Citat:
Vill inte ta ut nagot i forvag men misstanker att vi star infor en riktig kalldusch mot Irland;
1. I genrepen lag vi hogt upp med backlinjen, det tyder pa att det vankas totalfotboll (fora spelet) ala Hamren, han har innerst inne annu inte slappt detta han startade med i Amsterdam.
2. Matchen mot Wales har lurat bade massan och forbundskaptenen sjalv att vi ar battre an vad vi egentligen ar, sanningen ar att Wales knappt forsokte och det var en traningsmatch. I den faktiska turneringen kommer var langsamma obalanserade backlinje haverera i chock da motstandare till skillnad fran Wales faktiskt kommer att forsoka.
3. Startelvan ar till stor del densamma som i oppningsmatchen mot Ukraina for ungefar fyra ar sedan, detta ar spelare oformogna att hantera press, detta galler aven forbundskaptenen sjalv som inte klarar av nar journalister staller kritiska fragor och ballar ur varje gang.
Jag har inte den har fotbollsfest kanslan man brukade ha nar det vankas masterskap och slutspel, det har Hamren och denna upplaga av landslag forstort.
Jag hoppas verkligen att jag har fel men mycket tider pa en riktigt chock i oppningsmatchen... Man ar orolig
1. I genrepen lag vi hogt upp med backlinjen, det tyder pa att det vankas totalfotboll (fora spelet) ala Hamren, han har innerst inne annu inte slappt detta han startade med i Amsterdam.
2. Matchen mot Wales har lurat bade massan och forbundskaptenen sjalv att vi ar battre an vad vi egentligen ar, sanningen ar att Wales knappt forsokte och det var en traningsmatch. I den faktiska turneringen kommer var langsamma obalanserade backlinje haverera i chock da motstandare till skillnad fran Wales faktiskt kommer att forsoka.
3. Startelvan ar till stor del densamma som i oppningsmatchen mot Ukraina for ungefar fyra ar sedan, detta ar spelare oformogna att hantera press, detta galler aven forbundskaptenen sjalv som inte klarar av nar journalister staller kritiska fragor och ballar ur varje gang.
Jag har inte den har fotbollsfest kanslan man brukade ha nar det vankas masterskap och slutspel, det har Hamren och denna upplaga av landslag forstort.
Jag hoppas verkligen att jag har fel men mycket tider pa en riktigt chock i oppningsmatchen... Man ar orolig

1. Håller inte riktigt med dig. Amsterdam är gammalt. Mot Danmark visade Hamren att han fattat vad som krävs. Tror absolut inte det blir totaltfotboll, den tiden är över och den är inte saknad. Lewicki tror jag personligen att han startar, så det lär bli just två djupare centrala mittfältare precis som mot Danmark.
2. Håller med dig om att det är vanskligt när man gör för bra ifrån sig i träningsmatcher. Wales var verkligen helt omotiverade och idag mot Slovakien syntes det ännu tydligare. Men det känns ganska meningslöst att gissa hur en vinst påverkar spelarna. Den kan lika gärna stärka självförtroendet. Hade vi hellre förlorat?
3. Njae, samma elva? Mellberg, Elm, Toivonen och Rosenberg var med då är det ganska stora skillnader mot ändå. Hamrens stora taktiska miss var ju att sätta Toivonen som yttermitt vilket jag tycker kostade oss matchen och den sortens taktiska haveri har vi faktiskt varit förskonade från nu ett tag. Sedan Hamren efter mycket om och men och 433, 4312 och fan och hans moster så har återgången till 442 varit i överlag stabil.
Vår främsta akilleshäl är fasta defensiva situationer, inte riktigt i hur vi formerar eller ställer upp laget.
Men, oavsett så är situationen inte optimal för honom. I min mening bör han ej tas med i landslagssammanhang. Olsson, carlgren och hopf får alla regelbunden speltid i respektive liga.