarande under forskning för att kunna användas vid kronisk smärta. Detta har fördelen över fentanylplåster att man bara behöver applicera plåstret en gång per vecka. källa
Senast redigerad av Eneg 2016-07-02 kl. 10:29.
Citera
2016-07-04, 00:37
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rempo
Hur farligt är egentligen Fentanyl? Jag tar ca 7-8 akrylfentanyl 0.75 mg tabbar varje dag sedan cirka en månad. Tidigare körde jag tramadol ca 600-700 mg per dygn, men lyckades inte få tag på det längre. Det lär dock inte vara lika farligt. Efter en trafikolycka för många år sen lider jag av svår värk i kroppen som ständigt förvärras och den hjälp jag får genom sjukvården räcker inte på långa vägar. Jag skulle aldrig injicera eller så, jag fördelar de 7-8 tabbarna ganska jämt, ibland tar jag
1 1/2 och jag sväljer dem alltså som vanlig medicin. Hör överallt hur livsfarligt fentanyl är och Prince dog ju tydligen av det. Även de jag köper av varnar för det. Har dock hittills bara mått bra. Ett liv utan smärtstillande för min del är inte värt att leva.

En bekant till mig var minuter från att dö senast han tog akrylfentanyl (från RC24, eller vad sidan heter). Enligt vad han berättade så hade han konsumerat en flaska tidigare utan problem, men den här gången som han blev medvetslös och slutade andas så tog han, enligt vad han sade, enbart två sprayer. Dagen innan hade han också gjort samma sak; då hann han dock inte sluta andas helt innan ambulans blev tillkallad. När jag hällde ut skiten var flaskan nästan full, så jag tvivlar på att han kan ha tagit mycket mer än 2 sprayer gånger 2 dagar.

I övrigt hade han sin normala dos benzo i sig, vilket han har tagit under många år.
Citera
2016-07-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
En bekant till mig var minuter från att dö senast han tog akrylfentanyl (från RC24, eller vad sidan heter). Enligt vad han berättade så hade han konsumerat en flaska tidigare utan problem, men den här gången som han blev medvetslös och slutade andas så tog han, enligt vad han sade, enbart två sprayer. Dagen innan hade han också gjort samma sak; då hann han dock inte sluta andas helt innan ambulans blev tillkallad. När jag hällde ut skiten var flaskan nästan full, så jag tvivlar på att han kan ha tagit mycket mer än 2 sprayer gånger 2 dagar.

I övrigt hade han sin normala dos benzo i sig, vilket han har tagit under många år.

Ursäkt om detta låter okänsligt men din kompis är ju uppenbart en idiot. om han dag 1 drar i sig 2 sprut och nästan dör med ambulans etc.. varför i helvete drar han i sig lika mycket dagen efter? din kompis är ett pucko och det är ingenting fel på fentanylet han tog utan problemet ligger i hans bristande respekt gentemot substansen och uppenbarligen bristen på IQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in