Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2015-11-25, 11:39
Medlem
Herr Bökbergs avatar
"Det gick inte att lägga upp komentaren, försök igen"

Jag har aldrig använt mobil förr men jag kan garantera att det går att komentera dessa videos på datorn, vad är spärren?
Citera
2015-11-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
"Det gick inte att lägga upp komentaren, försök igen"

Jag har aldrig använt mobil förr men jag kan garantera att det går att komentera dessa videos på datorn, vad är spärren?
Det funkade sen eller?
Har råkat ut för det ibland väldigt tillfälligt. Brukar funka efter nån minut.
Citera
2015-11-28, 19:11
Medlem
Finns det NÅÅÅGON vänlig själ som kan hjälpa mig?! Trodde tammefan alla låtar i världen fanns på Youtube och framförallt alla LARS WINNERBÄCKS låtar haha. Jag behöver låten Elegi av honom, men inte någon sketen inspelad konsert version utan originalinspelningen. Men den finns fan inte! Kan jag få tag i den någon annanstans eller kan någon youtubare här vara jävligt schysst och ladda upp den? Är då dig förevigt tacksam! Anyone?!
Citera
2015-11-28, 19:16
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballina
Finns det NÅÅÅGON vänlig själ som kan hjälpa mig?! Trodde tammefan alla låtar i världen fanns på Youtube och framförallt alla LARS WINNERBÄCKS låtar haha. Jag behöver låten Elegi av honom, men inte någon sketen inspelad konsert version utan originalinspelningen. Men den finns fan inte! Kan jag få tag i den någon annanstans eller kan någon youtubare här vara jävligt schysst och ladda upp den? Är då dig förevigt tacksam! Anyone?!

Är inte det här originalet, alltså studioversionen? https://www.youtube.com/watch?v=7u2m6JxbYWE
Citera
2015-11-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Är inte det här originalet, alltså studioversionen? https://www.youtube.com/watch?v=7u2m6JxbYWE

Står att videon inte är tillgänglig? :/ vore ju fantastiskt isf!
Citera
2015-11-28, 20:22
Medlem
Citat:

Använder du datorn eller eftersom det verkar fungera för dig? Varken min eller sambons telefon får fram någon video.
Citera
2015-11-28, 20:56
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballina
Använder du datorn eller eftersom det verkar fungera för dig? Varken min eller sambons telefon får fram någon video.

Ja, jag använder datorn och där får jag fram videon. Fungerar inte på min telefon heller, konstigt nog.
Citera
2015-11-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ja, jag använder datorn och där får jag fram videon. Fungerar inte på min telefon heller, konstigt nog.

Amen hoppas det funkar på datorn för mig också då! Tack ska du ha 👍
Citera
2015-11-29, 21:36
Medlem
.
Senast redigerad av gest 2015-11-29 kl. 21:41. Anledning: Löste problemet..
Citera
2015-11-30, 11:43
Medlem
Hur maximera Youtube-inkomst?

Det är ju allmänt känt att man kan dra in pengar via Youtube, även om det är svårt att få större summor. Jag undrar dock hur man bör göra för att maximera en inkomst därifrån?

* Givetvis spelar antalet visningar roll. Men är det möjligtvis antalet visningsminuter som är ännu viktigare?

* Spelar antalet kommentarer roll?

* Antalet likes?

Finns det andra saker som är betydelsefulla i sammanhanget? Någon med erfarenhet som har koll?
Citera
2015-11-30, 13:02
Avslutad
Ställer en till fråga, hur viktigt är prenumeranter?
Citera
2015-11-30, 13:27
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskbracket
Det är ju allmänt känt att man kan dra in pengar via Youtube, även om det är svårt att få större summor. Jag undrar dock hur man bör göra för att maximera en inkomst därifrån?

* Givetvis spelar antalet visningar roll. Men är det möjligtvis antalet visningsminuter som är ännu viktigare?

* Spelar antalet kommentarer roll?

* Antalet likes?

Finns det andra saker som är betydelsefulla i sammanhanget? Någon med erfarenhet som har koll?

Som sagt ska man inte stirra sig blind på antalet visningar utan antalet visningsminuter höjer också inkomsterna. Antalet "gilla" har också betydelse, men även "ogilla" markeringar. Samma sak med antalet kommentarer, om många har kommenterat och gillat/ogillat videon betyder det att den engagerar.

Ett tips för att öka engagemanget för dina videos är att kommentera andras videos, då brukar tittarna klicka på din kanal för nyfikenhetens skull.

Sen är det bättre att ha flera kanaler än en enda. Profilera dig och ha en kanal för tex. humor en annan för sport, bilar, resor, hemelektronik, vloggar osv. Du kan koppla flera kanaler till samma adsense-konto.

Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Ställer en till fråga, hur viktigt är prenumeranter?

Jätteviktigt, när du har laddat upp ett klipp får du många visningar direkt om du har många prenumeranter, oavsett om klippet är populärt, så har du ett rejält försprång jämfört med dem som har få prenumeranter.
Senast redigerad av Basse Lerghagen 2015-11-30 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in