2015-11-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

FPC kan absolut vara bra på kortare sikt, men vad händer när vardagen kommer med prispress och konkurrens?
.
Ja, antagligen samma som händer med Google när konkurrensen ökar?
2015-11-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
De har redan konkurrens och de lyckades kicka ut Google från Kina.
kinesiska sökmotorer expanderar utomlands.

Däremot FPC ligger relativt bra i Kina. Banker utrustade med FPC teknik. Härligt!

Sune älskar FPC aktier.
2015-11-26, 22:48
Medlem
varmochkalls avatar
Aktien avslutade dagen översåld. Imorgon bitti tror jag kursen dumpas.. Väldigt kraftig klättring och ännu ingen dipp.. Imorgon kommer dippen, och då är jag där och tar emot, sålde mina för tidigt tyvärr. Jag siktar på att köa in mig på 520-530kr.

Eller är det bättre att vänta in Måndag?
2015-11-27, 00:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Vilken konkurrens?
2015-11-27, 00:34
Medlem
Citat:
Vilken konkurrens?
Vad löjlig du är. Okej men då gäller ju samma för FPC, vilken konkurrens?
2015-11-27, 10:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vad löjlig du är. Okej men då gäller ju samma för FPC, vilken konkurrens?

Det går inte att jämföra då Google byggt upp en rejäl infrastruktur med androidplattformen, starka gratisprodukter som gmail och självklart bästa sökmotorn i botten.

Det är Google som styr och ställer just nu och jag har svårt att se att det ska komma någon konkurrens som kommer få folk att sluta googla.

Google kommer att tjäna enorma pengar på e-handel i framtiden och resan har bara börjat.

För FPC:s del är risken för konkurrens och prispress mycket större och går inte att jämföra med Google på långa vägar.
2015-11-27, 18:13
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Oj vad lurad du är. Bara för att en aktie gått upp kraftigt betyder inte att det är en "säker" investering. Ju mer den går upp desto högre blir fallhöjden.

Det som går upp kommer alltid ner. Det är bara en tidsfråga.
Det där går att vända på. Ju mer den går upp desto högre blir kursen relativt introduktionen. Och hittills kan ju ingen ägare vara missnöjd men du verkar ifrågasätta allas investering. När det gäller just FPC vill säga. Tycker att du cyklar duktigt. Har själv inga FPC men hade gärna suttit på tåget.
2015-11-27, 18:48
Medlem
Citat:
Oj vad lurad du är. Bara för att en aktie gått upp kraftigt betyder inte att det är en "säker" investering. Ju mer den går upp desto högre blir fallhöjden.

Det som går upp kommer alltid ner. Det är bara en tidsfråga.
När kommer Google isåfall gå ner väsentligt i förhållande till hur mycket de gått upp?
2015-11-27, 19:16
Medlem
Citat:
Det går inte att jämföra då Google byggt upp en rejäl infrastruktur med androidplattformen, starka gratisprodukter som gmail och självklart bästa sökmotorn i botten.

Det är Google som styr och ställer just nu och jag har svårt att se att det ska komma någon konkurrens som kommer få folk att sluta googla.

Google kommer att tjäna enorma pengar på e-handel i framtiden och resan har bara börjat.

För FPC:s del är risken för konkurrens och prispress mycket större och går inte att jämföra med Google på långa vägar.

Jag håller med om att Google är ett ruggigt starkt bolag med olika inriktningar men att säga att dom kommer leva utan konkurens är bara naivt, såvida du inte kan se in i framtiden.
Om 10 år kanske du sitter här å undrar vad fan som hände när nåt nytt revolutionerande bolag dykt upp med en ångvält som mosat Google.

Ångrar du inte litegrann att du inte köpte en chanspost för 20-30K för ett år sen?
2015-11-27, 20:54
Medlem
Citat:
Vilken konkurrens?

Week 48 FPC@ 565 http://goo.gl/fVFSHU

Start of week @ 477
Nu: @565

Eat my dust you silly twit!
2015-11-29, 11:59
Medlem
Citat:

Vecka 48 - Positiva och Negativa Triggers http://goo.gl/fVFSHU
Negative triggers- # 1 som kan pressa kursen denna vecka:
Positive Triggers - #1+#5 +# 13 som kan lyfta kursen denna vecka:
.
Positiva Triggers: ÖVERSIKT
1.) Smartphone Lanseringer med fingerprint sensor

2.) Smartcards with FPC sensors under 2016

3.) MÅNGA MÖJLIGA OMRÅDEN EFTER SMARTA KORT för FPC sensors

4.) Gapet mellan marknadsledaren FPC och konkurrenterna kommer utökas

5.) JL/ Urban Fagerstedt presentations/Interviews- positive och självsäker

6.) Ny Carnegie Köp Rek- Kurspotential överstigande 600 kr.

7.) Otippade positiva PM om smartphone lansering med FPC sensor- Händer ganska ofta nuförtiden

8.) Index fonder börjar köper FPC

9.) Positive TA/Market analysis Market indicators from other companies FPC works with (Crucial Tec, SMIC etc.

10.) Blankare kan varit tvungit att köpa tillbaka FPC aktier snart- driva upp kursen

11.) Insiders Köper

12.) Det går bra på FPC Smartphones!

13.) FPC kan kommer i Samsung Snart!

14.) Prognos for 2016

DETALJER: http://goo.gl/fVFSHU
1) Smartphone Lanseringer med fingerprint sensor
2015-11-29, 16:46
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:

FPC har den bästa tekniken, som skyddas av starka patent. Du yrar bara runt i nattmössan. Fingeravläsare är kanske den mest komplicerade tekniken i en mobil. Inget man uppfinner på lunchrast. Särskilt inte en fingeravläsare qv yppersta kvalité. FPC kommer fortsätta rusa mot framgångar, och du står där med skämsmössan.
Läs på om tekniken, bolaget och dess marknads potential innan du kläcker ur dig lögner, Hemb.. ursäkta.. Kurt-Sune.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in