2016-06-04, 12:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Slutlikviden för köpet av Solsidan skulle betalats den 31e Maj var det väl sagt, är det någon som vet om Spöket varit inne på banken och fixat fram pengarna tro ?

Observera att det handlar om två ärenden, dels att fullgöra sin skyldighet till säljaren enligt köpekontraktet
dels att hävda sin rätt i Hyresnämnden, plus eventuell överenskommelse med BRF.

Det ena utesluter inte det andra, dvs han skulle kunna ha betalt ändå, fastän förhandlingen inte har hållits ännu
Eventuellt deponera pengarna hos Länsstyrelsen tills att ärendet är avgjort ?

Har han ställt på Audin nu, det är ju gott väder att åka nercabbat nu ?
Om man inte är inblandad i fastighetsaffären eller kan hans bilregnummer så vet man nog inte. Men jag vill också veta.
Citera
2016-06-04, 13:40
Medlem
dark horses avatar
Någon som vet hur det gått i Hyresnämnden?
Citera
2016-06-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Någon som vet hur det gått i Hyresnämnden?

De har väl skjutit upp förhandlingen i Hyresnämnden till den 29e Juni vad jag läste tidigare i tråden. Det innebär ju inte detsamma att datumet för tillträdesdagen och köpeskillingens erläggande har flyttats fram (enligt köpekontraktet ursprungliga datum 31a Maj).

Men det vet jag inte något om om vad som har förhandlats fram. Jag har ingen info om detta.

Är Claes Borgström inblandad i det här så blir det garanterat spännande - det blir en långbänk som fortsätter även när alla inblandade ligger på långvården tro ?

Även om Spöket skaffar fram pengarna nu så har Spöket ändå begått ett kontraktsbrott genom att använda vilseledande/falska uppgifter i sin ansökan, så har jag fattat det ? Eller vad tror ni ?
Dessutom har det ju nu gått över tiden antar jag, säljaren kan ju annullera kontraktet eftersom Spöket antagligen inte inkommit med pengarna ännu. Och lägga ut objektet på mäklare igen.

Någon som vet om hur det går med betongbryggan, har BRF överklagat vitesföreläggandet ännu ?
Citera
2016-06-04, 17:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
[quote=Reddington|57162058]Audi R8 Spyder
AMC084

Mercedes 350 SL
ONS061

Harley-Davidson Flstf
UDY233

Yamaha Aerox
FGH723[/QUOTE
Bilarna enligt tidigare inlägg
1970-tals Mercan och den hyfsat nya R8 Spydern är avställda. Han kör alltså EN HOG till jobbet... Hur är det, är han fortfarande anställd?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-06-04 kl. 18:25.
Citera
2016-06-04, 19:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Rättelse: han sa upp sig själv 2016-05-09.
Om någon moderator orkar klistra in detta i mitt föregående inlägg skulle jag vara tacksam.
Citera
2016-06-04, 20:47
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
De har väl skjutit upp förhandlingen i Hyresnämnden till den 29e Juni vad jag läste tidigare i tråden. Det innebär ju inte detsamma att datumet för tillträdesdagen och köpeskillingens erläggande har flyttats fram (enligt köpekontraktet ursprungliga datum 31a Maj).

Men det vet jag inte något om om vad som har förhandlats fram. Jag har ingen info om detta.

Är Claes Borgström inblandad i det här så blir det garanterat spännande - det blir en långbänk som fortsätter även när alla inblandade ligger på långvården tro ?

Även om Spöket skaffar fram pengarna nu så har Spöket ändå begått ett kontraktsbrott genom att använda vilseledande/falska uppgifter i sin ansökan, så har jag fattat det ? Eller vad tror ni ?
Dessutom har det ju nu gått över tiden antar jag, säljaren kan ju annullera kontraktet eftersom Spöket antagligen inte inkommit med pengarna ännu. Och lägga ut objektet på mäklare igen.

Någon som vet om hur det går med betongbryggan, har BRF överklagat vitesföreläggandet ännu ?
HLS hade dessutom sålt sin egen bostad, undrar om tillträdet på den också var samma månadsskifte. Att Audin avregistrerades känns som att det behövde sparas pengar, även det "lilla" som sparas på skatt och försäkring behövdes troligen.
29/6 var snävt till nästa månadsskifte. Först avslog de Brf advokatens begäran om att ändra datum för att sen tillmötesgå detta krav och flytta fram det mer än en månad.
Citera
2016-06-05, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Föreningen såg att det inte fanns någon "vit" täckning för månadskostnaderna.
Troligtvis ringde de banken och kollade vilka andra lån den individen har.
Beslutet att vägra honom medlemskap i föreningen är helt och hållet deras.

Ja det är riktigt att BRFs är autonoma föreningar som om ansökan om medlemskap inte bifalles, det finns ju ingen instans att överklaga ett sådant beslut.

Citat:
Gäller inte banksekretessen där? inte lämnar banken ut uppgifter om kunden till vem som helst och en Brf torde "vara vem som helst".

Banksekretessen är väl generell vad jag vet, Men Polisen kan ju begära ut kontoutdrag om de har anledning till det, fast då måste väl först en åklagare besluta om detta, och det måste vara ett rätt högt straffvärde på själva brottet för att de ska få den befogenheten.

I frågor om ekobrottslighet, tex bedrägerier typ Blocket osv, så hade det ju klagats på att bankerna är långsamma på att svara på Polisens begäran på att få ut kontoutdrag.

Misstänker man grov ekobrottslighet så kan ju banken dessutom stänga/låsa kontona, stänga kreditkorten, stänga BankID, inloggningsuppgifter mm.

Citat:
HLS hade dessutom sålt sin egen bostad, undrar om tillträdet på den också var samma månadsskifte. Att Audin avregistrerades känns som att det behövde sparas pengar, även det "lilla" som sparas på skatt och försäkring behövdes troligen.
29/6 var snävt till nästa månadsskifte. Först avslog de Brf advokatens begäran om att ändra datum för att sen tillmötesgå detta krav och flytta fram det mer än en månad.

Ja, antagligen så är det så, antar att HLS är just i stunden bostadslös. Om HLS inte vägrat att låta nya ägaren ta över nu. Fast det är dumt att kämpa emot så på det viset, det kan bli en långbänk utav processer annars.

Har minne utav sälj/köp-ärenden som gått snett, och blivit till rena härdsmältan för de inblandade. HLS framstår ju som en strulnisse, som letar genvägar lite här och var ?

Men än så länge är det väl bara HLS som är polisanmäld ? Finns det en polisanmälan emot MS också ?
CB kan ju avfärda eventuella anklagelser emot MS med att MS inte haft ekonomisk fördel själv utav intyget och att tredje man inte lidit skada, men här skulle ju banken kunna lämna in ärendet till typ ekoroteln ?
MS intyg är ju ett instrument för att begå bankbedrägerier, eller hur ?
Jag menar att det är i grunden ett försök till bedrägeri/bedrägeri-ärende även om lånet skulle betalats veckan efteråt, eller att lånet inte verkställdes ?

Vad gäller lånelöften så är de väl inte bindande skulle jag tro ? Dvs det håller inte i ett rättsfall ?

Erinrar mig att enligt Gustav Vasas lag skulle falskmynteri straffas med att man smälte ner de falska mynten och hällde dem ner i gapet på falskmyntaren, hehe, det var hårda papper på den tiden ja...
Citera
2016-06-05, 09:13
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Citat:
Ursprungligen postat av Reddington
Audi R8 Spyder
AMC084

Mercedes 350 SL
ONS061

Harley-Davidson Flstf
UDY233

Yamaha Aerox
FGH723
Bilarna enligt tidigare inlägg
1970-tals Mercan och den hyfsat nya R8 Spydern är avställda. Han kör alltså EN HOG till jobbet... Hur är det, är han fortfarande anställd?

Enligt Biluppgifter.se 2016-05-24
FGH723 2008 Yamaha Aerox, I Trafik, Moped Svart
AMC084 2013 Audi R8 Spyder, Avställd, Cabriolet Mörkgrå
UDY233 2003 Harley-Davidson Flstf, I Trafik, Motorcykel, Flerfärgad
ONS061 1973 Mercedes 350 SL, Avställd, Cabriolet, Röd

Vill någon offra 3:- (för färskare uppgift) så är det bara att SMS:a AMC084 till 72503
så kommer svaret direkt.
Senast redigerad av Grandpa 2016-06-05 kl. 09:15.
Citera
2016-06-05, 09:56
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Det är inte bedrägeri att ta lån man inte kan betala. Då skulle inte snabblån-företagen fungera. Däremot är det olagligt att använda det falskt intyg.
Citera
2016-06-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är inte bedrägeri att ta lån man inte kan betala. Då skulle inte snabblån-företagen fungera. Däremot är det olagligt att använda det falskt intyg.

Jo, det är bedrägeri om du förmår en person att låna pengar till dig och om du då inte har för avsikt att betala. Det som är avgörande är alltså om du vid lånetillfället tänker betala eller inte. Det är i sig en bevisfråga.
Citera
2016-06-06, 08:11
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Jo, det är bedrägeri om du förmår en person att låna pengar till dig och om du då inte har för avsikt att betala. Det som är avgörande är alltså om du vid lånetillfället tänker betala eller inte. Det är i sig en bevisfråga.

Okej, jag förstår. Det har du säkert rätt i. Så om det finns svarta pengar att betala med, så är just lånet inte bedrägeri?
Citera
2016-06-06, 10:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
HLS lär ju ha kapital eftersom han försökt ta ett så stort lån. Det kan vara arv eller bostadsförsäljning. De pengarna syns ju inte. Kapital som bränner i fickan syns ju också på bilar, MC han införskaffat.

Finns någon information om ev husförsäljning/hus till salu av Storskogsvägen? Eller är det bara ett löst rykte? Han är fortfarande skriven där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in