Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2023-07-28, 10:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag använder en blocker så reklam på youtube är inget som drabbar mig. Utöver jewtube så använder jag en hel del andra piratsidor. Tyvärr så lade soap2day ner för ett par veckor sedan men det finns fortfarande ett gäng andra.
Självklart använder man adblock... Tills man fattar att det faktiskt är värt 179 kr i månaden för hela familjen 5 pers, för alla fina filmstunder man får. adblock fungerar väl f.ö. inte på TVn så det var där betal-viljan uppstod. Jag ser alla mina youtube-filmer på min stora TV. Jag betalar ingen annan steaming, youtube har allt jag behöver, jag är inte beroende av nyare filmer och serier som ju inte finns, det är ändå mest skräp och hype.
Citera
Protons avatar

Moderatormeddelande

Postat av Proton 2023-08-03, 20:56
Medlem
På grund av ett tekniskt fel har det tillkommit en poll i tråden som moderatorerna inte kan ta bort själva.

Vi är medvetna om att den finns där och ber er ha överseende med att denna till synes helt orelaterade poll ligger i tråden medan vi jobbar på att bli av med den.

Tack.

/Moderatorerna i övriga dator och it-diskussioner
2023-08-08, 23:48
Medlem
Är det fler än jag här som har problem med att youtubes visningshistorik inte fungerar längre?

Den la av igår kväll för mig och sen dess har inte en enda video registrerats i historiken.
Den senaste i historiken är den jag tittade på runt kl 00-tiden igår. Sedan dess ingenting..

Jag har sett på reddit att fler har fått samma problem.
Citera
2023-08-10, 00:07
Medlem
Youtube verkar äntligen ha fixat problemet med visningshistoriken nu.
Citera
2023-08-15, 01:27
Medlem
Il.Malizias avatar
Min Youtube visar all text som kursiv. Det är väldigt störigt; är det något nytt designinitiativ eller har jag kommit åt någon inställning?
Citera
2023-08-16, 11:22
Avslutad
Kan någon förklara varför i helvete det hoppar i kanalerna när man lyssnar på podd i lurarna. Plötsligt börjar det om från början, i bästa fal, eller hoppar vidare till en helt annan podd. Det här sker när jag pausar typ och plockar ur airpodsen
Citera
2023-08-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Kan någon förklara varför i helvete det hoppar i kanalerna när man lyssnar på podd i lurarna. Plötsligt börjar det om från början, i bästa fal, eller hoppar vidare till en helt annan podd. Det här sker när jag pausar typ och plockar ur airpodsen
Säkert du inte kommer åt knappen på dem?
Citera
2023-08-16, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Säkert du inte kommer åt knappen på dem?

Nope jag har testat att vara extremt försiktig. Trodde också det från början
Citera
2023-08-17, 19:27
Medlem
Jag blev förvånad när jag gick in på YouTube idag och blev tvingad att aktivera visningshistorik för att komma åt startsidan. Utan visningshistorik var startsidan blank.

Jag har inte använt visningsshistorik på Gud vet hur länge. Rekommenderade klipp har ändå varit i fas med vad jag brukar se på. Det har aldrig varit några som helst problem med rekommenderade klipp. Däremot vill jag minnas att aktiverade visningshistorik ofta ledde till att Youtubes algoritmer rekommande klipp långt utanför mitt intresseområde och särskilt i fall jag hade kollat på något klipp utanför mina vanliga intressen.

Synd att de ska tvinga på en visningshistorik. Tur var det att det gick att lösa rekommenderade klipp med att aktivera visningshistorik, kolla på ett klipp och stänga av visningshistoriken. Nu har jag rekommenderade klipp och avaktiverad visningshistorik.
Citera
2023-08-22, 20:24
Medlem
2n00b4Us avatar
Har inte youtube blivit långsammare nu än vad det var för något år sedan? Nästan alltid när jag klickar på en länk så tar det 1-3 sekunder innan den börjar spela.
Citera
2023-08-24, 19:34
Medlem
Enok1Halvars avatar
Vad är grejen numera , när något ska visas/lösas på 3 minuter eller mindre, men behövs 25 minuter för att visa det,är det att jaga klicks eller älskar man sin egen röst eller ansikte på TUBEN?
Ex ett matrecept som tar "bara" 5 minuter att göra men klippet är på 25 minuter,ok att visa ingredienser mm men kom igen 25 minuter vem orkar kolla ?
Kanske jag överreagerar men wtf!
Citera
2023-09-06, 10:21
Avstängd
Ta bort "föräldrakontroll" på Youtube, hur??

Hej,
Jag har ett jätteproblem.
För flera år sedan valde jag "föräldrakontroll" på min Youtubekanal.
Detta p.g.av att jag ville försäkra mej om att dottern då 12 år inte skulle se något ev. olämpligt.
Ett annat problem som "följde med" detta med föräldrakontroll är att kommentarsfältet varit inaktiverat.

Nu är inte det aktuellt längre, så jag tänkte att det är väl inga problem att återställa...
jo hej du..
Har ett antal gånger försökt återställa, men totalt omöjligt. Dessutom skriver inte Youtube (Google) hur man kan göra detta.
De är ju dessutom omöjliga att få kontakt med. Har försökt skriva flera gånger, men fullständigt lönlöst.

Alternativet verkar vara att avsluta mitt Googlekonto, men får ingen bra förklaring hur det går till heller och vad det innebär i praktiken innan jag skapat ett nytt konto.

Snälla finns det någon expert här som kan hjälpa mej?
Senast redigerad av hanenhen 2023-09-06 kl. 10:26. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in