2016-05-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen-90
Gillade inte alls Fentanyl IV, gav ingen kick överhuvudtaget, inte alls som heroin.. inte som Dolcontin heller.

Men det är bara Heroin som har kickat för mig, och det är huvuddrogern och kommer alltid så förbli.
Nej fentanyl intravenöst är bara slöseri och kommer med enorma risker att överdosera.
Går inte jämnföra med traditionella opiater som morfin och heroin, kommer inte i närheten.

Fentanyl ska rökas enligt mig, det är där den har bäst och skönast effekt men det är ju som någon myntat för länge sedan "opioid crack" eller "the crack of opioids" och det stämmer så bra.
Men sedan har jag en förkärlek till att röka/jaga drake efter alla dessa år av MDPV/MDPV-analog rökande.

Citat:
Ursprungligen postat av kristieee96
finns något som säljs som är nässpray fast fentanyl, någon som har testat detta?
Du tänker antagligen på Acryl Fentanyl som är lagligt just nu.
Det är en analog av fentanyl men har i princip samma stuk av rus, det skiljer lite mot apoteks fentanyl men grundruset är detsamma.
Jag har provat ett antal fentanyl analoger och sitter i detta nuet med en sådan flaska näspray och håller abstinensen i schack.

Något speciellt du undrar över?
Senast redigerad av Lee Sterling 2016-05-18 kl. 00:21.
Citera
2016-05-18, 17:03
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristieee96
finns något som säljs som är nässpray fast fentanyl, någon som har testat detta?

Ta inte illa upp men är du född 96 alltså 20 bast och inte vet vad är så kommer du säkert ta en OD, skippa skiten...ett råd från en som håll på i ca 20 år men när jag började så visste man ju innerst inne vad det skulle sluta men man lyssnade inte på någon fast man såg hur det hade gått och gick för de som redan hade börjat.

Ta hand om er.
Citera
2016-05-20, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Nej fentanyl intravenöst är bara slöseri och kommer med enorma risker att överdosera.
Går inte jämnföra med traditionella opiater som morfin och heroin, kommer inte i närheten.

Fentanyl ska rökas enligt mig, det är där den har bäst och skönast effekt men det är ju som någon myntat för länge sedan "opioid crack" eller "the crack of opioids" och det stämmer så bra.
Men sedan har jag en förkärlek till att röka/jaga drake efter alla dessa år av MDPV/MDPV-analog rökande.

Du tänker antagligen på Acryl Fentanyl som är lagligt just nu.
Det är en analog av fentanyl men har i princip samma stuk av rus, det skiljer lite mot apoteks fentanyl men grundruset är detsamma.
Jag har provat ett antal fentanyl analoger och sitter i detta nuet med en sådan flaska näspray och håller abstinensen i schack.

Något speciellt du undrar över?

Har tagit subutex under några dagar och sista dosen igår vid 16 tiden, för jag visste jag skulle få jonk idag. Slog i mig en panna förut och det kickade inte på på samma sätt, men när jag väntat 24 timmar , alltså om cirka 4 timmar, så kommer det nog kicka,

Blockerar Fentanyl heroin någonting? Alltså, kan jag ta pyttelite fentanyl och tugga på och sedan få full effekt när jag pangar i mig en firre?
Citera
2016-05-20, 14:36
Bannlyst
Vill ha svar på en fråga snabbt, då jag gärna vill kunna må fint ikvölll

Kan jag ta Fentanyl utan att det blockerar Heroin imorgon/ikväll? Kanske blir en liten firre ikväll för att känna på kicken, för jag har tagit 2-3 firrar redan, och effekt har jag fått, men inte denna GUDOMLIGA kicken man får.. Och jag har tagit H efter sub efter 24 timmar med BRA kick, och nu har det gått 23 timmar, och IMORGON vet jag att et kommr kicka på, men har ett halft 50mcg plåster som jag gärna vill tugga på.. Ska ändå inte spara det.
Senast redigerad av Tjejen-90 2016-05-20 kl. 14:47.
Citera
2016-05-24, 14:08
Medlem
zAEBBEs avatar
Hej, har typ ett 75ug matrifen fentanyl som jag köpte igår, provade tugga hände inget, har klippt i det, vågar jag ta resten som är kvar och sätta på kroppen? käkade en 2mg x imorse vid 7 tiden ungefär. har erfarenhet av sub och tram/tradd sedan tidigare och dem senaste veckorna också mvh
Citera
2016-06-02, 20:41
Medlem
mztrs avatar
En snabb koll, fick precis ett hörn utav ett "fentanylplåster" som hade grön film och baksidan var utav tyg. Rör inte skiten fören jag har någon aning om vad det öht. är. Någon som har nån idé?
Citera
2016-06-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFentanyl
Ett ytterst gott skäl till en FAQ!!

Hej alla! Jag har brukat fentanyl i två år utan överdos. Är dock förmodligen väldigt beroende av detta o har ej ens vågat sluta då jag läst att man kan få hemska abstinens symtom som i värsta fall kan vara livsfarligt. En bekant sa att buprenorfin kan trigga hemska abstinens symtom om man tar detta när man har fentanyl kvAr i kroppen. Stämmer detta eller är det inte bara för herounister man kan få detta?! Subutex som är buprenorfin vet jag att man kan få abstinens av om man tar det med heroin i kroppen, men fentanyl är ju en syntetisk opiat o inte samma som fentanyl. Önskar verkligen få svar på detta!!! Mvh
Citera
2016-06-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mztr
En snabb koll, fick precis ett hörn utav ett "fentanylplåster" som hade grön film och baksidan var utav tyg. Rör inte skiten fören jag har någon aning om vad det öht. är. Någon som har nån idé?

Det låter snarare som norspan o inte fentanyl...
Citera
2016-06-04, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjompisen93
Hej alla! Jag har brukat fentanyl i två år utan överdos. Är dock förmodligen väldigt beroende av detta o har ej ens vågat sluta då jag läst att man kan få hemska abstinens symtom som i värsta fall kan vara livsfarligt. En bekant sa att buprenorfin kan trigga hemska abstinens symtom om man tar detta när man har fentanyl kvAr i kroppen. Stämmer detta eller är det inte bara för herounister man kan få detta?! Subutex som är buprenorfin vet jag att man kan få abstinens av om man tar det med heroin i kroppen, men fentanyl är ju en syntetisk opiat o inte samma som fentanyl. Önskar verkligen få svar på detta!!! Mvh
Jo Subutex och Suboxone triggar igång abstinens om du är beroende och har fentanyl i kroppen.

Fentanyl abstinens är annorlunda.. om jag ska jämnföra mot andra opioider. Det är intensivt men jag kan fortfarande få i mig mat men jag blir riktigt dum i huvudet känner jag under den akuta abstinensfasen.
Citera
2016-06-05, 12:03
Medlem
Citat:
Jo Subutex och Suboxone triggar igång abstinens om du är beroende och har fentanyl i kroppen.

Fentanyl abstinens är annorlunda.. om jag ska jämnföra mot andra opioider. Det är intensivt men jag kan fortfarande få i mig mat men jag blir riktigt dum i huvudet känner jag under den akuta abstinensfasen.

Men är det samma med akryl fentanyl?? Blir man abstinent av buprenorfin även om man kör akryl fentanyl?
Citera
2016-06-06, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjompisen93
Men är det samma med akryl fentanyl?? Blir man abstinent av buprenorfin även om man kör akryl fentanyl?
Jag vågar inte svara på det då jag personligen inte har provat och har inte diskuterat det med någon specifikt.
Men på Acetyl Fentanyl fick jag iaf abstinens när jag drog i min lite Suboxone. Torde vara detsamma med Acryl men som sagt.. vågar inte svara ja eller nej utan att vara säker.
Citera
2016-06-06, 17:15
Medlem
Citat:
Jag vågar inte svara på det då jag personligen inte har provat och har inte diskuterat det med någon specifikt.
Men på Acetyl Fentanyl fick jag iaf abstinens när jag drog i min lite Suboxone. Torde vara detsamma med Acryl men som sagt.. vågar inte svara ja eller nej utan att vara säker.

Nån som vet?? Jag sitter o har akut at av fentanyl, endast haft acryl fentanyl då min kran är bortrest. Har norspan plåster hemma det är allt. Ska jag våga tugga det eller blir det värre at??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in