2016-06-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
I och för sig är det en skada som inte påverkar själva spelstyrkan egentligen, tar bara dit läka,en blödning någonstans kring bäckenet eller vad fasen det verkar va, han har ju börjat med träning och till och med ökat den utan att han känner något men då fick han bakslag hos sjukgymnasten som sa det behövde läka ett tag till.

Att ha såna problem redan vid 17 års ålder är väldigt oroväckande. Finns en del spelare som fått sina karriärer förstörda pga dåliga höfter. Hewitt är det mest kända exemplet. Även Tomic har massor av problem med sina höfter. Tyvärr så är det kroniskt för båda dessa herrar, man får verkligen hoppas att det inte är någonting som blir kroniskt för Mikael.
Citera
2016-06-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Att ha såna problem redan vid 17 års ålder är väldigt oroväckande. Finns en del spelare som fått sina karriärer förstörda pga dåliga höfter. Hewitt är det mest kända exemplet. Även Tomic har massor av problem med sina höfter. Tyvärr så är det kroniskt för båda dessa herrar, man får verkligen hoppas att det inte är någonting som blir kroniskt för Mikael.

Beror väl lite vad det är för skada också,Mikael verkar ju fått en ty av stressfraktur i bäckenet som jag fattat,eller skada där iallafall, så är ju egentligen inte höften ,men det orsakar smärta i baksida lår.
Dom trodde väl det var pga felbelastning så jag tror han lagt om rörelsemönstret lite och ven belastar på ett annat sätt när han inte spelar ,när han går och vilar och så vidare.
Citera
2016-06-10, 20:29
Medlem
Går bra på gräset för Del Potro, framme i semin i Stuttgart efter segrar mot Dimitrov och Simon som får anses starka på underlaget. Simon buades för övrigt ut från banan efter 0-6 i baken i avgörande, sket nästan i det efter något break ned.. Kohlschreiber imorgon blir nog ändå snäppet upp i motstånd, han brukar prestera i grästurneringarna på hemmaplan.

Den andra semin är inte fy skam heller med Federer mot Thiem. Federer har bara varit, och behövt varit, hyfsad hittills. Thiem tycker jag imponerar stort med att gå direkt över till gräset och prestera, men han har fått kämpa hårt mot både Groth och Youzhny. Skulle dock förvåna mig om han även rår på Federer.

Tycker vi säger Federer-Del Potro i final, hade varit nåt det.
Citera
2016-06-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Går bra på gräset för Del Potro, framme i semin i Stuttgart efter segrar mot Dimitrov och Simon som får anses starka på underlaget. Simon buades för övrigt ut från banan efter 0-6 i baken i avgörande, sket nästan i det efter något break ned.. Kohlschreiber imorgon blir nog ändå snäppet upp i motstånd, han brukar prestera i grästurneringarna på hemmaplan.

Den andra semin är inte fy skam heller med Federer mot Thiem. Federer har bara varit, och behövt varit, hyfsad hittills. Thiem tycker jag imponerar stort med att gå direkt över till gräset och prestera, men han har fått kämpa hårt mot både Groth och Youzhny. Skulle dock förvåna mig om han även rår på Federer.

Tycker vi säger Federer-Del Potro i final, hade varit nåt det.

Ja Federer och Delpo i final hade varit intressant. Men jag är inte säker på om det skulle bli den bästa möjliga finalen. Både Thiem och Kohlscreiber känns som lite bättre spelare för tillfället. Men vi får se hur Federer spelar, han kanske spelar upp sig.
Citera
2016-06-10, 20:49
Medlem
barnets avatar
Riktigt kul att se del Potro slå Simon i Stuttgart!
Citera
2016-06-11, 17:53
Medlem
Ska bli intressant att se om Gilles Muller kan lyckas vinna sin första titel. Lite konstigt att han inte har någon titel faktiskt tycker jag. Han får möta antingen Querrey eller Mahut i finalen så det kommer bli svårt.
Citera
2016-06-11, 18:02
Medlem
Thiem vände och vann mot Federer. Han tappade 5-0 i andra och Federer hade matchboll i egen serve i tiebreaket men missade framme vid nät. Tredje set såg jag inte, men Federer var återigen ganska slät. En del bra poäng var det iaf.
Citera
2016-06-11, 22:42
Medlem
Citat:
Thiem vände och vann mot Federer. Han tappade 5-0 i andra och Federer hade matchboll i egen serve i tiebreaket men missade framme vid nät. Tredje set såg jag inte, men Federer var återigen ganska slät. En del bra poäng var det iaf.

Såg hightlights på tuben. Federer missade två smashar i matchen. Det är väl ungefär två stycken mer än vad han gjorde på typ 10 år under en tid i sin karriär

Uppenbart att han är ringrostig, nåt annat vore konstigt.
Citera
2016-06-12, 10:33
Medlem
Lorenzi och Donati möts i Caltanissetta-finalen. Det gemensamma? Båda har slagit Ymer den senaste månaden. Lyckopillret Ymer slår till igen, men nu genom att själv bli slagen.
Citera
2016-06-12, 13:09
Medlem
Citat:
Lorenzi och Donati möts i Caltanissetta-finalen. Det gemensamma? Båda har slagit Ymer den senaste månaden. Lyckopillret Ymer slår till igen, men nu genom att själv bli slagen.

Elias är inte bra just nu, möter en Italienare första omgången kommande vecka sedan Ungur eller Lopez-Perez så lär vl va tidigt respass där med, nu behöver han verkligen poäng.
Citera
2016-06-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elias är inte bra just nu, möter en Italienare första omgången kommande vecka sedan Ungur eller Lopez-Perez så lär vl va tidigt respass där med, nu behöver han verkligen poäng.

Det var väl lite väntat med en dipp efter vinst-semi, men en kvartsfinal vore välkommet den här veckan. Han har iaf vunnit öppningsmatcherna och knaprat lite poäng som adderas upp i slutändan när året summeras. Förhoppningsvis blir nästa formtopp lagom till Båstadveckorna.
Citera
2016-06-12, 13:18
Medlem
Citat:
Det var väl lite väntat med en dipp efter vinst-semi, men en kvartsfinal vore välkommet den här veckan. Han har iaf vunnit öppningsmatcherna och knaprat lite poäng som adderas upp i slutändan när året summeras. Förhoppningsvis blir nästa formtopp lagom till Båstadveckorna.

Men det är ju det, han måste ju bli mycket jämnare om han ska in topp 100 ens, då måste han ju kunna göra resultat varje vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in