2016-06-08, 17:16
Medlem
plasticitets avatar
mina har gått upp 820,21% sen jag köpte dom, vet inte hur länge jag ska ligga kvar i bolaget, man vill ju inte gå miste om den stora vinsten. Funderar på att minst ligga kvar året ut.
2016-06-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
mina har gått upp 820,21% sen jag köpte dom, vet inte hur länge jag ska ligga kvar i bolaget, man vill ju inte gå miste om den stora vinsten. Funderar på att minst ligga kvar året ut.

Köpte in mig tungt idag för en short trade. Hoppas på en eller ett par kronor upp i morgon eftersom det troligtvis kommer att bli en traditionell Fingfredag. Motsvarar en hyfsad månadslön om det blir så, om inte så är det bara att avvakta. Fing B är duktigt översålda pga blankning!

Sover gott trots en rejäl insats...
2016-06-09, 22:25
Medlem
Kirk.Douglass avatar
I en annan tråd fanns ett mycket bra citat av Warren Buffett i stil med "Har du inte tänkt äga en aktie i TIO år behöver du inte ens fundera över att äga den i TIO minuter". Fingerprint har gjort mig till miljonär och kommer att göra mig till mångmiljonär.
2016-06-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
I en annan tråd fanns ett mycket bra citat av Warren Buffett i stil med "Har du inte tänkt äga en aktie i TIO år behöver du inte ens fundera över att äga den i TIO minuter". Fingerprint har gjort mig till miljonär och kommer att göra mig till mångmiljonär.

Företag, liksom allt annat, har en livscykel, som Du säkert väl känner till. Livscykeln gällande teknikföretagen är mycket kortare än andra företag. Upp som en sol - ner som en pannkaka.
Här gäller det att ligga kort! Köp i dippar, sälj av i uppgångar!

Fing B är en underbar, utmärkt, tradingaktie!!
2016-06-10, 00:03
Medlem
Kirk.Douglass avatar
En fråga om Fingerprint eller egentligen att sälja aktier i allmänhet som inte jag tidigare tänkt på (jag har trots allt bara sysslat med aktier ca 1,5 år). När jag köpt Fingerprint-aktier har det skett direkt medan när jag t.ex. sålt en aktie som Vindico (som typ bara hade 68 000 kr i omsättning idag på AV) så kan jag inte sälja rubbet på en gång utan får göra det i omgångar och sänka priset. Detta beror väl på att omsättningen på aktien är superlåg och där helt enkelt inte finns tillräckligt många köpare? Men med en aktie som Fingerprint som har en omsättning på ca 377 milj på AV/per dag när man väl säljer så får man verkligen den sålt? Man behöver inte vara orolig att trycket på säljknappen gör att man kanske bara får sålt 20% till sitt önskade pris? Detta kan göra att man förlora massivt med pengar. Så ska man undvika aktier med låg omsättningen så till vida man inte tror på dem stenhårt?
2016-06-10, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Företag, liksom allt annat, har en livscykel, som Du säkert väl känner till. Livscykeln gällande teknikföretagen är mycket kortare än andra företag. Upp som en sol - ner som en pannkaka.
Här gäller det att ligga kort! Köp i dippar, sälj av i uppgångar!

Fing B är en underbar, utmärkt, tradingaktie!!

Post by Verite- Ska man ligga kort?

FPC Negative Triggers -

TA Översikt Verite
http://fingerprints.club/viewtopic.php?f=5&t=107
2016-06-10, 08:59
Medlem
plasticitets avatar
Vad tror ni max värdet på aktien blir? Om den bara kommer upp i 150 kr så känner jag att jag inte vågar ligga kvar för länge. Eller kan såna här bolag komma upp till 500 kr som tex astrazenika?
2016-06-10, 17:44
Medlem
Kan finnas chans för uppgång här. Men kan likväl vara pyspunka på kursen.
Svårt att säga utan triggers.

Innan stängning svängde det ganska rejält runt 94kr

Jag håller på att sätta mig in i denna aktie.
2016-06-10, 19:38
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
En fråga om Fingerprint eller egentligen att sälja aktier i allmänhet som inte jag tidigare tänkt på (jag har trots allt bara sysslat med aktier ca 1,5 år). När jag köpt Fingerprint-aktier har det skett direkt medan när jag t.ex. sålt en aktie som Vindico (som typ bara hade 68 000 kr i omsättning idag på AV) så kan jag inte sälja rubbet på en gång utan får göra det i omgångar och sänka priset. Detta beror väl på att omsättningen på aktien är superlåg och där helt enkelt inte finns tillräckligt många köpare? Men med en aktie som Fingerprint som har en omsättning på ca 377 milj på AV/per dag när man väl säljer så får man verkligen den sålt? Man behöver inte vara orolig att trycket på säljknappen gör att man kanske bara får sålt 20% till sitt önskade pris? Detta kan göra att man förlora massivt med pengar. Så ska man undvika aktier med låg omsättningen så till vida man inte tror på dem stenhårt?

1,5 års erfarenhet men du vet inte hur orderboken fungerar? Men annars har du ju rätt, är omsättningen i aktien låg är vanligtvis orderboken väldigt tunn (dvs. finns sällan stora köp/sälj-block som kan matcha din order). Det är något att ha i åtanke när du köper in dig i aktien eftersom det blir svårt att sälja av om du sitter med ett stort innehav. Fel tråd däremot..
2016-06-10, 23:00
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Köpte in mig tungt idag för en short trade. Hoppas på en eller ett par kronor upp i morgon eftersom det troligtvis kommer att bli en traditionell Fingfredag. Motsvarar en hyfsad månadslön om det blir så, om inte så är det bara att avvakta. Fing B är duktigt översålda pga blankning!

Sover gott trots en rejäl insats...
Hur gick det!? :-D
2016-06-10, 23:27
Medlem
Fint köpläge nu!

Fingrarna är tveklöst nedtryckta nu, dags o köpa.

Gissar på 120-140:- innan rapporten i juli.
2016-06-10, 23:38
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Fint köpläge nu!

Fingrarna är tveklöst nedtryckta nu, dags o köpa.

Gissar på 120-140:- innan rapporten i juli.
Hmmm gissar mer på 82-84 :- men alla är vi olika

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in