2016-06-04, 20:48
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kenneth gjorde tydligen samma tolkning av kramarna som du. Högst sunda värderingar enligt dig som delas av majoriteten. Kenneth såg att dom kramade varandra, efter en halvtimme såg han ytterligare en kram - det var vad han såg. Sedan tolkade han det som att dom kramats en halvtimme. Dom kan lika gärna fört samtal mellan varandra under den tiden, högst troligt enligt mig.

Finns det inte en möjlighet att Kenneth tolkar in mer i denna kram än vad som förelåg vid tillfället? Han blev rasande av svartsjuka. Är det otänkbart?

Helen hade också börjat studera för att bli mer självständig och få arbete utanför hemmet. Det kanske inte heller passade in i hans sunda värderingar?

Nej, rasande av svartsjuka blev han inte! Kenneth blev förbannad och skällde på henne sedan begärde han skilsmässa. Ja, jag får verkligen hoppas att de pratade emellanåt och inte kramades i en halvtimme för det verkar förbannat segt...
Men detta var ju inget nytt för honom, K:G:s och Helens umgänge. Hon försvann vid ett tillfälle och alla gick och letade efter henne så detta var ingen isolerad händelse..

Att Helen hade börjat studera och ev skulle få arbete utanför hemmet måste ha gjort honom väldigt glad. Att vara ensam försörjare och dessutom vara den som skötte kontakten med pojkarnas familjehem och kontakter på frivården måste vara ganska tungt. Att hon arbetade och började bidra till familjens försörjning istället för att bara gå på promenader med K-G tror jag absolut inte han hade något emot.
Hon hade ju trots allt traskat omkring i Vallåkra i 3 år, så det hade väl varit bra om hon hade börjat gå och arbetat på äldreboende eller ngt liknande i stället och fått betalt. Det hade blivit en vinst för alla s.a.s. Dessutom så var hon faktiskt i behov av att tjäna pengar för Kenneth hade sagt att hon skulle vara ute ur huset innan jul och hon flyttade den 18 december (till sin mammas gamla lgh, tror jag).

Nu ligger utbildningen på is eller gjorde för ett tag sedan och det är ju förståeligt. Så nu traskar hon väl omkring i Mörarp. Ja, vem vet, nu är ju K-G lössläppt i väntan på dom så hon och K-G har kanske tagit upp sina gemensamma intresse för natur och hittar nya vandringsleder... Jag vet inte var de började sexa men det var säkert på en naturskön plats. De djupa samtalen, den vackra naturen, filtarna de förmodligen tog med sig, och så damn it, förstod inte Kenneth vikten av djupa samtal och att förenas andligen och kroppsligen under en vacker björk kanske. Han vara bara intresserad av att få mat på bordet och betala räkningar, vilken oförstående man..

Men ialla fall stoppades skilsmässan och de skulle börja om igen osv.. Hur läget är nu kan man bara spekulera i, men för inte så länge sedan bodde hon kvar i Mörarp alltså i mammans lgh. Det blir nog några tuffa år framöver när alla rättegångar är klara och de tittar tillbaka på vad som egentligen hände..
Hur som helst måste det kännas tufft för Kenneth att sönerna blev dödade av frugans älskare, nödvärn eller inte!
Senast redigerad av why123 2016-06-04 kl. 20:59. Anledning: ..
Citera
2016-06-04, 20:49
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Varifrån tog du ordet "kela"? Att utdela vänskapliga kramar är något helt annat. Jag accepterar att min partner gör det, liksom att han förväntas acceptera att jag gör det. Det är normalt, jag kramar både manliga som kvinnliga vänner liksom att vi alla kan föra allvarliga diskussioner/samtal tillsammans. Det är inte märkligt i min värld. Jag skulle inte accepterat något annat. Det bygger på stark tillit mellan två vuxna personer.

Personligen tror jag att Kenneths reaktioner dessvärre fått dessa telningar att agera som dom gjorde.

Kramen blev till en öm omfamning och sedan kel så snart är det samlag där mitt på gatan.
Citera
2016-06-04, 20:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, en förstahandsuppgift har inte förvrängts på vägen till mottagaren .. i det här fallet KG .. vilket en andrahandsuppgift .. mamma säger att hon hört och berättar för KG.

KG kan lita på vad hon säger - men det innebär inte att KG kan veta att det hon säger faktiskt är sant..

Det är också därför vittnen i rättegång får vittna om vad de uppfattat .. grannen sa att kommer inte att fälla någon ... Jag såg att är däremot ett vittnesmål om den egna upplevelsen ..
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Helt oväsentligt egentligen vilka uppgifter om det är första eller andra för det handlar i huvudsak om hur gubben har uppfattat det hela. Det är hans upplevelse som är fokus inte någon annans åsikter.
Börjar bli jävligt less på micro nu
micro är jävligt noga med att INTE ta med det som kan tala till K-G:s fördel!

Förklara dom här uppgifterna! Ska du beskylla mamman att ljuga direkt till polisen nu också eller ljuger polisen kanske om uppgiften att mamman ringde och larmade?
Det förvånar mig inte om hon lyckas vränga det med till att det är andrahandsuppgifter
Allt för att framställa K-G i dålig dager. Sjukt är det!

18-20 september 2014 Rutorna i K-G:s hus blir inslagna. Datum oklart.

21 september 2014 Mamman larmar polis när bröderna är på väg till K-G:s hus.
Fup 80 sid 860
Under tiden hämtning till förhör skulle verkställas så ringde misstänktas mamma till polisen och berättade att hennes söner på nytt hade begett sig till målsägande hus.
Polisen körde till den adressen men fann inte de båda misstänkta där.
Målsägandes bil stod däremot med varningsblinkers igång och tjöt och målsägande var inne i bostaden med alla persienner nerdragna. Målsägande var enligt avrapporterande patrull mycket livrädd och ville absolut meddelas om de släpptes.
Han känner stor fruktan inför vad de båda kan göra med honom.

Observera... på nytt! När var dom där förut?

Och så tar vi det för femtioelfte gången. Bröderna blev anhållna den 21 sep och dom togs på ett fält i närheten av K-G:s hus på väg till hans hus enligt hoten som mamman ringde in till polisen!!!
Citera
2016-06-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, rasande av svartsjuka blev han inte! Kenneth blev förbannad och skällde på henne sedan begärde han skilsmässa. Ja, jag får verkligen hoppas att de pratade emellanåt och inte kramades i en halvtimme för det verkar förbannat segt...
Men detta var ju inget nytt för honom, K:G:s och Helens umgänge. Hon försvann vid ett tillfälle och alla gick och letade efter henne så detta var ingen isolerad händelse..

Att Helen hade börjat studera och ev skulle få arbete utanför hemmet måste ha gjort honom väldigt glad. Att vara ensam försörjare och dessutom vara den som skötte kontakten med pojkarnas familjehem och kontakter på frivården måste vara ganska tungt. Att hon arbetade och började bidra till familjens försörjning istället för att bara gå på promenader med K-G tror jag absolut inte han hade något emot.
Hon hade ju trots allt traskat omkring i Vallåkra i 3 år, så det hade väl varit bra om hon hade börjat gå och arbetat på äldreboende eller ngt liknande i stället och fått betalt. Det hade blivit en vinst för alla s.a.s. Dessutom så var hon faktiskt i behov av att tjäna pengar för Kenneth hade sagt att hon skulle vara ute ur huset innan jul och hon flyttade den 18 december (till sin mammas gamla lgh, tror jag).

Nu ligger utbildningen på is eller gjorde för ett tag sedan och det är ju förståeligt. Så nu traskar hon väl omkring i Mörarp. Ja, vem vet, nu är ju K-G lössläppt i väntan på dom så hon och K-G har kanske tagit upp sina gemensamma intresse för natur och hittar nya vandringsleder...

Men ialla fall stoppades skilsmässan och de skulle börja om igen osv.. Hur läget är nu kan man bara spekulera i, men för inte så länge sedan bodde hon kvar i Mörarp alltså i mammans lgh. Det blir nog några tuffa år framöver när alla rättegångar är klara och de tittar tillbaka på vad som egentligen hände..
Hur som helst måste det kännas tufft för Kenneth att sönerna blev dödade av frugans älskare, nödvärn eller inte!

Hon hade FYRA barn till att fostra och ett hushåll att ta hand om, så hon hade nog häcken full medan Kenneth hade eget företag och fick annan stimulans under dagarna.

Helen började vandra efter hennes far dött, och efter hon först följt sina barn till skolan. Det hade hon gjort länge innan KG och hon började följas åt på promenader. Som utvecklades till vänskap.
Citera
2016-06-04, 21:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Börjar bli jävligt less på micro nu
micro är jävligt noga med att INTE ta med det som kan tala till K-G:s fördel!

Förklara dom här uppgifterna! Ska du beskylla mamman att ljuga direkt till polisen nu också eller ljuger polisen kanske om uppgiften att mamman ringde och larmade?
Det förvånar mig inte om hon lyckas vränga det med till att det är andrahandsuppgifter
Allt för att framställa K-G i dålig dager. Sjukt är det!

18-20 september 2014 Rutorna i K-G:s hus blir inslagna. Datum oklart.

21 september 2014 Mamman larmar polis när bröderna är på väg till K-G:s hus.
Fup 80 sid 860
Under tiden hämtning till förhör skulle verkställas så ringde misstänktas mamma till polisen och berättade att hennes söner på nytt hade begett sig till målsägande hus.
Polisen körde till den adressen men fann inte de båda misstänkta där.
Målsägandes bil stod däremot med varningsblinkers igång och tjöt och målsägande var inne i bostaden med alla persienner nerdragna. Målsägande var enligt avrapporterande patrull mycket livrädd och ville absolut meddelas om de släpptes.
Han känner stor fruktan inför vad de båda kan göra med honom.

Observera... på nytt! När var dom där förut?

Och så tar vi det för femtioelfte gången. Bröderna blev anhållna den 21 sep och dom togs på ett fält i närheten av K-G:s hus på väg till hans hus enligt hoten som mamman ringde in till polisen!!!

Polisen ljuger inte om att hon ringde och larmade - däremot stämde ju inte hennes uppgift, de hade inte dragit till KG.
Det är liksom 500 meter emellan dem -- om det skulle ta bröderna mer än 10 minuter att förflytta sig 500 meter så var de definitivt inte i kondition att utgöra ett hot mot en man som fortfarande var aktiv både gällande bygge och promenader ...

"Ett fält i närheten" .. Ja, de bodde liksom i "närheten" ..

Jag har dock tittat igen på fup i just den delen där deras gripande och anhållan behandlas -- men jag hittar inte uppgiften om var de greps. Ligger den på någon annan plats i fup? I så fall var?
(Och ja, jag har läst - nej, jag minns inte alla detaljer i alla fall jag läser -- efter att jag läste denna fup har jag till exempel läst fup i fallet Lidingö -- vilket är det jag har klarast i minnet mao ... och ja, jag har ett fel i minnesfunktionen och lagrar inte längre allt jag ser och hör )

Edit:
"På nytt" ???

När skulle gången innan ha varit?
Senast redigerad av micro113 2016-06-04 kl. 21:15.
Citera
2016-06-04, 21:14
Medlem
why123s avatar
Citat:
Hon hade FYRA barn till att fostra och ett hushåll att ta hand om, så hon hade nog häcken full medan Kenneth hade eget företag och fick annan stimulans under dagarna.

Helen började vandra efter hennes far dött, och efter hon först följt sina barn till skolan. Det hade hon gjort länge innan KG och hon började följas åt på promenader. Som utvecklades till vänskap.

Nu blandar du väl ihop det. Hon födde sex barn och fostrade fyra två var ju inte hemma. Nja, länge och länge hon började väl traska runt omkring 2012-2013.

Så du tror att Kenneth hade synnerligen stimulerande arbete, hon kunde kanske frågat om hon fick hjälpa till där så hon också blev stimulerad. Ja, alltså stimulerad av arbete och inte av den stimulans hon fick av K-G.
Citera
2016-06-04, 21:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jag hade fem barn att fostra - dessutom bara två år mellan barn tre och fem -- ett i mitten mao... Nog tusan har jag haft kraft att engagera mig i alla fem och inte behövt vända ryggen åt något...

Dessutom --- om hon nu hade häcken full, då är det väl rätt oförklarligt att hon kunde avsätta tid till umgänge med en annan man ...
Själv hade ju definitivt inte haft den tiden när maken jobbade mycket och jag hade ansvar för barnen ...

Och det utvecklas till en sexuell relation enligt Helen -- inte "vänskap" .. ljuger hon menar du?

Oavsett när i tiden de började bli sexuella med varandra så är det inte alls konstigt att en partner uppfattar vilken typ av relation detta är .. tvärtom skulle jag säga.
Citera
2016-06-04, 21:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu blandar du väl ihop det. Hon födde sex barn och fostrade fyra två var ju inte hemma. Nja, länge och länge hon började väl traska runt omkring 2012-2013.

Så du tror att Kenneth hade synnerligen stimulerande arbete, hon kunde kanske frågat om hon fick hjälpa till där så hon också blev stimulerad. Ja, alltså stimulerad av arbete och inte av den stimulans hon fick av K-G.
Remark skriver

"Hon hade FYRA barn till "

förutom bröderna mao .. så det blir sex sammantaget.

Och jag håller med dig - känner man sig understimulerad så söker man inte stimulans i en annan man/kvinna -- i synnerhet inte om det handlar om att den andra parten måste arbeta mycket och själv inte har tid att fylla det behov man har.

Det är inte bara "göka" som hotar en relation och/eller kan vara känslomässigt sårande .. vilket somliga (inte du) i den här tråden tycks tro.
Citera
2016-06-04, 21:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Polisen ljuger inte om att hon ringde och larmade - däremot stämde ju inte hennes uppgift, de hade inte dragit till KG.
Det är liksom 500 meter emellan dem -- om det skulle ta bröderna mer än 10 minuter att förflytta sig 500 meter så var de definitivt inte i kondition att utgöra ett hot mot en man som fortfarande var aktiv både gällande bygge och promenader ...

"Ett fält i närheten" .. Ja, de bodde liksom i "närheten" ..

Jag har dock tittat igen på fup i just den delen där deras gripande och anhållan behandlas -- men jag hittar inte uppgiften om var de greps. Ligger den på någon annan plats i fup? I så fall var?
(Och ja, jag har läst - nej, jag minns inte alla detaljer i alla fall jag läser -- efter att jag läste denna fup har jag till exempel läst fup i fallet Lidingö -- vilket är det jag har klarast i minnet mao ... och ja, jag har ett fel i minnesfunktionen och lagrar inte längre allt jag ser och hör )

Edit:
"På nytt" ???

När skulle gången innan ha varit?

Men du fattar trögt eller? Det var tre poliser som försökte få in psykfallet i cellen och flera vittnar i FU om Fredrik och hur otäck han var. Du begär att en äldre man ska agera för att du tycker det.
Lägg ner någon jävla gång du är pinsam med din dörr, och dina försök att svärta ner gubben.
Inte nog med det du anser att pappan är sympatisk som "bara" skriker fula könsord till sin fru för en kram skull. Då går det jävligt bra att kallas fitta, och vem vet hora och fan vet allt.

DU har inte läst vare sig FU eller lagen om nödvärn det är ett som är säkert.
Citera
2016-06-04, 21:32
Medlem
why123s avatar
Citat:
Remark skriver

"Hon hade FYRA barn till "

förutom bröderna mao .. så det blir sex sammantaget.

Och jag håller med dig - känner man sig understimulerad så söker man inte stimulans i en annan man/kvinna -- i synnerhet inte om det handlar om att den andra parten måste arbeta mycket och själv inte har tid att fylla det behov man har.

Det är inte bara "göka" som hotar en relation och/eller kan vara känslomässigt sårande .. vilket somliga (inte du) i den här tråden tycks tro.

Jo, jag vet men jag räknar inte bröderna för det gjorde inte hon heller. De var ju praktiskt taget aldrig hemma. Man kan föda barn, det innebär nödvändigtvis inte att man är mamma till dem.

Nej, självklart är det inte bara "göka" som hotar en relation. Faktiskt tycker jag att känslomässig otrohet och djupa samtal är värre än ett snedsteg. Skulle jag vara tvungen att välja så skulle jag absolut inte välja att min partner har djupa samtal och gemensamma intressen. Alltså helt uppriktigt, vad f@n! Det skulle vara mycket mer knäckande än att h*n ramlade ner i fel säng en gång
Citera
2016-06-04, 21:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men du fattar trögt eller? Det var tre poliser som försökte få in psykfallet i cellen och flera vittnar i FU om Fredrik och hur otäck han var. Du begär att en äldre man ska agera för att du tycker det.
Lägg ner någon jävla gång du är pinsam med din dörr, och dina försök att svärta ner gubben.
Inte nog med det du anser att pappan är sympatisk som "bara" skriker fula könsord till sin fru för en kram skull. Då går det jävligt bra att kallas fitta, och vem vet hora och fan vet allt.

DU har inte läst vare sig FU eller lagen om nödvärn det är ett som är säkert.
Jag begär nog att KG inte skall reagera utifrån information han inte haft.

Jag tror att en erfaren skytt som KG (och min man) inte alls sliter fram bössan av ren rädsla -- utan att de när de tar fram bössan gör det för att de bestämt sig för att sätta stopp.

Jag tycker det är pinsamt när människor försöker framställa honom som en "svag stackare" -- trots att hans anhöriga vittnar om att han var en stark man och en man med stark vilja.

Jag tycker pappan verkar sympatisk utifrån de vittnesmål han själv avger och det andra säger om honom -- han berättar själv att han förlorade humöret när han ansåg att hon i mötet med KG agerade provokativt, andra berättar om att han hela tiden försökt både att se om sin familj och hjälpa de placerade bröderna ..

Han är ju dessutom mycket förlåtande - givet att han försöker om och om igen med mamman, trots att hon sviker om och om igen.

När det gäller vad han sa till henne i den situationen så anser jag inte att det är vad som gör honom sympatisk -- däremot att jag kan ha förståelse för reaktionen och inte ser att han agerat särskilt osympatiskt i situationen.
Den som varit osympatisk och med noll hänsyn till andras känslor är mamman och KG.

Edit:
KG:s "höga moral" sträckte sig inte så långt att han respekterade den andra mannen i den befintliga relationen .. och därmed har jag svårt att se att hans moral var så där särskilt "hög".
Citera
2016-06-04, 21:38
Medlem
Citat:

Det var exakt vad jag sa. FYRA kvarvarande barn i hemmet. De två telningarna blev väl fosterhemsplacerade i 8-års ålder (om jag inte minns fel).

Ja, hon började traska runt efter hennes pappa hade dött. Mådde förmodligen inte så bra då. Telningarna var myndiga och deras brottsregister i ökande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in