2014-03-31, 04:51
Medlem
zorb89s avatar
Om kursen ska ner kortsiktigt är det nu det sker. Då kan Gsi ha vetat det i förväg och därav såg vi kursfall trots order.

Bekräftat med syna i S5.
2014-04-02, 17:52
Medlem
zorb89s avatar
http://www.welivesecurity.com/2014/04/02/credit-cards-are-dead-long-live-fingerprints-samsung-s5-first-of-many-scan-to-pay-phones/

Sug på den här.
2014-04-07, 19:43
Medlem
Jag funderar på att dubbla mitt innehav inom snar framtid, har inte en jättestor post som det ser ut nu men har efter ett par vändor in och ut en ganska dålig GAV (61,61kr). Min teori är att vi kommer trilla till 52kr först och främst (såvida det inte kommer pm som drar igång kursen). frågan är om det kommer trilla ner till stödbotten vid runt 48kr innan det händer något ordentligt. Vad tror ni som har bättre koll på företaget?
2014-04-07, 20:24
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alle88ball
Jag funderar på att dubbla mitt innehav inom snar framtid, har inte en jättestor post som det ser ut nu men har efter ett par vändor in och ut en ganska dålig GAV (61,61kr). Min teori är att vi kommer trilla till 52kr först och främst (såvida det inte kommer pm som drar igång kursen). frågan är om det kommer trilla ner till stödbotten vid runt 48kr innan det händer något ordentligt. Vad tror ni som har bättre koll på företaget?
beror på vad du tycker om bolaget och din investeringshorisont.

Jag känner mig ordentligt säker på ett par års tid men skulle bli ordentligt upprörd om kursen inte är över 90-100kr inom årets slut. Det som måste till är bekräftande på LGs mobil mot sommaren.

Än så länge kan man trada men ingen kan veta exakt när dom stora sakerna sker som får tradare att gå all in.

Vi ska vara glad att kursen hålls nere om man är ute efter att skramla ihop case.

Man kan nog räkna med att det är tyst fram till stämman så vi bör nog gå ner under 50kr igen.
2014-04-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
beror på vad du tycker om bolaget och din investeringshorisont.

Jag känner mig ordentligt säker på ett par års tid men skulle bli ordentligt upprörd om kursen inte är över 90-100kr inom årets slut. Det som måste till är bekräftande på LGs mobil mot sommaren.

Än så länge kan man trada men ingen kan veta exakt när dom stora sakerna sker som får tradare att gå all in.

Vi ska vara glad att kursen hålls nere om man är ute efter att skramla ihop case.

Man kan nog räkna med att det är tyst fram till stämman så vi bör nog gå ner under 50kr igen.

Jag känner också stor tro på bolaget på ett par års sikt. Därför jag vill dubbla innehavet, men givetvis samtidigt till bra kurs.

Första steget som kommer är ju delårsrapporten. Troligen kommer kursen stegra något inför den, men frågan är vad som händer sen. Når vi ~48 innan rapport så blir det nog en ökning.

Så får vi bara hoppas på LG och sedan Samsung!
2014-04-08, 12:12
Medlem
Kan lika väl rasa efter rapporten! Minns hura hela avanzas forumkår tvärsäkert visste att det vankades riktigt positiva nyheter på mobilmässan i barcelona i vintras och att fingerprint då skulle rycka upp till 80 kronor omedelbart!

JC är lite av en pratkvarn precis som Victor Muller och det är inte utan att man ler lite när folk säger att fingerprint kommer sälja för 500 miljoner i år "för det har JC sagt".

Tror att tåget gått för fingerprint, men det är bara mina fem cent!
2014-04-08, 15:51
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikspyan
Kan lika väl rasa efter rapporten! Minns hura hela avanzas forumkår tvärsäkert visste att det vankades riktigt positiva nyheter på mobilmässan i barcelona i vintras och att fingerprint då skulle rycka upp till 80 kronor omedelbart!

JC är lite av en pratkvarn precis som Victor Muller och det är inte utan att man ler lite när folk säger att fingerprint kommer sälja för 500 miljoner i år "för det har JC sagt".

Får hålla med dig om det här.

Barcelona kunde inte bli sämre...
2014-04-09, 16:03
Medlem
zorb89s avatar
http://www.svd.se/naringsliv/overvakningsfilm-pa-misstankt-ekobrottsling_3447606.svd

Efterlyst ikväll!
2014-04-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
http://www.svd.se/naringsliv/overvakningsfilm-pa-misstankt-ekobrottsling_3447606.svd

Efterlyst ikväll!

Intressant!
2014-04-12, 02:38
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikspyan

Så vad tror du man kommer sälja för då? Det finns ju en mängd indikatorer som tyder på att marknaden kommer bli väldigt stor de kommande åren (med start i år). Vem menar du ska sälja alla sensorer? Eller tror du inte att tekniken slår igenom? Det kan jag acceptera att inte alla tror.

Personligen tror jag dock att fingersensorer är nästa stora grej. Paypal implementerar nu tekniken, alibaba likaså (Alibaba värderas till 70 miljarder dollar eller mer, enligt analytikers uppskattningar. http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3771473.ece). Det är inga små grabbar vi pratar om som tar tag i tekniken... Lägg därtill samsung, apple, microsoft, lenovo, google, mastercard etc.

Poängen är, just nu finns det bara synaptics och fpc som kan tillhandahålla produkten (och fpc har den bästa och mest moderna tekniken). You do the math!
2014-04-12, 19:11
Avslutad
Har alla redan glömt att fingeravtryckssensorer inte visade sig vara säkra utan kunde hackas med relativt enkla metoder?
2014-04-12, 19:22
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Har alla redan glömt att fingeravtryckssensorer inte visade sig vara säkra utan kunde hackas med relativt enkla metoder?

Nej det stämmer inte. Metoden krävde bland annat (jävligt dyr) utrustning som inte gemene man har/kan få tag på enkelt (om man inte har ett eget tryckeri med avancerad utrustning). Vidare är det befängt att tro att gemene ficktjuv eller har möjligheten eller ens tiden att göra detta. Pinkoder och lösenord går ju också att hacka, på ett enklare sätt. Oavsett så är det en avsevärd säkerhetsökning. Du verkar köpa allt som står i tidningarna utan kritiskt tänkande? Känns det inte lite dumt att skriva såna där saker när du inte ens vet hur det ligger till? "Relativt enkla metoder"...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in