Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2016-06-19, 12:05
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Hej.

Jag har ett videoalbum på YouTube där jag laddat ner mina animerade Blenderprojekt där jag har 30-40 nerladdade filmer ligger.

Helt plötsligt kan jag inte logga in på YouTube längre. När jag klickar på "Logga in" så hoppar sidan till någon micro-sekund men inget inloggningsfönster dyker upp. Jag kommer helt enkelt inte in på YouTube:s kontosida (Inloggning) Jag har inloggningsuppgifterna uppskrivna som inte spelar någon roll eftersom inget inloggningsfönster dyker upp att skriva in uppgifterna på.

Jag hittade en mailadress till Google men som ni vet fick jag ett mailsvar på engelska om att dom absolut inte kan svara på all mail utan hänvisade till deras 600 supportsidor som inte hjälpernågonting alls.

Jag vet att Google och YouTube är samma företag och borde använda samma inloggningsuppgifter. På Google kan jag logga in men inte till mitt YouTubekonto.

Man kan ju ha spärrat/blockerat kontot, men jag vet inte varför dom skulle gjort det i så fall.
Mina Blender projekt är så rumsrena dom kan bli.
Jag behöver få kontakt med någon Admin som kan låsa upp någon spärr eller vad det kan vara.

Att registera nytt konto hjälper mig inte att komma åt mitt gamla videoalbum.

Det sjuka är att jag bor i samma kvarter som Svenska Google har sitt kontor men där är det igenbommat som på försvarsstaben. Ej heller någon ringklocka, ej heller någon mailadress att nå dem på.

Hur har ni gjort för att få tillgång till era konton på YouTube när det inte går att logga in på dom.

Tack.
Har du provat att göra en sökning på ditt YouTube namn, då ser du om kanalen finns kvar?
Citera
2016-06-19, 12:06
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Om du inte ens tillåts skriva in uppgifterna, låter det inte som kontot är spärrat, utan att det är något annat som spökar.

Prova med en annan webbläsare. Alternativt kolla om webbläsaren blockerar skripts. Ett vanligt tillägg för detta är noscript, som du känner igen på ett blått s inne i en vit cirkel. Klicka på s:et och välj "tillåt youtube.com" alternativt "tillåt skript globalt (farligt)".

Tack det låter intressant och är helt nytt för mig. Cirkeln med blått S har jag sett överallt men aldrig använt det förmodligen för att jag inte vetat vad/när man använder detta. Jag trodde det var ikonen över trademark.

Jag gick in för säkerhets skull på Safari Inställningar men där fanns ingenting om scripts.

Jag har bifogat en skärmdump på första sidan av YouTube med några pilar.

1.
På två olika ställen ser du inloggningsrutor (A) som inte tycks ha har med varandra att göra märkte jag när jag klickade på dom och det händer ingenting när jag klickar på dom.
2.
I änden av pil (B ) ser du "Ladda upp" rutan, den öppnar sig inte heller när jag klickar på den.

3.

Det intressanta för mig är var någonstans borde jag hitta vita cirkeln med blått S Jag letar febrilt men ser ingen. Var hittar jag den.

https://s26.postimg.org/xy925q0c9/You_Tube.png

Tack.
Citera
2016-06-19, 12:37
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Har du provat att göra en sökning på ditt YouTube namn, då ser du om kanalen finns kvar?

Jo självklart började jag med att googla på mitt YouTube namn men där fick jag ingen träff. Så nu testade jag med ett annat videoalbum på YouTube med ett annat namn och fick träff, men det går heller inte att logga in eller ladda ner på märkte jag. Goggle verkar ha portat mig från att ladda ner och lagra på deras YouTube. Varför kan man ju undra.
Citera
2016-06-19, 12:46
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Jo självklart började jag med att googla på mitt YouTube namn men där fick jag ingen träff. Så nu testade jag med ett annat videoalbum på YouTube med ett annat namn och fick träff, men det går heller inte att logga in eller ladda ner på märkte jag. Goggle verkar ha portat mig från att ladda ner och lagra på deras YouTube. Varför kan man ju undra.
Det kan vara NoScript som spökar.

Prova detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Om du inte ens tillåts skriva in uppgifterna, låter det inte som kontot är spärrat, utan att det är något annat som spökar.

Prova med en annan webbläsare. Alternativt kolla om webbläsaren blockerar skripts. Ett vanligt tillägg för detta är noscript, som du känner igen på ett blått s inne i en vit cirkel. Klicka på s:et och välj "tillåt youtube.com" alternativt "tillåt skript globalt (farligt)".
Citera
2016-06-19, 12:49
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Så nu testade jag med ett annat videoalbum på YouTube med ett annat namn och fick träff, men det går heller inte att logga in eller ladda ner på märkte jag. Goggle verkar ha portat mig från att ladda ner och lagra på deras YouTube. Varför kan man ju undra.
Har du flera kanaler eller var det någon annans kanal?

Jag har 2 YouTube kanaler, i Firefox får jag alltid valet vilken av mina kanaler jag vill logga in på.

NoScript ikonen ligger längst upp till höger i Firefox.

Instruktioner om hur man använder NoScript finns redan i tråden: https://www.flashback.org/sp57615820
Senast redigerad av Doleo 2016-06-19 kl. 13:20. Anledning: Edit
Citera
2016-06-19, 13:20
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Det kan vara NoScript som spökar.

Prova detta:

Tack för att du hjälper mig. Som jag frågat om tidigare i tråden ser jag inte var jag hittar Cirkeln med blått S i så jag kan bocka ur/in det som behövs. Anledningen till att jag inte ser detta S är förmodligen för att jag inte är inloggad.

Detta NoScript borde det inte finnas under Safari-Inställningar.
Citera
2016-06-19, 13:21
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Tack för att du hjälper mig. Som jag frågat om tidigare i tråden ser jag inte var jag hittar Cirkeln med blått S i så jag kan bocka ur/in det som behövs. Anledningen till att jag inte ser detta S är förmodligen för att jag inte är inloggad.

Detta NoScript borde det inte finnas under Safari-Inställningar.
Jag vet inte, jag använder bara Firefox.
Citera
2016-06-19, 13:21
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Har du flera kanaler eller var det någon annans kanal?

Jag har 2 youTube kanaler, i Firefox får jag alltid valet vilken av mina kanaler jag vill logga in på.

NoScript ikonen ligger längst upp till höger i Firefox.

Instruktioner om hur man använder NoScript finns redan i tråden: https://www.flashback.org/sp57615820

Jag är inte säker men det känns bekant att jag hade fler kanaler, men de låg alla under mitt YouTube-Album-konto.
Citera
2016-06-19, 13:22
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Jag vet inte, jag använder bara Firefox.

Jag har Safari och testat Chrome och skall nu testa Firefox så får vi se vad som händer.
Citera
2016-06-19, 13:24
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Tack det låter intressant och är helt nytt för mig. Cirkeln med blått S har jag sett överallt men aldrig använt det förmodligen för att jag inte vetat vad/när man använder detta. Jag trodde det var ikonen över trademark.

Jag gick in för säkerhets skull på Safari Inställningar men där fanns ingenting om scripts.

Jag har bifogat en skärmdump på första sidan av YouTube med några pilar.

1.
På två olika ställen ser du inloggningsrutor (A) som inte tycks ha har med varandra att göra märkte jag när jag klickade på dom och det händer ingenting när jag klickar på dom.
2.
I änden av pil (B ) ser du "Ladda upp" rutan, den öppnar sig inte heller när jag klickar på den.

3.

Det intressanta för mig är var någonstans borde jag hitta vita cirkeln med blått S Jag letar febrilt men ser ingen. Var hittar jag den.

https://s26.postimg.org/xy925q0c9/You_Tube.png

Tack.
Jag tänkte inte på att Noscriptikonen ser olika ut beroende på om man blockerar eller ej:

https://s31.postimg.org/991nxoj7f/Noscript.png

Ovan exempel är från Firefox. Vet inte om man hittar ikonen på samma stället i Safari. Om du inte hittar s:et alls, så har du inte tillägget installerat. Det finns alltså inte på hemsidan du besöker, utan är ett tillägg till själva webbläsaren.

Om det inte är Noscript hade jag provat att rensa alla cookies för att se om det hjälper.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2016-06-19 kl. 13:32.
Citera
2016-06-19, 14:05
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Jag är inte säker men det känns bekant att jag hade fler kanaler, men de låg alla under mitt YouTube-Album-konto.
Bara för att förvirring inte ska uppstå, det är ett 'Google konto' du menar, det är där du gör alla inställningar för alla dina google-produkter.

My Account
Control, protect, and secure your account, all in one place
My Account gives you quick access to settings and tools that let you safeguard your data, protect your privacy, and decide how your information can make Google services work better for you.

Control your password and account-access settings.
Signing in to Google
Device activity & notifications
Connected apps & sites

Manage your visibility settings and the data we use to personalize your experience.

Set language, accessibility, and other settings that help you use Google.
Citera
2016-06-19, 14:24
Medlem
KalleXLs avatar
Nu har jag varit på upptäcksfärd och hittat massor av konstigheter som jag inte trodde var möjligt.

Att i Safari som vet allt jag gjort i tio år med mina 3 iMac:s från Tigern 10.4 kunde jag helt plötsligt inte logga in på mina videoalbum i YouTube. Inte heller i Chrome, men när jag hämtade upp mitt gamla YouTube album i Firefox så bara låg det framför näsan på mig utan att göra någonting.
Jag kunde ladda ner nya filmer och alla mina tio år gamla grejer låg där.

Då blev frågorna.

1.
Jag hittar ingen bokmärkesfunktion där jag kan lägga in mitt Firefox YouTube-album.
2.
Jag klistrade in länken till mitt Firefox YouTube-album och försökte klistra in det i webbläsaren Safari men det gick inte, utan jag hamnade i min gamla sida som krävde att bli inloggad som inte ville bli inloggad gick den här gången heller.

Är det så ynkligt att YouTube helt plötsligt inte gillar Apples webbläsare. Eller att det är något No Scripts som spökar. Att rensa sidan på Cookies kan man ju testa förståss.

Är det så att ni andra har flera webbläsare för att kunna öppna det ni vill eller kör ni bara med en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in