2016-06-11, 01:42
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Hmmm gissar mer på 82-84 :- men alla är vi olika
Baserat på vad? Gissningar ur röven? Nej uppgång nästa vecka som ett skenande tåg.
2016-06-11, 12:49
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Baserat på vad? Gissningar ur röven? Nej uppgång nästa vecka som ett skenande tåg.
Baserat på vad? Gissningar ur röven?

Fing är slut som aktie. Storhetstiden och guldrushen är över. Säkrare att spela bingolotto än Fingolotto.
2016-06-11, 13:54
Medlem
BlondinBalles avatar
Kommer inte bli något skenande tåg innan Brexit-omröstningen, är väldigt jämnt i opinionsmätningarna.

Positivt för bolaget att få göra återköp till denna kurs. 823 000 aktier återköpta till snittkurs 96,32 kr

HTC, Lenovo, Meizu och igår fick vi veta att även Sharp valt FPC istället för Synaptics.

Ser fortsatt bra ut.
Senast redigerad av BlondinBalle 2016-06-11 kl. 13:59.
2016-06-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

2016-06-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Baserat på vad? Gissningar ur röven?

Fing är slut som aktie. Storhetstiden och guldrushen är över. Säkrare att spela bingolotto än Fingolotto.
Undra hur han mår om Zorb får rätt.

Blir kanske en resa till i den här aktien om så.
2016-06-11, 17:54
Medlem
Värderas lägre än snittet på börsen om man räknar 2016 prognosen. Storhetstiden är över ...Kan säkert tryckas ner till 80. Har börjar köpa lite smått iaf.
2016-06-11, 18:33
Medlem
Att aktien är slut, Fing är historia osv...

Vilket jävla trams! Bolaget går, precis som general Lantto säger, bättre än nånsin!

Snart kommer smarta korten att värderas in, och jag är säker på att vi får se ATH detta året, om det räcker upp till 200:- vet jag inte men inte omöjligt!

Köpa nu, blir omöjligen en dålig affär!
2016-06-11, 21:58
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Att aktien är slut, Fing är historia osv...

Vilket jävla trams! Bolaget går, precis som general Lantto säger, bättre än nånsin!

Snart kommer smarta korten att värderas in, och jag är säker på att vi får se ATH detta året, om det räcker upp till 200:- vet jag inte men inte omöjligt!

Köpa nu, blir omöjligen en dålig affär!
Så att sparkade Lanto säger nått är väl inte speciellt mycket värt,för sparkad är ordet han var en Nolla enligt styrelsen tydligen
För första gången får nog Blankarna rätt ,mot 82:- i första hand,, helt klart
2016-06-11, 23:59
Medlem
Bunnys avatar
Varför finns det ett så j-kla stort behov hos så många att vara superbear eller superbull när det gäller FING?

Läser man tråden så skriver en del att dom är övertygade att det blir ATH i år, att det bara är början osv. Likadant är det för superbjörnana, dom säger tvärsäkert att aktien ska ner i källaren, att prognoserna är fantasier m.m. Det finns ingen sans och balans, ingen ödmjukhet och blir många idiotförklaringar av dom som tycker annorlunda än man själv gör.

För oss som vill läsa sansade inlägg baserade på kunskap och lite kritisk reflektion, inte bara tomma påståenden som är extrema åt det ena eller andra hållet, blir det hela rätt så tröttsamt.
2016-06-12, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesfuruhall
Värderas lägre än snittet på börsen om man räknar 2016 prognosen. Storhetstiden är över ...Kan säkert tryckas ner till 80. Har börjar köpa lite smått iaf.

Varför dalar FPC trots fyra nya modeller?

Finns flera FPC Negative Triggers

#8. Att Timing är perfekta till att orsaka en stor dipp- att alla eller de flesta ovannämnda faktorer inträffa samtidigt- av en slump (LOL)

Översikt Verite Kommentar! FPC Kursen Idag- Triggers http://fingerprints.club/viewtopic.php?f=5&t=107 76,000 views
2016-06-12, 10:19
Medlem
plasticitets avatar
Hur starka är FPC konkurrenter?
För börjar dom bli tillräckligt starka så vågar jag inte ha kvar aktien allt för länge.
2016-06-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Hur starka är FPC konkurrenter?
För börjar dom bli tillräckligt starka så vågar jag inte ha kvar aktien allt för länge.

FPC tog kund från Syna i fredags, säger väl en hel del om konkurrenterna. Qualcomms sensor blev sågad av någon sida där dom tyckte den var dålig... Ultraljud.... kostar det dubbla av vad en sensor från FPC gör. Samtidigt som fpcs sensor är dubbelt så bra....lägger man till 1+1 så kommer aldrig någon större kund använda QC,kostar på tok för mycket.

Kinisiska tillverkarna vet jag inte så mycket om,dock har dom patentproblem så tex huawei,xiaomi skulle aldrig byta till sensorer som inte får säljas utanför Kina.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in