Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-30, 13:30
  #5437
Medlem
LuluBrooksies avatar
Hur gick det med Solsidan-lägenhetens handpenning på en mille, någon som vet?
Citera
2017-12-30, 17:14
  #5438
Medlem
Yinool0401s avatar
Exakt,, vad hände med miljonen????
Citera
2017-12-30, 18:10
  #5439
Medlem
GilGrissom82s avatar
Troligtvis blev lägenheten alltför svårsåld efter den negativa publiciteten (och det hutlösa priset), eftersom den under hösten istället legat ute för uthyrning:
Citat:
Hyra: 26000 kr/månad
Rum: 4
Yta: 130 m2
Hyrdes ut: 2017-09-29

http://kvalster.se/Nacka/Uthyres/L%C...igen_4_2014690
Citera
2018-10-04, 09:56
  #5440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jaha, bara konstatera att fallet är över. Tystanaden har lagt sig som en filt över "fallet"

Måååna vann och Labbe har fått tillbaka sin Lambo. Eller ja, hon blev fälld men ingen bryr sig och allt är glömt.

Dysterkvist där. Folket vann för nu slipper vi troligtvis Sahlin för gott.
Citera
2018-10-07, 23:39
  #5441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hur gick det med Solsidan-lägenhetens handpenning på en mille, någon som vet?

Inget känt, Labbe Solinas försökte ju återvinna handpenningen genom en stämning men det är nog kört det, eller typ försent.
Handpenningen gick till ett dödsbo, och som de som vet om sådant så kan dödsbo-delägarna obstruera rent rättsligt att vägra att betala tillbaks den, frivilligt.
Tex så kan de göra sig oanträffbara, och därmed strö mera salt i såren, typ...
Så den har väl frusit inne kan man ju säga. Om det är så alltså...
I och för sig om det nu dyker upp en köpare på Solsidan så kan ju KFM i teorien begära utmätning på dödsboets tillgångar, för att återvinna handpenningen.

Om KFM nu ser kravet på återbetalning som legitimt.
Vet ju inte i och för sig om hur högt belånat dödsboet var vid dödstillfället...
Räntan tickar ju på, och det antagligen mycket det ja,
Vilket antagligen är anledningen till den ohemult tilltagna hyran
Vilka finns tex folkbokförda på den adressen i Solsidan ?

Citat:
Ursprungligen postat av kreptoman
Dysterkvist där. Folket vann för nu slipper vi troligtvis Sahlin för gott.

Tydligen dykt upp i SVTs minnesprogram om Anna Lindh ja
Citera
2018-10-07, 23:59
  #5442
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Inget känt, Labbe Solinas försökte ju återvinna handpenningen genom en stämning men det är nog kört det, eller typ försent.
Handpenningen gick till ett dödsbo, och som de som vet om sådant så kan dödsbo-delägarna obstruera rent rättsligt att vägra att betala tillbaks den, frivilligt.
Tex så kan de göra sig oanträffbara, och därmed strö mera salt i såren, typ...
Så den har väl frusit inne kan man ju säga. Om det är så alltså...
I och för sig om det nu dyker upp en köpare på Solsidan så kan ju KFM i teorien begära utmätning på dödsboets tillgångar, för att återvinna handpenningen.

Om KFM nu ser kravet på återbetalning som legitimt.
Vet ju inte i och för sig om hur högt belånat dödsboet var vid dödstillfället...
Räntan tickar ju på, och det antagligen mycket det ja,
Vilket antagligen är anledningen till den ohemult tilltagna hyran
Vilka finns tex folkbokförda på den adressen i Solsidan ?



Tydligen dykt upp i SVTs minnesprogram om Anna Lindh ja


Jobbigt för en knegare när en miljon går upp i rök. Jag ska träffa Labbe snart på polarens inflyttningsfest. Har kännt honom indirekt i många år,, kommer få biiiiita mig i tungar för att inte fråga om miljonen. Men det är väl samma sak som att man sabbar festen för honom eller?
Citera
2018-10-08, 01:01
  #5443
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jobbigt för en knegare när en miljon går upp i rök. Jag ska träffa Labbe snart på polarens inflyttningsfest. Har kännt honom indirekt i många år,, kommer få biiiiita mig i tungar för att inte fråga om miljonen. Men det är väl samma sak som att man sabbar festen för honom eller?
Det är värre än så. Det var hans FRUS miljon som kom från en tidigare husförsäljning.... Nu får du bita dig i tungan ännu mer...
Citera
2018-10-08, 03:01
  #5444
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jobbigt för en knegare när en miljon går upp i rök. Jag ska träffa Labbe snart på polarens inflyttningsfest. Har kännt honom indirekt i många år,, kommer få biiiiita mig i tungar för att inte fråga om miljonen. Men det är väl samma sak som att man sabbar festen för honom eller?

Det vore ju onekligen intressant om du kunde dela med dig i tråden om han nämner den här storyn på kommande festen

Har han förresten kvar sitt gamla jobb eller fick han kicken efter alla skandaler?
Citera
2018-10-08, 08:47
  #5445
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det vore ju onekligen intressant om du kunde dela med dig i tråden om han nämner den här storyn på kommande festen

Har han förresten kvar sitt gamla jobb eller fick han kicken efter alla skandaler?

Sist jag hörde han fått skrivbordsjobb hos farbror blå, men han har inte gjort något tillräckligt stor överträde för att bli av med jobbet, kan jag tycka?!
Citera
2018-10-08, 10:07
  #5446
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Sist jag hörde han fått skrivbordsjobb hos farbror blå, men han har inte gjort något tillräckligt stor överträde för att bli av med jobbet, kan jag tycka?!

Kanske hittegodset? Enligt GW så hamnar de oplacerbara på den inrättningen för sortera cyklar,
envingade örnar, pottor med mera.
__________________
Senast redigerad av Mullret 2018-10-08 kl. 10:30.
Citera
2018-10-08, 12:55
  #5447
Medlem
2010 intygade Solsidans Mona att SD aldrig , aldrig ,aldrig och aldrig, aldrig ska få makt.

2018 var det SDs makt som avsatte Löfven och tillsatte en moderat som talman. Mona Sahlin är en av Sveriges största nollor. Liksom en av dess dess största landsförrädare.

Idag finns det ingen sozze som vill förknippas med häxan Mona. Idag för gammal och ful för att bli våldtagen av främmande våldtäktsmaskiner. Om de inte är nekrofiler.
__________________
Senast redigerad av Mentapesola 2018-10-08 kl. 13:16.
Citera
2018-10-08, 13:15
  #5448
Medlem
Yinool0401s avatar
1994 Mona -"det är häftigt att betala skatt"
1995 Mona 2 toblerone, egentligen 54 000 på Eurocard (lån från arbetsgivaren) - som hon kallade det.

osv osv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback