2017-08-25, 10:18
Medlem
lääz_kellys avatar
Någon som har erfarenhet av Levipharm's Fentanyl?

Fick en känsla av att de inte smälter lika bra under tungan som t.ex Sandoz.
Citera
2017-08-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Jag men tänk dig hur skönt det är att tända av från meta sen. Men visst, det kräver jäkligt mycket disciplin (som jag själv ofta saknar) och ibland måste man vara funktionell, på jobb tex, och då måste man skjuta upp skiten.

Gissar iaf att ta det på en vecka kommer att kräva minst lidande.

Ett tips: alla vet att endorfinerna man får av träning hjäper ganska mycket i dessa fall, men ingen eller få pallar börja träna när man redan är dålig, så en smart grej är att försöka börja träna lite lätt INNAN man tänder av. Det gör STOR skillnad, nästan som att ta en svag opiat. Du kanske redan tränar dock. Jag skulle iaf aldrig pallat gå igenom mina små ATs utan min träning.

Ja, det är verkligen svårt att få allt runtomkring att fungera..Ingen i min närhet som vet om detta heller o har hemmavarande barn..

Tar nu små ynka bitar fenta o knappt en halv kork meta. Till veckan blir det bara meta för att minska den dosen rätt snabbt.. Kommer inte klara tidsplanen men får väl ta några extra dagar 😐 Går med "lite" at hela tiden, vill bara klara det här men är så rädd!! Ångesten är ju heller inte direkt kul..

Träningen låter som ett bra tips, styrketräning eller vad tränar du?
Har tränat tidigare men inte nu på ett bra tag.. har kronisk värk så därför lite svårt att hålla det rullande..

Alla dessa år med dessa plåster, va fan har jag gjort😞
Citera
2017-08-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misslyckad70
Ja, det är verkligen svårt att få allt runtomkring att fungera..Ingen i min närhet som vet om detta heller o har hemmavarande barn..

Tar nu små ynka bitar fenta o knappt en halv kork meta. Till veckan blir det bara meta för att minska den dosen rätt snabbt.. Kommer inte klara tidsplanen men får väl ta några extra dagar 😐 Går med "lite" at hela tiden, vill bara klara det här men är så rädd!! Ångesten är ju heller inte direkt kul..

Har tränat tidigare men inte nu på ett bra tag.. har kronisk värk så därför lite svårt att hålla det rullande..

Lycka till. Men som jag ser det så kommer ju inte metadonet att göra annat än att skjuta upp abstinensen och inte lindra den på något sätt heller. När man klarat den där första veckan och börjar känna sig bättre så känner man sig i alla fall väldigt stolt och stark. Träning lär man nog få vänta med ett tag, känner mig alltid extremt trött och tung i kroppen i månader efteråt och bara att gå i trappor är ansträngande.
Citera
2017-08-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powddder
Lycka till. Men som jag ser det så kommer ju inte metadonet att göra annat än att skjuta upp abstinensen och inte lindra den på något sätt heller. När man klarat den där första veckan och börjar känna sig bättre så känner man sig i alla fall väldigt stolt och stark. Träning lär man nog få vänta med ett tag, känner mig alltid extremt trött och tung i kroppen i månader efteråt och bara att gå i trappor är ansträngande.

Ok, jag har undvikit nu att ta meta.. klipper löjligt små bitar av Fentat... Lyssnar på er o får väl ta smällen om inte det här funkar..
Tack för era svar!🦋
Citera
2017-08-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ok, jag har undvikit nu att ta meta.. klipper löjligt små bitar av Fentat... Lyssnar på er o får väl ta smällen om inte det här funkar..
Tack för era svar!🦋

Lycka till! Kolla gärna min tråd på drogrehab, powder skriver där också.
Citera
2017-08-31, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Lycka till! Kolla gärna min tråd på drogrehab, powder skriver där också.
Här på Flashback?
Går åt hel... det här!! Tagit meta för en stund sen.. föll 😞
Citera
2017-08-31, 15:22
Medlem
Citat:
Här på Flashback?
Går åt hel... det här!! Tagit meta för en stund sen.. föll 😞

Har du sökt läkarhjälp? gör det om du inte klarar själv
Citera
2017-09-06, 17:21
Medlem
Citat:

Abstinens från fentanyl är bland det hemskaste som finns, jag skulle aldrig klara av att dessutom ha barn att sörja för, hur klarar du det? Antar att det inte är småbarn dock. Man vill ju inte att folk ska veta, men det kan också vara otroligt skönt att dela sina svårigheter med någon och få lite hjälp med småsaker som blir svåra att klara av, föräldrar o.s.v. vill man absolut inte ska få reda på något, men det är lättare med vänner, särskilt om de också haft problem med missbruk. Man klarar ju knappt ta hand om sig själv utan jag blir alltid totalt sängliggande, klarar inte ens att stå upp någon längre tid. Har hänt att jag inte druckit på 3-4 dagar bara för att jag inte klarat ta mig till köket, men inte känt mig törstig eller hungrig ändå, äta klarar jag absolut inte av. Spyr konstant ändå så det skulle komma upp igen inom max 10 minuter. Sist jag hade abstinens i några dagar och blev frisk igen efter en ny dos så satt det rätt fint med en pizza och ett par cola efter 3-4 dagar utan vatten och 5 dagar utan mat, aldrig ätit något som varit så gott och det märktes att kroppen blev väldigt glad av att få lite mat.
Senast redigerad av powddder 2017-09-06 kl. 17:25.
Citera
2017-09-22, 17:33
Medlem
Citat:
Hej

Får jag fråga hur det gick för dig?
Ska själv ge mig in i kampen o denna gång för alltid.. har jag tänkt!!

Jag har 1 st 75 plåster o nästan 2 burkar metadon.. Vill du eller någon annan ge mig tips, tar jag tacksamt emot det!

🦋
Jag var så dum att jag åkte på semester och slutade tvärt efter ca 6 månaders missbruk. . Det slutade med att jag hamnade på beroendeakuten 65 mil hemifrån med skyhögt blodtryck och kramper. Då var det dags att krypa till korset och be om hjälp. Låg inne en vecka, sen har jag genomgått 2 månaders avgiftning med hjälp av norspanplåster och i början var det ett helvete! Nu är jag fri från plåster om en vecka och ska klara mig utan substitut. Det känns som att det kommer att gå bra, jag är väldigt motiverad och jag inser att det här var min sista chans. Kroppen värker fortfarande och jag har svårt att sova, men för övrigt känner jag mig som mitt "gamla jag" igen.
Citera
2017-09-23, 19:39
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powddder
Abstinens från fentanyl är bland det hemskaste som finns, jag skulle aldrig klara av att dessutom ha barn att sörja för, hur klarar du det? Antar att det inte är småbarn dock. Man vill ju inte att folk ska veta, men det kan också vara otroligt skönt att dela sina svårigheter med någon och få lite hjälp med småsaker som blir svåra att klara av, föräldrar o.s.v. vill man absolut inte ska få reda på något, men det är lättare med vänner, särskilt om de också haft problem med missbruk. Man klarar ju knappt ta hand om sig själv utan jag blir alltid totalt sängliggande, klarar inte ens att stå upp någon längre tid. Har hänt att jag inte druckit på 3-4 dagar bara för att jag inte klarat ta mig till köket, men inte känt mig törstig eller hungrig ändå, äta klarar jag absolut inte av. Spyr konstant ändå så det skulle komma upp igen inom max 10 minuter. Sist jag hade abstinens i några dagar och blev frisk igen efter en ny dos så satt det rätt fint med en pizza och ett par cola efter 3-4 dagar utan vatten och 5 dagar utan mat, aldrig ätit något som varit så gott och det märktes att kroppen blev väldigt glad av att få lite mat.

Du har så rätt! När man svultit sig själv under 3-5 dagar, sen får ett plåster under tungan eller någon annan snabbverkande opiat, åsse käk på det.. Åh, det går inte att beskriva känslan. Som att (inte för att jag gjort det, men) legat på dödsbädden á HIV till att hamna i himlen frisk som en nötkärna.
Citera
2017-10-03, 02:51
Medlem
Hej. Jag har ett problem.

Har varit beroende av sub i 4 år, klarade tre månader efter en avgiftning för ett år sen men föll dit igen. Så jag skulle göra en till avgiftning hemma men hade problem att få tag på sub sista månaden innan min långledighet från jobbet och testade den lagliga rc fentan från internet 4me Maf(cyklopropylfentanyl, Hydrochloride) .

Har använt i ca två månader varav sista i tre veckor helt utan sub. En sprej innehåller 80mg/10 ml och jag har använt för mkt sista tiden, ca 1 sprej på tre dagar.

Jag har ungefär en månad sen ska jag börja jobba igen.Kan förlänga 2 veckor. Går det att trappa ner på fentanylen snabbt i en vecka,sen köra subutex i fyra dagar (4mg,4,2,2) och klara det. Har problem att skriva med mitt tangentbord samt stukad hand men min prioriterade fråga är Hur hård är en avgiftning på ett kortvarigt men intensivt fentabruk samt om det är en bra ide att gå från fentan efter en veckas nedtr till suben .
mvh
Senast redigerad av newoldmember 2017-10-03 kl. 03:07.
Citera
2017-10-15, 08:09
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newoldmember
Hej. Jag har ett problem.

Har varit beroende av sub i 4 år, klarade tre månader efter en avgiftning för ett år sen men föll dit igen. Så jag skulle göra en till avgiftning hemma men hade problem att få tag på sub sista månaden innan min långledighet från jobbet och testade den lagliga rc fentan från internet 4me Maf(cyklopropylfentanyl, Hydrochloride) .

Har använt i ca två månader varav sista i tre veckor helt utan sub. En sprej innehåller 80mg/10 ml och jag har använt för mkt sista tiden, ca 1 sprej på tre dagar.

Jag har ungefär en månad sen ska jag börja jobba igen.Kan förlänga 2 veckor. Går det att trappa ner på fentanylen snabbt i en vecka,sen köra subutex i fyra dagar (4mg,4,2,2) och klara det. Har problem att skriva med mitt tangentbord samt stukad hand men min prioriterade fråga är Hur hård är en avgiftning på ett kortvarigt men intensivt fentabruk samt om det är en bra ide att gå från fentan efter en veckas nedtr till suben .
mvh

Fentanyl har kort halveringstid så at:n är kort men hård. Skulle skippa suben då den bara förlänger at:n. Det svåra kommer dock efter att du klarat abstinensen och suget börjar komma. Se till att undvika fällan som så gärna infinner sig, att man känner att nu har jag ju gått av och varit utan ett tag så nu kan jag ju ta en gång på helgen och så, det är den värsta faran för man måste inse att man är en missbrukare och har beroendepersonlighet och kan inte ta bara nån gång ibland. Det slutar alltid med att man igen sitter där med svarte Petter i sin hand och det går inte att kombinera ett missbruk med ett normalt liv så som med jobb osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in