Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Där ser man. Sema, Sam, och Quaison verkar dock petade.
Även underligt att Janne Andersson fortsätter nobba Johannes Hopf som är turkiska ligans kanske bästa målvakt.
Quaison hade med känningar och är skadad om jag minns rätt. Vart lite 50/50 med honom. Läste att han inte var petad iaf utan skada.
Riktigt glad att Janne vågar ta ut nya namn och han håller sig till vad han sa på förra samlingens presskonferens som många inte verkade hört; "Denna samling är lik VM samlingen för den är så närinpå, nästa samling och framåt måste folk bevisa sig igen och ändringar kan ske. Finns många intressanta namn". Paraphraserar men detta är vad han sa mer eller mindre.
Förstår inte varför Nordfeldt är med ist för Hopf och tycker fortfarande det är smartare att ta med Sema än Rohden. Rohden bidrar inte ett skit medans Sema iaf kan agera Joker.
Jag hade även börjat släppa på Berg nu. Dags att sluta slösa en trupplats på honom och ge Ishak chansen som fortfarande går bra i form.
Hoppas det är syftet här. Se om Andersson eller Ishak kan göra bra nog ifrån sig att ta över för Berg.
Även Petterson är en målfarlig forward, dock i ett annat system.
Riktigt otippat att Olsson kom med också. Jag är en stor fan av honom. Kan se han vara kanon bredvid en disciplinerad CDM om han hittar jämnheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
PaSparetklenod
Överflödet av yttrar från förra samlingen är nu ett överflöd av anfallare. FEM stycken hårt kämpande anfallare till två landskamper. "Claesson som anfallare"-tricket blev som väntat en engångsföreteelse nu när både Sema och Sam Larsson petas. Bort med kreativitet och in med löp och kämpande i anfallet.
Om Forsberg hade en idé om att spela släpande som 10:a i landslaget kan han glömma det nu.
Janne tar bara med tre mittbackar till två landskamper. Det blir tufft i slutet i andra matchen mot Slovakien när Granen vilas och Jansson byts ut småskadad i 70:e. Gustav Svensson in då kanske.
Italienaren Gagliolo var inte ens nära.
Jag tror att överflödet av anfallare denna samling är av anledningen ovan. Leta ersättare till Berg.
Gagliolo var visst nära verkar de som. Janne sa att han har närmare koll på honom och att han är med på listan så han är väl strax utanför då än så länge haha. Men just centrala försvarare har vi bra. Jansson, Granqvist, Lindelöf & Helander går alla före honom när de är hela imo.