Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-26, 22:49
  #16201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det var en mening utan svorord i alla fall, bra!

Jadu, syftet med att stänga av någon i smyg kan vara för att rädda sporten kanske?

Syftet med att stänga av en spelare en viss tid i smyg istället för att ge en varning kan vara som tidigare nämnt, låta preparatets verkan försvinna ur kroppen, med marginal. ´

Det är snarare du som är synnerligen efterbliven som inte kan tänka dig att världen kan vara annorlunda innan det är bevisat.

Nej, jag kan garantera dig att man gör allt annat än räddar sporten om man skulle göra det. Om du på allvar tror det så tycker jag synd om dig. Visst kan världen var annorlunda än man tror. Men då borde du också förstå det själv...

Hela idén med en tyst avstängning är så urbota dum så att det är orimligt att anta att det sker. Nej det är inte ett bra försök att "rädda" sporten, utan raka motsatsen! Sånt kommer alltid fram förr eller senare. Då är det bättre att ta direkta mutor om man verkligen hatar sporten så mycket som man faktiskt gör om man skulle syssla med sånt.

Men efter att ha läst dina kommentarer angående dopning i andra trådar så är det heller inte rimligt av mig att anta att du är särskilt intelligent för att förstå detta. Så jag ger upp.

"Svärord" heter det förresten och de tillhör svenska språket också.
Citera
2016-03-26, 22:50
  #16202
Medlem
Vad tror ni om matcherna inatt? Querrey - Mannari, Giraldo - Tsonga?
Citera
2016-03-26, 23:27
  #16203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
På ATP's hemsida stod det att det var pga "Heat illness". Nadal som i hela sin karriär har vunnit på sin overkligt starka fysik ger alltså upp en match pga värme. Nej fysiken finns inte där längre, han är slut. Detta skulle varit helt otänkbart att han skulle brutit en match på detta sättet för 3-4 år sedan. Likaså skulle det varit otänkbart att han tappar en 2-0 ledning mot sämre rankade spelare förr i tiden. Han har inte varit som han brukar fysiskt sett efter blindtarmsproblemet som han hade. Lägg där till att han tappat nästan allt som var så bra i spelet också.
En utsliten kropp som inte klarar av att träna det som behövs, han är helt enkelt slut som artist. Lyckas han inte i Franska i år (vilket han inte kommer att göra) så bör han väl kasta in handduken.
Citera
2016-03-26, 23:29
  #16204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej, jag kan garantera dig att man gör allt annat än räddar sporten om man skulle göra det. Om du på allvar tror det så tycker jag synd om dig. Visst kan världen var annorlunda än man tror. Men då borde du också förstå det själv...

Hela idén med en tyst avstängning är så urbota dum så att det är orimligt att anta att det sker. Nej det är inte ett bra försök att "rädda" sporten, utan raka motsatsen! Sånt kommer alltid fram förr eller senare. Då är det bättre att ta direkta mutor om man verkligen hatar sporten så mycket som man faktiskt gör om man skulle syssla med sånt.

Men efter att ha läst dina kommentarer angående dopning i andra trådar så är det heller inte rimligt av mig att anta att du är särskilt intelligent för att förstå detta. Så jag ger upp.

"Svärord" heter det förresten och de tillhör svenska språket också.

Tack för lektionen. Till dig vill jag påpeka att "sånt" är talkspråk, du ska använda sådant i detta fallet.

Jag tycker det är gulligt att du tror att män och kvinnor i hög maktposition alltid agerar korrekt och långsiktligt samt aldrig skulle få för sig att ge vika för mutor m.m. För det har ju aldrig hänt i idrottshistorien förr.
Citera
2016-03-27, 11:07
  #16205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
En utsliten kropp som inte klarar av att träna det som behövs, han är helt enkelt slut som artist. Lyckas han inte i Franska i år (vilket han inte kommer att göra) så bör han väl kasta in handduken.

Håller med. Är tråkigt att se honom på det här sättet. Jag har inte varit nåt stort Nadal-fan genom åren men tycker ändå att det är trist att se honom så här.

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Tack för lektionen. Till dig vill jag påpeka att "sånt" är talkspråk, du ska använda sådant i detta fallet.

Jag tycker det är gulligt att du tror att män och kvinnor i hög maktposition alltid agerar korrekt och långsiktligt samt aldrig skulle få för sig att ge vika för mutor m.m. För det har ju aldrig hänt i idrottshistorien förr.

Du ska veta en sak, att jag skiter i språk, det var du som började anmärka på det...

Ganska ironiskt med tanke på hur usel din läskunskap är. Inte en enda gång har jag påstått att det inte förekommer korruption. Lär dig läsa för fan.
Citera
2016-03-27, 11:40
  #16206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Håller med. Är tråkigt att se honom på det här sättet. Jag har inte varit nåt stort Nadal-fan genom åren men tycker ändå att det är trist att se honom så här.



Du ska veta en sak, att jag skiter i språk, det var du som började anmärka på det...

Ganska ironiskt med tanke på hur usel din läskunskap är. Inte en enda gång har jag påstått att det inte förekommer korruption. Lär dig läsa för fan.

Jo jag har märkt att du "skiter" i språk, du skriver och svär som om du vore alkad 24/7.

Du motsätter dig mina hypoteser med att det vore ologiskt och dumt att vissa handlingar skulle ske, men så länge mutor och egenintresse är inblandat så kan beslut vara väldigt kortsiktliga och ologiska. Att en silent ban på Federer skulle ske är enligt mig inte helt orimligt med tanke på alla pengar som är inblandade. Att dåliga beslut kan ske kan ju också förklaras med att personer som du med inskränkta tankeramar existerar.
Citera
2016-03-27, 15:41
  #16207
Medlem
Bjurras avatar
ATP och WTA genomför inte dopingkontroller själva, jag tror det skulle vara ytterst knepigt för dem att hemlighetshålla positiva provsvar och avstängningar. Men de får skylla sig själva att ingen litar på dem med tanke på deras bristande transparens.
Citera
2016-03-28, 11:41
  #16208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
ATP och WTA genomför inte dopingkontroller själva, jag tror det skulle vara ytterst knepigt för dem att hemlighetshålla positiva provsvar och avstängningar. Men de får skylla sig själva att ingen litar på dem med tanke på deras bristande transparens.
Det går inte att hålla saker hemliga i ett så stort system med så många inblandande, det är 4000+ tester som görs varje år över hela världen. Lance Armstrong körde alla trick i boken och hade pampar som skyddade honom men tillslut föll allt samman som ett korthus.

Det har gått/går med mindre risk är att dopa sig i uppbyggnadsfasen utanför tävling, har inte kontrollanterna hittat den de söker så har de inte gjort ett nytt försök direkt och man får/fick missa 2 kontroller per 18 månader.

Damtennisen som går för tomma läktare är mycket mer beroende av Sharapova än vad herrtennisen är av sina toppnamn, så kan man plocka henne kan man plocka alla.
Citera
2016-03-28, 21:35
  #16209
Medlem
barnets avatar
Sitter & väntar på Dimitrov-Murray som brukar bli väldigt bra matcher, men den tycks aldrig börja?
Citera
2016-03-28, 21:36
  #16210
Medlem
barnets avatar
Herregud var Serena Williams är knäckt efter den där US-open torsken förövrigt. Lyckas inte med något.
Citera
2016-03-28, 23:15
  #16211
Medlem
barnets avatar
Bra match, Murray vinner första i tiebreak men Dimitrov har nu 3-0 i andra. Murray misshandlar träningsväskan fullständigt och blir varnad. Därefter blir han sur & börjar käfta med domaren om någon incident för länge sen. Haha detta är underhållning.
Citera
2016-03-29, 00:44
  #16212
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Intressant trivia från kommentatorn i en av matcherna. Ingen spelare som är född senare än Djokovic har någonsin vunnit en Masters 1000 turnering. Djokovic ska alltså fylla 29 år i maj. Nu är det dock bara han själv kvar i turneringen av alla dem som någonsin vunnit, så antingen vinner han själv hela turneringen eller så bryts den här trenden i år i Miami.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback