2016-06-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Känns som han lirade på typ 50%, hans motståndare var verkligen inget vidare.

Men jag fattar inte varför han ska dra ner på tempot för, han spelade ganska bra när han tog 6 raka där,framförallt serva han bra i första, åsså hade han 1-0 och 15-40 i början av 2:a och då drog han tydligt ner tempot, fasen blås banan med han , varför va på banan mer än nödvändigt.
Blir betydligt tuffare mot Gianessi,men ska nog gå vägen, är ju ingen seedad fram till semi nu så hoppas han håller den lottningen.
Citera
2016-06-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men jag fattar inte varför han ska dra ner på tempot för, han spelade ganska bra när han tog 6 raka där,framförallt serva han bra i första, åsså hade han 1-0 och 15-40 i början av 2:a och då drog han tydligt ner tempot, fasen blås banan med han , varför va på banan mer än nödvändigt.
Blir betydligt tuffare mot Gianessi,men ska nog gå vägen, är ju ingen seedad fram till semi nu så hoppas han håller den lottningen.
Han har väl kollat på sina svenska föregångare , vi har haft en drös med "gnetspelare" varav många i världseliten, undantag på rak arm, Edberg, Pimpim och Söderling
Citera
2016-06-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Han har väl kollat på sina svenska föregångare , vi har haft en drös med "gnetspelare" varav många i världseliten, undantag på rak arm, Edberg, Pimpim och Söderling

Jo,men alltså han skulle kunna korta ner duellerna många gånger, idag kom han faktiskt fram på nät ett par gånger och gjorde fina undanläggningar, han måste börja spela mer så, för ibland har han så oerhört övertag på motståndaren, och kommer han bara fram på rätt boll då behöver han ej spela så svår volley.
men det kanske kommer.
Citera
2016-06-08, 21:48
Medlem
Måste säga att jag blev överraskad, positivt, av att Sharapova blev avstängd 2 år. Trodde på mellanmjölk när det var en stjärna i fråga, som faktiskt säljer en betydande stor del av damtennisen helt själv. Skönt att ha fel.

Edit:
Efter att ha läst runt lite om domen verkar det varit lite för uppenbart. Några höjdpunkter:
-Läkaren som skrev ut receptet från början hade hon brutit med sedan 2012.
-Hon tog det på matchdagar.
-Tog större doser under viktiga turneringar(5 av 6 speldagar Wimbledon 2015, 5 av 7 speldagar AO 2016).
-Hon redovisade aldrig under 3 års tid att hon tog medicinen, varken för sitt eget team eller WTA-läkare.
-Hon vägrade att hennes dopingtester skulle användas anonymt i forskningssyfte.

Helt otroligt att hon ska överklaga det där. Faktum är faktiskt att hon kan få straffet dubblat till fyra år också, känns ju bra mycket troligare än en förkortning till ett år.
Senast redigerad av frankkk 2016-06-08 kl. 22:16.
Citera
2016-06-08, 22:29
Medlem
Citat:
Måste säga att jag blev överraskad, positivt, av att Sharapova blev avstängd 2 år. Trodde på mellanmjölk när det var en stjärna i fråga, som faktiskt säljer en betydande stor del av damtennisen helt själv. Skönt att ha fel.

Edit:
Efter att ha läst runt lite om domen verkar det varit lite för uppenbart. Några höjdpunkter:
-Tog större doser under viktiga turneringar(5 av 6 speldagar Wimbledon 2015, 5 av 7 speldagar AO 2016).
-Hon redovisade aldrig under 3 års tid att hon tog medicinen, varken för sitt eget team eller WTA-läkare.

Helt otroligt att hon ska överklaga det där. Faktum är faktiskt att hon kan få straffet dubblat till fyra år också, känns ju bra mycket troligare än en förkortning till ett år.

Om allt det där stämmer så borde hon bli avstängd på livstid. Så uppenbart fusk, tur att många som använde detta åkte dit, man får en lite klarare bild av vilka som kan tänkas dopa sig med andra preparat också. Har svårt att se att de som åkte dit för detta inte skulle kunna dopa sig med annat också.
Citera
2016-06-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Om allt det där stämmer så borde hon bli avstängd på livstid. Så uppenbart fusk, tur att många som använde detta åkte dit, man får en lite klarare bild av vilka som kan tänkas dopa sig med andra preparat också. Har svårt att se att de som åkte dit för detta inte skulle kunna dopa sig med annat också.

Lite så jag känner också, dom som skamlöst tar något(bara för att det råkade vara okänt eller nytt) är samma människor som tar nästa preparat också. Dessutom blev Sharapovas presskonferens-ursäkter avslöjade som ren bullshit. Både WADA och ITF ville ha fyra års avstängning.
Citera
2016-06-08, 23:00
Medlem
Citat:

Edit:

Låter ju märkligt att hon skulle "erkänna" allt som hände innan 2016 då medicinen var tillåten.
Citera
2016-06-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Låter ju märkligt att hon skulle "erkänna" allt som hände innan 2016 då medicinen var tillåten.

Den var på watchlist, och skulle dokumenteras, tidigare än så. Vid sju tillfällen från okt. 2014 till jan. 2016 valde hon att inte dokumentera att hon använde medicinen, när hon borde ha gjort det.
Citera
2016-06-09, 12:01
Medlem
Citat:
Den var på watchlist, och skulle dokumenteras, tidigare än så. Vid sju tillfällen från okt. 2014 till jan. 2016 valde hon att inte dokumentera att hon använde medicinen, när hon borde ha gjort det.

Jaha okej, men det styrker väl ändå hennes "ursäkt" att hon inte visste om att det skulle bli otillåtet.

Men intressant att hon inledde samarbete med en ny läkare 2012, då hon plötsligt blev grusdrottning och radade upp finaler och vann i princip alla tresetsmatcher på grus.
Citera
2016-06-09, 18:42
Medlem
Ymer förlorade i 2:a , tappade 115 poäng och är nu nere runt 150.
kan tappa mer i Wimbledon , har nu plötsligt ca 200 poäng upp till topp 100 , återstå se om han klarar av det mentalt att komma tillbaks, jag är faktiskt tveksam ,han verkar inte ha förmågan klara pressen försvara poäng iallafall.
Man blir väldigt orolig för svensk tennis framtid iallafall.

edit: mer Negativt , Mikael verkar bli borta framåt September

edit 2: man börjar redan längta till hockeysäsongen ha ha
Senast redigerad av pederN 2016-06-09 kl. 19:34.
Citera
2016-06-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ymer förlorade i 2:a , tappade 115 poäng och är nu nere runt 150.
kan tappa mer i Wimbledon , har nu plötsligt ca 200 poäng upp till topp 100 , återstå se om han klarar av det mentalt att komma tillbaks, jag är faktiskt tveksam ,han verkar inte ha förmågan klara pressen försvara poäng iallafall.
Man blir väldigt orolig för svensk tennis framtid iallafall.

edit: mer Negativt , Mikael verkar bli borta framåt September

edit 2: man börjar redan längta till hockeysäsongen ha ha

Elias är en gnetare, så jag tror han kommer att hålla på länge. Men då har jag inte så stora förväntningar på honom.

Vad gäller Mikael så känns det dock verkligen mycket mer oroande. Han har jag större förväntningar på men nu får jag nog skriva ner dessa lite när han varit skadad så länge. Tveksamt om det blir nån toppspelare av honom. Att vara skadad så länge i den åldern är verkligen inte bra.
Citera
2016-06-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Elias är en gnetare, så jag tror han kommer att hålla på länge. Men då har jag inte så stora förväntningar på honom.

Vad gäller Mikael så känns det dock verkligen mycket mer oroande. Han har jag större förväntningar på men nu får jag nog skriva ner dessa lite när han varit skadad så länge. Tveksamt om det blir nån toppspelare av honom. Att vara skadad så länge i den åldern är verkligen inte bra.

I och för sig är det en skada som inte påverkar själva spelstyrkan egentligen, tar bara dit läka,en blödning någonstans kring bäckenet eller vad fasen det verkar va, han har ju börjat med träning och till och med ökat den utan att han känner något men då fick han bakslag hos sjukgymnasten som sa det behövde läka ett tag till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in