Citat:
Ursprungligen postat av
Skrikspyan
Kan lika väl rasa efter rapporten! Minns hura hela avanzas forumkår tvärsäkert visste att det vankades riktigt positiva nyheter på mobilmässan i barcelona i vintras och att fingerprint då skulle rycka upp till 80 kronor omedelbart!
JC är lite av en pratkvarn precis som Victor Muller och det är inte utan att man ler lite när folk säger att fingerprint kommer sälja för 500 miljoner i år "för det har JC sagt".
Tror att tåget gått för fingerprint, men det är bara mina fem cent!
Så vad tror du man kommer sälja för då? Det finns ju en mängd indikatorer som tyder på att marknaden kommer bli väldigt stor de kommande åren (med start i år). Vem menar du ska sälja alla sensorer? Eller tror du inte att tekniken slår igenom? Det kan jag acceptera att inte alla tror.
Personligen tror jag dock att fingersensorer är nästa stora grej. Paypal implementerar nu tekniken, alibaba likaså (Alibaba värderas till
70 miljarder dollar eller mer, enligt analytikers uppskattningar.
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3771473.ece). Det är inga små grabbar vi pratar om som tar tag i tekniken... Lägg därtill samsung, apple, microsoft, lenovo, google, mastercard etc.
Poängen är, just nu finns det bara synaptics och fpc som kan tillhandahålla produkten (och fpc har den bästa och mest moderna tekniken). You do the math!