Citat:
Kenneth gjorde tydligen samma tolkning av kramarna som du. Högst sunda värderingar enligt dig som delas av majoriteten. Kenneth såg att dom kramade varandra, efter en halvtimme såg han ytterligare en kram - det var vad han såg. Sedan tolkade han det som att dom kramats en halvtimme. Dom kan lika gärna fört samtal mellan varandra under den tiden, högst troligt enligt mig.
Finns det inte en möjlighet att Kenneth tolkar in mer i denna kram än vad som förelåg vid tillfället? Han blev rasande av svartsjuka. Är det otänkbart?
Helen hade också börjat studera för att bli mer självständig och få arbete utanför hemmet. Det kanske inte heller passade in i hans sunda värderingar?
Finns det inte en möjlighet att Kenneth tolkar in mer i denna kram än vad som förelåg vid tillfället? Han blev rasande av svartsjuka. Är det otänkbart?
Helen hade också börjat studera för att bli mer självständig och få arbete utanför hemmet. Det kanske inte heller passade in i hans sunda värderingar?
Nej, rasande av svartsjuka blev han inte! Kenneth blev förbannad och skällde på henne sedan begärde han skilsmässa. Ja, jag får verkligen hoppas att de pratade emellanåt och inte kramades i en halvtimme för det verkar förbannat segt...
Men detta var ju inget nytt för honom, K:G:s och Helens umgänge. Hon försvann vid ett tillfälle och alla gick och letade efter henne så detta var ingen isolerad händelse..
Att Helen hade börjat studera och ev skulle få arbete utanför hemmet måste ha gjort honom väldigt glad. Att vara ensam försörjare och dessutom vara den som skötte kontakten med pojkarnas familjehem och kontakter på frivården måste vara ganska tungt. Att hon arbetade och började bidra till familjens försörjning istället för att bara gå på promenader med K-G tror jag absolut inte han hade något emot.
Hon hade ju trots allt traskat omkring i Vallåkra i 3 år, så det hade väl varit bra om hon hade börjat gå och arbetat på äldreboende eller ngt liknande i stället och fått betalt. Det hade blivit en vinst för alla s.a.s. Dessutom så var hon faktiskt i behov av att tjäna pengar för Kenneth hade sagt att hon skulle vara ute ur huset innan jul och hon flyttade den 18 december (till sin mammas gamla lgh, tror jag).
Nu ligger utbildningen på is eller gjorde för ett tag sedan och det är ju förståeligt. Så nu traskar hon väl omkring i Mörarp. Ja, vem vet, nu är ju K-G lössläppt i väntan på dom så hon och K-G har kanske tagit upp sina gemensamma intresse för natur och hittar nya vandringsleder... Jag vet inte var de började sexa men det var säkert på en naturskön plats. De djupa samtalen, den vackra naturen, filtarna de förmodligen tog med sig, och så damn it, förstod inte Kenneth vikten av djupa samtal och att förenas andligen och kroppsligen under en vacker björk kanske. Han vara bara intresserad av att få mat på bordet och betala räkningar, vilken oförstående man..
Men ialla fall stoppades skilsmässan och de skulle börja om igen osv.. Hur läget är nu kan man bara spekulera i, men för inte så länge sedan bodde hon kvar i Mörarp alltså i mammans lgh. Det blir nog några tuffa år framöver när alla rättegångar är klara och de tittar tillbaka på vad som egentligen hände..
Hur som helst måste det kännas tufft för Kenneth att sönerna blev dödade av frugans älskare, nödvärn eller inte!
Senast redigerad av why123 2016-06-04 kl. 20:59. Anledning: ..
Senast redigerad av why123 2016-06-04 kl. 20:59. Anledning: ..